Space Exposures, ett litet arkadspel där du är en astrofotograf

Medlem
Space Exposures, ett litet arkadspel där du är en astrofotograf

Under våren och sommaren har jag utvecklat ett litet mobilspel som jag valt att kalla "Space Exposures". Det är ett spel där du får testa på att vara astrofotograf och försöka fånga perfekta bilder av olika himlaobjekt. Allt från galaxer, nebulosor och norrsken till månhalos och planeter.

Idén till spelet dök upp under våren, jag kände att världen behöver ett astrofotospel. Jag slipade lite på spelidén och testade lite olika varianter innan jag landade i att göra spelet som ett litet arkadspel med retrografik.

I spelet gäller att välja rätt objektiv för att matcha rätt objekt och träffa objektet så perfekt som möjligt med sin filmruta man skjuter iväg. Men akta dig för molnen! Som astrofotograf är dom din värsta fiende, men har du tillräckligt med poäng kan du spränga bort moln om du hamnar i knipa. Det gäller att samla så mycket poäng som möjligt innan natten tar slut.

Spelet är gratis att ladda ner och innehåller inga annonser, så ladda gärna ner och testa hur det känns att vara en astrofotograf där du kastas mellan glädje och förtvivlan 😀

Länk till spelet i App Store - https://apps.apple.com/se/app/space-exposures/id6451156789

/Göran

1
Skriv svar