Den otrogna grannkatten

Medlem
Den otrogna grannkatten

Hej FZ!

Jag heter Bussovic men vill vara anonym.

Jag bor i en hyresrätt och i byggnaden bredvid så bor en katt som är ute och strövar omkring ganska ofta. En väldigt fin och kelig katt som vill bli klappad på. Min sambo älskar katten fast hon är allergisk så vi brukar, när katten är ute, klappa den ett par minuter innan vi åker iväg/kommit hem. Vi insåg snabbt att katten älskar oss!

Dock upptäckte vi under förra veckan att andra som bor i närområdet också klappar katten.
Katten tittar inte ens på oss när den blir klappad.
Så katten är OTROGEN!!!!

Vad ska vi göra åt detta?
Kan vi förklara till katten på något sätt vi känner oss sårade?

Vi är förtvivlade här hemma och vet inte vad vi ska ta oss till

Hemlig bild på katten.
Sprid den INTE vidare till andra forum!

signatur

Halo kompis!

fp
Medlem

Att katten är otrogen av sig borde ni ha förstått från början, den bor ihop med någon annan. Den bara utnyttjar er för att bli klappad och kanske lite gratis mat.

Ni kunde frågat om ni fick vara med och klappa när ni kom på katten med andra. Det finns många som uppskattar lite gruppklapp då och då.

Medlem

På riktigt! Tror inte det finns något att göra utom möjligtvis att begå kollektivt hej då eller leva med att ni är bara är utnyttjade av katten.

On topic: kan inte mods bara ta bort sånt här flashbackianskt burkkötts skräp.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Nästa gång katten är på besök kanske den råkar "gå in i en dörr" ett par gånger så lär den sig sin plats och kommer respektera er bättre därefter!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Katten skulle älska bara er, och ingen annan, om ni kidnappade befriade katten och låste in den gav den fristad i ett litet rum utan fönster i er egen lägenhet.

Medlem

Man är inte otrogen om man från början är okapabel till att visa uppskattning och känslor utan bara utnyttjar andra till sin egen fördel.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

På riktigt! Tror inte det finns något att göra utom möjligtvis att begå kollektivt hej då eller leva med att ni är bara är utnyttjade av katten.

Det är postad i allmän snack... Drogs in för det var en katt med. Storyn var bra, tills det spårade ur. 2/5

signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Du får uppenbart be sambon bunkra upp antihistaminer för 15 år framåt och skaffa en katt.

Medlem

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Personligen tycker jag att såna här trådar är väldigt roliga. Speciellt när alla spelar med och ger "riktiga" tips.
Sen vet jag att det finns intressanta trådar om att sluta drick alkohol, vad vi lyssnar på, vad vi på FZ gör nu, vad vi äter, tips på metalmusik och en massa andra trådar som gör att man kan lära känna personerna här på FZ lite bättre och som visar att våra avatarer inte bara är en bild och ett påhittat namn utan att det finns en person bakom.

En enkel lösning på dina problem skulle ju kunna vara att inte gå in på trådar som inte verkar vara spelrelaterade

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av fp:

Att katten är otrogen av sig borde ni ha förstått från början, den bor ihop med någon annan. Den bara utnyttjar er för att bli klappad och kanske lite gratis mat.

Ni kunde frågat om ni fick vara med och klappa när ni kom på katten med andra. Det finns många som uppskattar lite gruppklapp då och då.

Där sa du någonting... men ja... vi kände väl oss svikna efter tredje gången vi såg det så vi tänkte inte klart : (

Skrivet av Sur Apan:

Du skola icke vara elak kmot andra förutom dig schelv!

Skrivet av Soulless:

Nästa gång katten är på besök kanske den råkar "gå in i en dörr" ett par gånger så lär den sig sin plats och kommer respektera er bättre därefter!

Hmm...

Skrivet av Bennii:

Katten skulle älska bara er, och ingen annan, om ni kidnappade befriade katten och låste in den gav den fristad i ett litet rum utan fönster i er egen lägenhet.

*Noterar intensivt ner detta*

Skrivet av robbis:

Man är inte otrogen om man från början är okapabel till att visa uppskattning och känslor utan bara utnyttjar andra till sin egen fördel.

Du... nu ska vi inte vara så... logiska!

Skrivet av waeress:

Du får uppenbart be sambon bunkra upp antihistaminer för 15 år framåt och skaffa en katt.

Det känns fel att behöva googla det där ordet när jag sett henne hålla i burk med säkert samma namn på sina allergipiller xD

signatur

Halo kompis!

Medlem

Jag blev illa berörd av detta på nått sätt.. typ

signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Jag blev illa berörd av detta på nått sätt.. typ

Vad tror du att vi blev när vi såg katten vara otrogen??

signatur

Halo kompis!

Medlem

Kan rekommendera en sådan här...

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Fy katten alltså! Råkat ut för liknande men vete katten om jag har några råd. Kanske bara ge katten i det och gå vidare?

Medlem

Sorgens, eller kanske glädjens, dag idag!

Vi upptäckte att kattrappan upp till balkongen där katten bor var borta. Lägenheten såg tom ut. Hmm. Har personen/personerna som äger katten flyttat?

Aja… inget att klaga över då den ändå var otrogen!

signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Sorgens, eller kanske glädjens, dag idag!

Vi upptäckte att kattrappan upp till balkongen där katten bor var borta. Lägenheten såg tom ut. Hmm. Har personen/personerna som äger katten flyttat?

Aja… inget att klaga över då den ändå var otrogen!

Ägaren kanske fick nog av otrogenheten och flyttade ut. Hoppas hen får den hjälp hen behöver för kunna gå vidare

Releasehästryttare
Medlem

Alltså, vad är det här för tråd? Katter gör som de själva vill göra, de har ingen lojalitet till någon och kan inte vara "otrogna" mot någon, speciellt inte någon som inte är deras rätta ägare. Hur kan man ens tänka tanken om "otrogenhet" om ett djurs tillgivenhet till någon när det är typ ett fritt strävande djur och ger affektion för att få mat?

Medlem

Ingen kommentar…

signatur

Halo kompis!

Medlem

Jag har katt. Men ibland när jag är ute på stan så klappar jag andra katter. Jag vet... jag skäms...

Medlem
Skrivet av jawik:

Jag har katt. Men ibland när jag är ute på stan så klappar jag andra katter. Jag vet... jag skäms...

Folk släpper alltså ut katter i städer (inget förvånar mig idag)? Tycker du uträttar en fin gest att ge sista omsorgen innan de blir påkörda.

1
Skriv svar