Microsoft ska stänga Xbox 360-butiken nästa år

Robot
Microsoft ska stänga Xbox 360-butiken nästa år

Xbox 360 Store och Xbox 360 Marketplace har gjort sitt.

#Xbox-360

Medlem
KoP
Medlem

Trodde dom hade stängt ned XB360 marketplacen för flera år sedan. 😂 Men men.. då kan man ju verkligen påstå att marketplacen för 360'n har levt på övertid.

Medlem

Xbox 360 var nått MS kunde vara stolta över, sen gick det utför vad gäller xbox.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Xbox 360 var nått MS kunde vara stolta över, sen gick det utför vad gäller xbox.

Series S får väl anses vara en riktig bromskloss, men prestandan sett till lanseringspriset på XSX bör ju objektivt ses som bra.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Series S får väl anses vara en riktig bromskloss, men prestandan sett till lanseringspriset på XSX bör ju objektivt ses som bra.

Ja det är personlig smak men deras fokus på att erbjuda en potatisvariant eller prenumerationstjänst är inget som att jag väljer ha en xbox.

signatur

Medlem

Kommer aldrig glömma Xbox360 och alla fina minnen den gav mig. Spelade coop med mina bröder och vänner i princip varje kväll. SKATE, Halo, Call of Duty, Castle Crashers, Bomberman för att nämna några. Sen kom massa fina singleplayer lir också. Bioshock, Lost Odyssey, Mass Effect, Batman Arkham Asylum. En minst sagt gyllene tid för mina tonår ❤️

Medlem

Min favoritkonsol genom tiderna. F för Xbox 360.

Minnena med Halo 3, Gears of War, Modern Warfare, GTA, The Orange Box och många fler kommer aldrig att stängas ned.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Kan hålla med om att Xbox One var en förlorad generation, men personligen har jag börjat spela mer och mer på Series X. De får gärna släppa stora spel oftare, men tycker mig ana en uppryckning.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan hålla med om att Xbox One var en förlorad generation, men personligen har jag börjat spela mer och mer på Series X. De får gärna släppa stora spel oftare, men tycker mig ana en uppryckning.

Ja kanske det.
Men det känns som en överflödig konsol för mig som har Nintendo, PC, PS och whatever 😅

signatur

Medlem

Bortsett från det konstiga med MS points som betalning så var Xbox 360 eran helt j-vla fantastisk. Det var den bästa eran för singleplayer DLC:s. RDR Undead Nightmare, allt till Mass effect 1-3, Gta 4, Dragon Age eller Left Behind till TLOU, annan konsol men ändå. Kanske är nostalgisk men känns som att man kunde räkna med att ens favoritspel alltid skulle utökas med en eller flera maffiga singleplayer DLC framöver. Nu är fokus ofta på annat när det kommer till DLC där Rockstar är den största boven och CD Project Red en av få ljusglimtar när det kommer till DLC.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Ja kanske det.
Men det känns som en överflödig konsol för mig som har Nintendo, PC, PS och whatever 😅

Det förstår jag! En robust pc gör ju Series X mindre viktig.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nu äger jag ingen Xbox 360 men det är ändå sorgligt 😢
Bättre än Nintendo som stängde ner 2019 (Wii från samma generation) men i de bästa av världar så hade ingen av dessa butiker stängts ner.

signatur

Retro gaming

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja de kan va stolta över det största hårdvaruhaveriet i historien vad gäller konsoller.

Medlem

Ett tips för de som är sugna är att köpa The Orange Box så kan man göra det via 360-affären och sedan ladda ner den på Series S/X

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja de kan va stolta över det största hårdvaruhaveriet i historien vad gäller konsoller.

Jahaha det hade jag helt glömt bort.
Fick ju tom själv 2 konsoler som havererade. (MS bytte dom utan krångel)
Visar ju bara hur bra det var

signatur

Medlem

Mitt 360 var den sista konsolen jag hade genuint kul med. Alla oändliga timmar på fester med guitar hero och andra goa minnen.

signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja det var ett haveri som hette duga. Ändå bleknade det då konsolen erbjöd så jäkla mycket underhållning.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gaara:

Oh! Hade helt glömt. Red Ring of Death hände mig. Minns att jag spelade nåt da Vinci-uppdrag i Assassin's Creed Brotherhood, och plötsligt... *Xbox says no*

Det absurda är att jag blir nästan lite glatt nostalgisk?

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Gaara:

YLOD på Ps3....

Skribent

Du har inte levt om du inte har oroat dig för RROD.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

1
Skriv svar