Gamereactor påväg bort?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det verkar som att gamereactor har gått sönder. Siten har inte funkat för mig i över en vecka. Annonser täcker allt och inget går att klicka på. Det gäller via mobilen och med Chrome. Blockerar man annonser så funkar det.

Helt stört att siten sköts så otroligt dåligt. Man måste alltså blocka deras inkomstkälla för att den ska funka?

Det måste vara Sveriges sämst skötta kommersiella sida?

Håller med, men det är tydligen Gamereactor Danmark som har hand om allt ”tekniskt” på sidan, inklusive annonser.

Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Håller med, men det är tydligen Gamereactor Danmark som har hand om allt ”tekniskt” på sidan, inklusive annonser.

Danskarna borde svepa en röd Ålborg och kavla upp armarna. Det är obegripligt att ingen därborta tar tag i saken.

Tyvärr förlorar de mina intäkter från och med nu. Jag kommer aldrig mer att tillåta annonser när jag besöker sidan.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lite "småroligt" att se den här tråden ploppa upp då och då, så jag kan påminna mig själv om varför man har pinnat FZ som en av starttabbarna i webläsaren.

Svänger in på GR igen:
Alltså ursäkta 🇫🇷, men vilken jävla katastrof till hemsida. (mobilversionen är ju bland det värsta jag sett.)
Fattar inte att man frivilligt ens vill hänga kvar där.

Medlem

Fan, har totalt missat GR. Och jag som älskar att diskutera woke kultutarxism och vad det gör med vår värld.

Medlem

När sajten hade sitt förra utseende, layouter och etc så var den absolut i glansdagarna.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Jag skakar liv i den här tråden pga att jag av någon outgrundlig anledning gick in på GR igår och stötte på 2st såkallade "artiklar" som är rena åsiktsrör för "journailsten" rörande woke/DEI etc.

Dessa två "artiklar" är de mest kommenterade för tillfället på GR och är fyllda med hat, och detta uppmuntras av överkuckun på sidan mer eller mindre. Medan de som ifrågasätter blir förlöjligade av redaktionen (?!).

Lite komiskt är att en av trollen som invaderade Musk-tråden på Fz häromdagen är aktiv på GR då denna nyttjade mer eller mindre samma formulering på båda sidorna.

Men har det varit såhär illa länge på GR? Jag har varit inne och kollat ibland för att se deras utbud men aldrig sett något liknande som det ser ut idag. Kanske bara haft "tur" innan och missat det eller något dock.

Postar samma kommentar här som jag skrev i nån annan tråd nyss, då den känns relevant:

Jag skapade faktiskt en användare på just GR i somras med avsikt att lägga upp mina medlemstexter även där. Det var med viss tvekan för jag vet ju hur delar av communityn är där och att redaktionen tycks blåsa på det, men tänkte "äh vad fan, låt oss ge det en chans..."

Sen läste jag olyckligtvis det här blogginlägget om hur mångfald och rättvisa fasas ut och kommenterade att det byggde på minst sagt skakiga grunder. Kallade nån för "offerkofta" och GR:s chefredaktör hotade med varning för det, men att utmåla transpersoner som mentalsjuka och använda helt oseriösa källor var tydligen helt OK.

Kände då att varning eller ej kan kvitta, kommer aldrig sätta min fot där igen.
------
Vet inte om sajten "alltid" varit så, då jag inte besökt den regelbundet sedan typ 200X. Men var lite aktiv där i somras/höstas och ja, det fanns mycket problematiskt där under den lilla tid jag var där.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag skakar liv i den här tråden pga att jag av någon outgrundlig anledning gick in på GR igår och stötte på 2st såkallade "artiklar" som är rena åsiktsrör för "journailsten" rörande woke/DEI etc.

Dessa två "artiklar" är de mest kommenterade för tillfället på GR och är fyllda med hat, och detta uppmuntras av överpajasen på sidan mer eller mindre. Medan de som ifrågasätter blir förlöjligade av redaktionen (?!).

Lite komiskt är att en av trollen som invaderade Musk-tråden på Fz häromdagen är aktiv på GR då denna nyttjade mer eller mindre samma formulering på båda sidorna.

Men har det varit såhär illa länge på GR? Jag har varit inne och kollat ibland för att se deras utbud men aldrig sett något liknande som det ser ut idag. Kanske bara haft "tur" innan och missat det eller något dock.

Så har det varit länge. Känns som det skrivs en artikel eller blogginlägg med kontroversiellt innehåll emellanåt för att få aktivitet. Oftast med högst tvivelaktiga eller inga källor.
Som du säger blir de som motsätter sig innehållet oftast förlöjligade då ”redaktionen” inte kan argumentera för sig eftersom källorna är hittepå som bäst.

