Ubisoft förtydligar: "Vi tar inte bort konton med köpta spel"
Till folket som argumenterade för att Ubisoft kommer radera konton med köpta spel pga något som står i ToS:
How the turntables
Antagligen för att det finns folk som säger att deras konto har tagits bort trots spel på det, dock så var dessa spel införskaffade på Steam och inte Uplay vilket kanske är en skillnad. Men personen ska ha förlorat möjligheten att starta spelen på Steam för att Uplay kontot var borta.

Star Citizen - Asgard, en svensk gemenskap!
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord, kom och spela med oss!
https://discord.com/invite/zs5humSzF7
Till folket som argumenterade för att Ubisoft kommer radera konton med köpta spel pga något som står i ToS:
How the turntables
Jag föredrar att den sortens skit står i min överenskommelse med en annan part. Inte att han har sagt det en gång och typ "I'm a good boy, trust me." Fuck off. Du är ett multimiljardsföretag. Skriv ner skiten.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
How the turntables
Läste du inte föregående twitter post? Det står ju att en person MED spel fick det raderat. Ubisoft dementerade inte det heller i den tråden. Lite svårt att inte dra sådana slutsatser då. Tröttsamt när folk försöker gotcha när de inte ens hänger med i vad som sägs.
Läste du inte föregående twitter post? Det står ju att en person MED spel fick det raderat. Ubisoft dementerade inte det heller i den tråden. Lite svårt att inte dra sådana slutsatser då. Tröttsamt när folk försöker gotcha när de inte ens hänger med i vad som sägs.
Ja, det var ju här det blev problematiskt. Ingen dementi, nej, men Ubisoft sa att de skulle hjälpa den berörda att få kontot tillbaka. Gissar nu, men kan det vara så att konton vars köp skett på Steam men där spelen startar via Ubisoft Connect, möjligen kan raderas...?
En Bamseponny av folket
Låter rimligt. Med tanke på GDPR ska ju användare/data tas bort bort om företaget inte längre kan motivera varför uppgifterna ska finnas kvar, t.ex. för att få tillgång till sina köpta spel.
(Om konton med spel trots allt försvunnit får man bara hoppas att de löser det.)
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
How the turntables
Clickbait-nyheten: ”Konton raderas efter 30 dagar!!1!”
ToS: ”Konton raderas efter 6 månader + 30 dagar.”
Ubisoft damage control: ”Konton raderas efter minst 4 år och endast om de står utan köp.”
Högst förvånande att det råder oklarhet om vad som gäller.
Clickbait-nyheten: ”Konton raderad efter 30 dagar!!1!”
ToS: ”Konton raderas efter 6 månader + 30 dagar.”
Ubisoft damage control: ”Konton raderas efter minst 4 år och endast om de står utan köp.”
Högst förvånande att det råder oklarhet om vad som gäller.
Ja hur är det nu egentligen??
Konstigt att inte Ubisoft klargör en gång för alla själva officiellt och är tydliga vad som gäller istället för att man ska behöva gå till IGN.
När folk säger sig blivit av med konton med spel på och Ubisoft svarar med att man har 30dagar på sig att logga in ja då blir det ju förvillande o otydligt.
Ja, det var ju här det blev problematiskt. Ingen dementi, nej, men Ubisoft sa att de skulle hjälpa den berörda att få kontot tillbaka. Gissar nu, men kan det vara så att konton vars köp skett på Steam men där spelen startar via Ubisoft Connect, möjligen kan raderas...?
Det är ju illa nog. Har jag köpt ett spel på Steam och plötsligt inte kan spela det för att jag haft annat att spela ett tag men sedan vill återvända utan att kunna göra det är det ju bedrägeri att plötsligt inte kunna göra det.
Det är ju illa nog. Har jag köpt ett spel på Steam och plötsligt inte kan spela det för att jag haft annat att spela ett tag men sedan vill återvända utan att kunna göra det är det ju bedrägeri att plötsligt inte kunna göra det.
Det skulle vara bedrägeri om Ubisoft skulle vägra återställa kontot om man kontaktar dem för att få det återställt. Men vad jag har förstått så kommer Ubisoft hjälpa återställa konton ifall man kontaktar deras support.
Det skulle vara bedrägeri om Ubisoft skulle vägra återställa kontot om man kontaktar dem för att få det återställt. Men vad jag har förstått så kommer Ubisoft hjälpa återställa konton ifall man kontaktar deras support.
Känns dock värdelöst att behöva återställa ett externt konto för att kunna spela någonting på Steam. Känns också onödigt bökigt att behöva bråka om ett konto som bara borde finnas ändå. Sedan... finns det någon som kan bekräfta att detta faktiskts gjorts och ingenting de bara säger för att stabilisera negativa rykten?
Summa summarum: känns som att Ubi gjort det här bra mycket bökigare än vad de hade behövt.
Är ett Ubi-konto knutet till ett Steam-dito med köpta spel ska det ju inte kunna släckas ner.
Skulle inte förvåna mig om de flaggar alla spel man fått gratis på uPlay som gratis. Dvs även om de har köpts på annan plattform.
Kan man möjligen kolla detta på något vis måntro?
Måste man ha köpt spelen direkt från Ubisoft? Fan osäker på om jag någonsin har gjort det. Oftast koder från andra butiker och löst in dem där istället..
🎮[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ] - [ 1 TB NVMe SSD ]
Nu: Tidsbrist/vuxenprioriteringar :'(
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2