Gamereactor påväg bort?

Skrivet av Lecarde:

Att det finns utseenden som är mer eller mindre universellt uppskattade. Det finns också utseenden som inte är det.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Concord måste vara bästa exemplet. Hur kan ett spel som i princip ingen ville ha eller hade förväntningar på, som endast såldes i 25k kopior, där samtliga fick pengarna åter, vara en utav de 10 största besvikelserna?

haha ja GR är nog de enda i Sverige som sett fram emot det.

Medlem

Förstår inte vad du vill kommunicera

Mitt inlägg var alltså en förklaring till varför det finns "gamla tråkiga normer", eller varför Solid Snake har ett typiskt "spelhjälte-utseende".

Skrivet av Lecarde:

Förstår inte vad du vill kommunicera

Mitt inlägg var alltså en förklaring till varför det finns "gamla tråkiga normer", eller varför Solid Snake har ett typiskt "spelhjälte-utseende".

Jaha, OK. Solid Snake i MGS var en tuffing. Fastnade aldrig så mycket för Metal Gear efter PSX. Man kunde t om röka i spelet, men då förlorade man liv! Enastående realism.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jaha, OK. Solid Snake i MGS var en tuffing. Fastnade aldrig så mycket för Metal Gear efter PSX. Man kunde t om röka i spelet, men då förlorade man liv! Enastående realism.

Samma faktiskt. Men det är en av de spelupplevelser som gjort störst intryck på mig, många jag pratar med som tycker likadant.
Det med rökningen var en kul touch, Kojima kunde tänka utanför lådan

Medlem

Jag tycker FZ har gjort ett riktigt bra jobb med att fortsätta vara en klassisk spelsajt som handlar om spel och inte rage-baiting artiklar. En mysig plats med Fragzone-fredag bland annat. Det kan man inte säga om...

Skribent
Skrivet av Dajvan:

Jag tycker FZ har gjort ett riktigt bra jobb med att fortsätta vara en klassisk spelsajt som handlar om spel och inte rage-baiting artiklar. En mysig plats med Fragzone-fredag bland annat. Det kan man inte säga om...

Jag kan nog säga tack från alla på redaktionen.

Men jag tror detta också beror på er, våra fina läsare. Jag tror inte heller det handlar så mycket om att vi satsar på att specifikt vara en klassisk spelsite om bara spel. Utan det är nog mer att vi håller ett bra klimat i trådarna och kommentarerna. Och detta ska ni som läser och skriver här på FZ ha stor eloge över. Jag tycker även våra moderatorer gör ett bra jobb med att hålla ordning så inte ämnena går off topic.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hahahaha, obetalbart. Xcloud är tunga grejer, alltså. 😅😂😂

Fram med högafflarna, det är ju censur! 😉
Lite komiskt att det är Xcloud som blir gränsdragningen, dock. 😁

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Eftersom GR älskar Musk så blir man väldigt nyfiken på om detta är en nyhet de kommer ta upp. Men det kanske blir för kritiskt mot deras husgud.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2025/01/10/path-of-exi...

Edit: De gjorde faktiskt det

https://www.gamereactor.se/elon-musks-spelprestationer-ifraga...

Medlem
Skrivet av Boratbuffert:

Eftersom GR älskar Musk så blir man väldigt nyfiken på om detta är en nyhet de kommer ta upp. Men det kanske blir för kritiskt mot deras husgud.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2025/01/10/path-of-exi...

Edit: De gjorde faktiskt det

https://www.gamereactor.se/elon-musks-spelprestationer-ifraga...

Aj, de publicerar alltså positiva nyheter om Musken också?
Det får man ju inte göra nu när våra europeiska ledare bestämt att den gubben är dum, han tycker fel saker och lyfter fel personer.😅

Medlem

Det borde snarare startas en tråd om att IGN är på väg bort, massavhopp från "journalister", dvs seriösa och mindre seriösa sådana som har flockats på IGN. Nu senast "Destin" som startar eget och vill kunna prata om allt även tuffa frågor utan tvingas till munkavel!
Ytterst intressant, mer intressant dvs mycket intressantare än Petters förehavanden och icke förehavanden! Detta blir smaskens

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Det borde snarare startas en tråd om att IGN är på väg bort, massavhopp från "journalister", dvs seriösa och mindre seriösa sådana som har flockats på IGN. Nu senast "Destin" som startar eget och vill kunna prata om allt även tuffa frågor utan tvingas till munkavel!
Ytterst intressant, mer intressant dvs mycket intressantare än Petters förehavanden och icke förehavanden! Detta blir smaskens