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Så har det varit länge. Känns som det skrivs en artikel eller blogginlägg med kontroversiellt innehåll emellanåt för att få aktivitet. Oftast med högst tvivelaktiga eller inga källor.
Som du säger blir de som motsätter sig innehållet oftast förlöjligade då ”redaktionen” inte kan argumentera för sig eftersom källorna är hittepå som bäst.

Jag var helt chockad när jag kollade runt. En användare skrev i en "artikel" som avhandlade hur dåligt manus Veilguard hade att denne faktiskt uppskattade manuset och blev då förlöjligad av chefredaktören.

Hur kan man ens vara chef och bete sig på det viset?

Visst det är uppenbart att inkludering inte är GR gebit men vafan att häckla egna användare för att denne gick mot massan är för mig ofattbart.

Geeks Gaming

Det är lite tråkigt att se de senaste årens utveckling, jag har alltid tyckt om GR och deras recensioner, läst lite kåserier från Mäki och gänget men nja, jag gillar inte när man (som det kan uppfattas) aktivt jobbar för exkludering istället för att bjuda in till en konstruktiv diskussion på ämnet.

Medlem

Brukade älska att hänga på Gamereactor och läste även tidningen, men dom har verkligen gått ner sig sedan dess. Alla stora personligheter slutade och sen började Petters unkna åsikter leta sig ut och sedan dess har jag undvikit den siten.

Kommer ihåg att Petter var inne på Svamprikets hemsida förut och kaxade sig för att hans hemsida var större än deras. Det var väldigt pinsamt att se. 🫣

Medlem

Intressant att en tråd om GRs "förfall" speglar det som de flesta anser är grunden till förfallet. 😱

Ta ett glas vin/knäck en öl, spela roliga spel/se bra filmer och släpp detta möget. Man mår bättre i själen då. 🎅

Säger jag som en genomsnittlig fåne som har lagt mycket tid på att keyboard-kriga. 😇

Facit? Det har inte gett ett skit. 🫠

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag hängde på sidan i måååånga år under min uppväxt, samt plockade nästan alla tidningar när de gavs ut fysiskt, och blev en gång även utsedd till en av "årets läsare" eller något av chefisen. Men dessvärre har sidan blivit lite (mycket) av ett ruttet träsk där folk bara hänger för att trolla, häva ur sig politiska åsikter samt spy galla över allt som inte kan placeras in i de "vanliga" facken (straight, vit etc)

Sidan är mest pinsam att besöka idag, vilket främst uppnåtts tack vare användarna som hörs och syns mest där. Tragiskt. Jag såg till att få mitt konto raderat där för ett par år sedan.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem

Är den borta nu?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör

Debattera gärna, men utan att klistra politiska stämplar på meningsmotståndarna. Att nån tycker si eller så betyder inte att den är "Högerextremist!", "Vänsterhäxa!" eller nåt annat. Ej heller att alla medarbetare på siten tycker likadant.

signatur
Moderator | Testpilot

Rensat en del inlägg. Håll er till sakliga diskussioner som rör ämnet

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sidan går knappt att surfa på utan adblocker, annonserna är verkligen extrema med stora fasta bilder som är i bakgrunden när man scrollar. Kan ju vara en av anledningarna.

Medlem

När man trodde den sajten nått botten så hittar de nya sätt att sjunka ännu lägre.

AI-skrivna nyheter (eller översatta) med fokus på spansk sport, Marcus går "all in" på extremt vinklade, "fultolkade" och ibland helt felaktiga "nyheter" för att föra fram en viss agenda och kommentarsfälten ser ut som en omodererad härdsmälta.

Jag skrattade så tårarna rann när jag var in där för ett tag sedan och den översta nyheten hade rubriken "Har Denzel Washington och kung Charles nötkött?".

Jag surfade in där nu och såg inga AI-nyheter så de kanske har försvunnit?

Geeks Gaming
Skrivet av Margy:

Jag skrattade så tårarna rann när jag var in där för ett tag sedan och den översta nyheten hade rubriken "Har Denzel Washington och kung Charles nötkött?".

Å herrejisses, det är alltså ”beef” som menas! Jag trodde du skojade först men den är ju ganska ny 😂

Medlem

Undra vad som hände med att bara surfa vidare när någon site man tidigare besökt inte längre faller en i smaken…tycker bara att det är en helt annan sak att kritisera FZ, på FZ tex.
Förstår inte poängen med att trasha en annan site här?

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Undra vad som hände med att bara surfa vidare när någon site man tidigare besökt inte längre faller en i smaken…tycker bara att det är en helt annan sak att kritisera FZ, på FZ tex.
Förstår inte poängen med att trasha en annan site här?

Man kan ju säga samma sak om forumtrådar... Men det här är ju ett åsiktsforum, så klart att det är högst rimligt att få tycka till om en annan spelsajt.

Skriv svar