Betatesta nya Ubisoft Connect-klienten på pc
Hoppas fan att man slipper köra som Admin om och om igen buggen som fortfarande pågår.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Vore bra om Ubisoft och Massive kunde fixa den avsiktliga ändringen som gör att man alltid måste logga in igen för att starta äldre spel. Helt värdelöst! Det är alltså samma konto/lösenord som används i klienten och går att spara där. Men att starta äldre spel kräver en till inloggning där lösenordet inte går att spara.
Går inte länka till deras jättetråd om just detta på deras supportforum, eftersom Ubisoft har stängt sina forum. Inte ens lämnat kvar dem i läsläge för historik. De ville väl sopa en massa trådar om problem och buggar under mattan. Nu gömmer de sig på Discord istället.
Största problemet jag och en del polare har är att den nuvarande klienten inte uppdaterar friends listan som den ska. Typ som att den sätter dig i offline läge efter att ha spelat rainbowsix siege i 15-30 min. Var inte sådana problem tidigare.
Rätt kul när ubisofts klient har sämre stabilitet med friends listan än star citizen.
Steam har blev bloatware för längesedan men där finns iaf spel, svårt att tänka sig att folk hoppar på ett rappt alternativ med typ Tom Clancy's Rayman BR.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Steam har blev bloatware för längesedan men där finns iaf spel, svårt att tänka sig att folk hoppar på ett rappt alternativ med typ Tom Clancy's Rayman BR.
Inte bara Steam, likaså affärerna på Ms, PS och Nintendo likaså.
Kom och tänka på det att stora uppdateringen av Ubisoft Connect PC klient verkar passa in med deras exklusiva releaser av Avatar och Star Wars spelen på just denna klient. Inget fel på klienten i sig, men det borde räcka med Steam, GOG och Epic klienterna tycker jag.
Blir intressant att se hur det går med Battle.net klienten längre fram om MS köpet går igenom. Undrar om de planerar fasa ut den och pusha mer för Windows Store/Xbox PC klienten med Blizzard/Activision spel. Men bara spekulation.
Har faktiskt inga problem med att ha flera klienter, rätt bra att kunna spela andra spel och samtidigt låna ut mitt steambibliotek.. och den dagen Steam har problem är man inte helt utestängd från alla sina spel. Däremot har jag bara steam på autostart, de andra startar jag när det behövs.
Undantaget här är förstås EA's origin som jag aldrig riktigt fattat meningen med, och att den jäveln frågar efter inlogg VARENDA GÅNG MAN STARTAR DEN!
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Har faktiskt inga problem med att ha flera klienter, rätt bra att kunna spela andra spel och samtidigt låna ut mitt steambibliotek.. och den dagen Steam har problem är man inte helt utestängd från alla sina spel. Däremot har jag bara steam på autostart, de andra startar jag när det behövs.
Undantaget här är förstås EA's origin som jag aldrig riktigt fattat meningen med, och att den jäveln frågar efter inlogg VARENDA GÅNG MAN STARTAR DEN!
Samt skulle steam av någon anledning klydda (inte för att det hänt många gånger sen det släpptes) så är det rätt bra att kunna använda de andra så länge.
Dock förstår jag inte hur Origin/Uplay/Epic kan vara så dumma att de inte kollar mer på steams upplägg och försöker göra sina klienter mer användavänliga.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>