Det "mjuka MMO-spelet" Palia bjuder in till betatest med ny trailer

Robot
Det "mjuka MMO-spelet" Palia bjuder in till betatest med ny trailer

Fast det är oklart när Sverige får tillgång till det.

#Palia, #Singularity-6

Medlem

Håller tummarna väntat på detta sedan annonseringen. Känns som ett MMO 3D Stardew Valley. Undrar hur det fungerar med hus och dylikt. Vissa säger att det är instanser. Får se hur det spelar ut sig.

"Will Player's Houses Be Instanced Or Present In The Open World?

Gutterfoot, Sr. Game Designer: Currently, player’s homes are instanced, which allow anyone on your friends list to come and visit to cook, garden, and more together. From your plot you will be able to jump into global chat, access your friends list, and fulfill friend requests.

We talk a lot at the studio about how we can build on this, increasing a players’ immersion in the world of Palia. And we are currently working on even more features around how you can play together at your home that we’re excited to share in the future! "

Medlem

inte riktigt min smak av grafik, men ser utöver det trevligt ut. får väl testa när man kan sen som vanligt

signatur

//monster

Medlem

Så länge det där varit på "när ska det släppas då"-listan.
Får hoppa in i betan

Medlem

Vet vi ännu vad de kommer använda sig av för betalmodell?

signatur

"I intend to live forever, or die trying."

Skribent
Skrivet av Broshimitsu:

Vet vi ännu vad de kommer använda sig av för betalmodell?

Försäljning av kosmetiska grejer, där de kosmetiska grejerna inte ska gå att köpa för valutan man tjänar i spelet. Så länge de inte har ändrat sig sedan jag hörde dem snacka om det senast.

Medlem

Det ser ruskigt mysigt ut det där. Undrar ifall det räcker för min egen del för att konkurrera ut allt annat destruktivt elände jag har 😄 Jag är helt klart villig att ge en beta ett go ifall det finns/blir någon sådan.
Gillar skarpt att de anammat både klättring och paragliding! Antar att vi har Zelda: BotW att tavla för de mekanikerna som borde vara en självklarhet i alla moderna MMO’s

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Försäljning av kosmetiska grejer, där de kosmetiska grejerna inte ska gå att köpa för valutan man tjänar i spelet. Så länge de inte har ändrat sig sedan jag hörde dem snacka om det senast.

Men urk 😕

Skribent

Har haft Palia i bakhuvudet sedan utannonseringen. Lockande koncept och tycker filmklippet ser bra ut, så upp till bevis nu om det är roligt i praktiken också. Ser fram emot presentationen av gameplay nästa vecka, samt att alla får snacka fritt om spelet i betan sen.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Om någon hamnar här från Google eller så och blir förvirrad: Du kommer att kunna spela Palia. Jag spelade igår under stress test.

1
Skriv svar