Det har nu gått 6 år sedan Metroid Prime 4 avslöjades
Och 16 år sedan Beyond Good & Evil 2 avslöjades…
Det spelet kommer nog aldrig.
Jag blev otroligt pepp av den utannonseringen, och ledsen över förseningen - åtminstone till en början, sen kände jag bara respekt för Nintendo att de hellre skrotar och börjar om än bara stressar ut någonting för att kunna sälja. För visst suger det att vänta, men känner ändå det antagligen kommer vara värt det bara det håller en högre nivå. Sen vore det ju bara kul om det både blir svanesången för Switch men också början för "New Nintendo Switch" .
Det spelet kommer nog aldrig.
Såg inte så! Det är fortfarande det spelet jag helst vill spela framöver!
Kunskapsförmedlare.
100% att detta kommer inte till Switch
100% att detta kommer till Switch
Vi har inte ens 2an och 3an till Switchen tror tyvärr du får vänta till en uppföljare
Nu hade jag gärna sett att de skippar Switchen men den chansen känns inte stor med tanke på hur länge det har varit under utveckling och hur många Switchar det finns där ute. Väldigt sugen på mer Metroid oavsett
Dagens spel tar cirka 5-6 år att utveckla vilket rimmar väl en Switch 2 lansering 2024 när retro studios påbörjade utvecklingen 2019
Isåfall en stympad version. Det lär bli ett spel som släpps i samband med Switch 2.
Ännu en dag i paradiset.
Kommer bli Switch U exklusivt
Med häpnadsväckande portabel vr.
Den portabla vr hjälmen kommer folk bära runt på även när dom inte spelar för man kan surfa å göra allt möjligt med.
Tesla kommer samarbeta med Switch U vr så man kan köra sin Tesla bil med sin power glow. Kommer rocka fett!
Kommer ihåg att min tanke från början var att, märkligt att de visar Metroid prime 4 loggan sådär, och inget mer. Fick känslan av att det var för att locka folk att köpa Nintendo Switch.
När sedan projektet restartats så kände jag att de troligtvis inte kommer på den här konsol generationen.
Jag är glad att de tar det seriöst i alla fall och inte klämmer ut något skräp.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vi har inte ens 2an och 3an till Switchen tror tyvärr du får vänta till en uppföljare
Isåfall en stympad version. Det lär bli ett spel som släpps i samband med Switch 2.
Tror att Metroid Prime 4 inte alls är så långt bort som många tror. Tippar på att det kommer släppas senast mars 2024, och att det kommer släppas både på den nuvarande Switchen samt uppföljaren.
Dagens spel tar cirka 5-6 år att utveckla vilket rimmar väl en Switch 2 lansering 2024 när retro studios påbörjade utvecklingen 2019
På den hårdvaran Nintendo använder bör det inte ta så pass lång tid.
På den hårdvaran Nintendo använder bör det inte ta så pass lång tid.
Speciellt för att de använder den hårdvaran så tar det ännu mer tid att optimera
Speciellt för att de använder den hårdvaran så tar det ännu mer tid att optimera
Tänker istället tvärtom men du får gärna utveckla ditt resonemang ☺️
Enligt rapporter var Metroid Prime remaster färdigt ungefär ett år innan det tillslut släpptes. Att de inte är släppta betyder alltså inte att de är klara och redo att shadowdroppas inom 30 minuter om så Nintendo ville det. De väntar nog bara på ett strategiskt tillfälle för utannonsering/släpp - som en kommande Direct. För som det tisslats om kommer de inte ens vara lika remastrade som MPR var utan ganska befintliga HD-portar med anpassad kontroll såklart men i övrigt inte ha gjorts så mycket med så tror inte de är långt borta - och om de är det så är det ett val av Nintendo snarare än utvecklingstid. Om de kommer alls. De kanske hoppar över dem, men det känns inte logiskt med fyran på gång och första "nyligen" släppt. Troligen vill de bara sprida ut dem lite. Så 2+3 i Augusti/höst och sen fyran till våren skulle jag gissa.
Finns ingen som helst logik bakom det resonemanget. Det har utvecklats till Switch sedan dag ett och lär vara grymt när det släpps. Kommer det till "New Nintendo Switch" också är det snarare den versionen som är snyggare och bättre flytande för bättre optimering och bättre användande av grafikmotorn men att Switchen skulle få någon halvdassig efterkonstruktion av den versionen känns inte så troligt.