Vilka spel skulle ni vilja se till Switch?

Medlem
Vilka spel skulle ni vilja se till Switch?

Lite sent nu när Switch 2 inte verkar allt för långt borta men jag satt och tänkte idag på vilka spel jag allra helst skulle vilja kunna spela på Switchet. Här kommer min lista på spel som ändå känns rimliga att kunna portas:

1. Dragon age
2. Mass Effect
3. Tomb Raider rebooten
4. The witness
5. Left 4 dead

Vad hade du velat se?

Inaktiv

Metroid Prime 4, har jag väntat på länge...

Inaktiv

Det är en svår fråga, lättare att spekulera i vilka som kan komma till Switch 2.

Men det skulle vara kul om vi fick Metroid Prime 4 och Zelda spelen Wind Waker och Twilight Princess men det är inget som jag tror kommer.
Nintendo lär satsa helt på Switch 2 istället när det kommer till större titlar.

Däremot kan vi ju räkna med en hel del bra på E-shopen även de kommande åren. Switch har ju sålt väldigt bra så det kommer ta ett tag innan Switch kommer helt att överges.

Jag hoppas att även Metal Gear Solid: Master Collection vol 2 kommer till Switch.

Medlem

På nuvarande Switchen ser jag gärna att de lite äldre spelen från 360/PS3-eran får nytt liv, då konsolen i regel också hanterar den generationens spel bättre än PS4-spel. Mass Effect-kollektion skulle jag verkligen vilja ha. Behöver inte vara nått fansy alls, bara 360-spelen i högre upplösning. GTA 4 vore också mycket trevligt, det håller jag som det bästa GTA-spelet så det vore väldigt trevligt bärbart.

Men allra allra mest så skulle jag nog faktiskt vilja ha Shenmue 1 och 2 på Switch.

1
Skriv svar