Metal Gear Solid 4 ser ut att äntligen släppas utanför Playstation 3
Det som talar emot spelet är ju att det var byggt för ett bärbart format och då känns det oftast "fattigare" på en stationär konsol. Mycket i spelet var ju byggt för att att man skulle spela ett uppdrag på 15-30 min, sätta igång forskningen och sen lägga ned PSP:n. Dock ett fantastiskt spel som jag har fina minnen från. Testade det lite HD-versionen på Xbox tidigare och grafiken ser daterad ut, men å andra sidan var det nice med två analoga styrspakar!
Jag hade det både på PSP och PS3. Lyckades klara av spelet på PS3 genom att spela det online med andra spelare men inte långt efter det så fick min PS3 YLoD och jag fick köpa en ny PS3 och börja om från början på alla spelen.
Det konstiga var att jag tydligen inte hade fått trophys när jag spelade, så man kunde inte se där hur långt jag hade kommit :/
Jag hade det både på PSP och PS3. Lyckades klara av spelet på PS3 genom att spela det online med andra spelare men inte långt efter det så fick min PS3 YLoD och jag fick köpa en ny PS3 och börja om från början på alla spelen.
Det konstiga var att jag tydligen inte hade fått trophys när jag spelade, så man kunde inte se där hur långt jag hade kommit :/
Hade spelet till och med online i HD-versionerna? Jag trodde det var borttaget av någon anledning. Pratade med en kompis om det då minns jag och vi sa båda att det varit kul att köra co-op, men då måste han skaffa en PSP. Sen kollade vi nog aldrig upp om HD-versionen faktiskt hade online. haha
"Writer and Fighter"
Det blir lite (läs: mycket) larvigt att det försöker byggas upp en dramatik kring att det finns fler Metal Gears. Alla vet om det, alla ser det komma men huvudkaraktärerna låtsas som att det chockerande
..och det är varenda ord också. Om någon skulle säga "Jag ska gå och dricka kaffe" så kan du ge dig fan på att Snake säger "Kaffe???". Jag och en kompis gjorde en grej av det ett tag att alltid upprepa den andres sista ord med förvåning och dramatik. XD
"Writer and Fighter"
..och det är varenda ord också. Om någon skulle säga "Jag ska gå och dricka kaffe" så kan du ge dig fan på att Snake säger "Kaffe???". Jag och en kompis gjorde en grej av det ett tag att alltid upprepa den andres sista ord med förvåning och dramatik. XD
Låter som en bra partyspel, varje gång någon upprepar det den andra säger så är det dags att ta en klunk Jag har ärligt talat förträngt det här, kanske för att spelet var sån besvikelse efter de första 45 min.
Peacewalker finns ju redan som HD och tror det nog är rätt säkert att den versionen är med i volym 2. Sen känns det gammalt. men det är ju grunden till MGS5, allt det här med att bygga bas, rektrytera folk och skickas ut på uppdrag. Upplägget är ju precis det samma mellan spelen bara MGS5 är mer storskaligt med miljöer och sin öppna värld.
Ja, att det är den versionen som kommer inkluderas förutsätter jag. Blir skoj, det var mitt överlägset mest spelade spel på PSP. MGS5 kommer jag däremot hoppa över också, tyckte inte Konami fick till open world-formulan bra i det spelet.
Vilka är remake och vilka är endast en remaster ? Stor skillnad då remake blir ett helt nytt spel medan remaster är en billig kopia på ett gammalt spel. Är spelen som nya Resident Evil spelen så blir det köp direkt
Ganska säker på att det bara är HD-remaster-versionerna. Utom då 1an som lär vara original-versionen.
"Writer and Fighter"
Ganska säker på att det bara är HD-remaster-versionerna. Utom då 1an som lär vara original-versionen.
Det grämer mig att det inte är en remaster av ettan som ingår, ps1-spel i all ära men det gör nästan ont att titta på dom 😅
Ja det stämmer att det är HD versionerna av MGS 2 och 3.