Video – Så här funkar tärningsmekaniken i Baldur's Gate 3
Ooof perfekt. Fattar betydligt bättre hur det funkar nu, tack. Dex -/+ (Proficiency Bonus*) var jag för trög för att klura ut.
Edit.*
Kul att videon kunde vara till hjälp!
Tack för videon! Jag sitter ivrigt och iväntar PS5-versionen och just tärningsmekaniken är det jag varit skeptisk till med spelet.
Känns inte längre lika avskräckande efter din genomgång
Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty
folk som inte vet hur en tärning fungerar? =D
Kollade du på videon? Den täcker mycket mer än så.
Wakkaah - tror faktiskt denna videon förklarade mer för mig än vad alla skrikiga amerikaner gjort under flera timmars Youtubande!
Denna genomgång borde finnas som en valbar tutorial i spelet. Nog för att jag har spelat D&D/Mutant i yngre dagar (typ 80-talet) men BG3 är verkligen överväldigande.
Har ju inte kört den här typen av rollspel innan men älskar det turbaserade och taktiska!
Edit: Det hade förövrigt känts betydligt bättre om tärningarna var 3D-modeller istället. Nu blir det bara samma animation om och om igen!
Wakkaah - tror faktiskt denna videon förklarade mer för mig än vad alla skrikiga amerikaner gjort under flera timmars Youtubande!
Denna genomgång borde finnas som en valbar tutorial i spelet. Nog för att jag har spelat D&D/Mutant i yngre dagar (typ 80-talet) men BG3 är verkligen överväldigande.
Har ju inte kört den här typen av rollspel innan men älskar det turbaserade och taktiska!
Edit: Det hade förövrigt känts betydligt bättre om tärningarna var 3D-modeller istället. Nu blir det bara samma animation om och om igen!
Wow vad glad jag blir att läsa det. Trots att det är en relativt kort video har jag lagt många timmars arbete och kärlek på den för att göra det hela så begripligt som möjligt!
Jag håller med. Hade varit tjusigare med 3D-modeller av tärningarna!
Kollade du på videon? Den täcker mycket mer än så.
ja nä inte hela, det var mer en troll kommentar.