Jag brukar då och då titta på Xbox podcasten som går en gång i veckan. Destin kan ibland ha intressant input om vissa ämnen, t.ex hans tankar om Xboxs framtid. Men som oftast under de olika ämnen som tas upp, så sitter han tyst, ser uttråkad/trött och dryg ut redan från minut ett... Jämfört med de andra i podcasten som ofta är livfulla att snacka om spel och har sina unika personligheter, så känns Destin malplacerad då han saknar karisma. Minns en gång när de andra två i podcasten skrattade över något som faktiskt var roligt, samtidigt satt Destin med detta ansiktsuttryck 😐, haha.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag brukar då och då titta på Xbox podcasten som går en gång i veckan. Destin kan ibland ha intressant input om vissa ämnen, t.ex hans tankar om Xboxs framtid. Men som oftast under de olika ämnen som tas upp, så sitter han tyst, ser uttråkad/trött och dryg ut redan från minut ett... Jämfört med de andra i podcasten som ofta är livfulla att snacka om spel och har sina unika personligheter, så känns Destin malplacerad då han saknar karisma. Minns en gång när de andra två i podcasten skrattade över något som faktiskt var roligt, samtidigt satt Destin med detta ansiktsuttryck 😐, haha.

Det var det värsta haha, jag säger ju det killen är ett proffs, han är en gamer en sådan som oss, en hardcore gamer, han är ingen journalist som behöver göra sig till för sin publik

Medlem
Skrivet av Galaxus:

Det var det värsta haha, jag säger ju det killen är ett proffs, han är en gamer en sådan som oss, en hardcore gamer, han är ingen journalist som behöver göra sig till för sin publik

😆. Skillnaden här är att vi vanliga gamers inte gör videor på youtube, alltså visar vårt ansikte uttåt. Såg precis klart senaste och sista podcasten med honom och där var han för en gång skull gladare/roligare haha (kanske för att det var sista gången? 😜). Glad över att Miranda är tillbaka permanent, hennes personlighet är störthärlig.

Medlem

Jag har tagit bort Gamereactor från alla mina bokmärken nu. Efter de senaste briljanta kommentarerna bl a om att det är woke som är orsak till bränderna i LA så känner jag att jag inte vill tillbringa mer tid i den kloaken eller bidra till sidans trafik mer. Det finns så många andra siter där man slipper vada genom anti-woke-dynga dagligen.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Jag har tagit bort Gamereactor från alla mina bokmärken nu. Efter de senaste briljanta kommentarerna bl a om att det är woke som är orsak till bränderna i LA så känner jag att jag inte vill tillbringa mer tid i den kloaken eller bidra till sidans trafik mer. Det finns så många andra siter där man slipper vada genom anti-woke-dynga dagligen.

Medlem

Vilka spelsiter är värda att kolla in förutom FZ? Finns inte mycket svenska siter vad jag vet, har ni några tips på utländska? Gärna där det presenteras nyheter om hårdvara mm. Kollar ibland på Gamespot och IGN men tycker dom är sisådär.

Skrivet av BiffTannen:

Vilka spelsiter är värda att kolla in förutom FZ? Finns inte mycket svenska siter vad jag vet, har ni några tips på utländska? Gärna där det presenteras nyheter om hårdvara mm. Kollar ibland på Gamespot och IGN men tycker dom är sisådär.

Min personliga favoritsajt är brittiska Eurogamer. Bra news coverage, mycket bra features (Donlan är fantastisk) och så har de ju även Digital Foundry. DF är bra, men finns väl dock inte så mycket hårdvarunyheter i övrigt iof om det är mer det du är ute efter.

It's not a lake, it's an ocean

Min personliga favoritsajt är brittiska Eurogamer. Bra news coverage, mycket bra features (Donlan är fantastisk) och så har de ju även Digital Foundry. DF är bra, men finns väl dock inte så mycket hårdvarunyheter i övrigt iof om det är mer det du är ute efter.

Köpte inte IGN upp dem nyligen? Fanns viss oro för vad som kommer hända med DF.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Ruffles:

Köpte inte IGN upp dem nyligen? Fanns viss oro för vad som kommer hända med DF.

Joooo, det låter bekant. Så var det, va? Har inte kept up med nån spelsajt egentligen senaste månaderna eller så, men hoppas de låter DF tuffa på som vanligt. Kan tänka mig att DF kostar en del, men det är ju ändå något som refereras av även många andra spelsajter då det är få andra ställen som har samma teknikkunskaper och även förmågan att presentera det på ett så bra sätt.

Skriv svar