Avatar: Frontiers of Pandora visar upp pc-specifika funktioner
Som ray-tracing, benchmark-verktyg och stöd för ultrabreda skärmar.
#Avatar-frontiers-of-pandora, #Ubisoft-massive, #nyhetstips
Observera att Ubisoft i ett blogginlägg nämnt att även DLSS kommer finnas tillgängligt.
Jag tänker mig att det här bli ganska likt Horizon Zero Dawn/Forbidden West. Men i Avatarland.
Får se om spelet blir bra. Massive är duktiga tycker jag. Spelet ser snyggt ut i alla fall.
Alltid tänkt detsamma! Men nu när jag såg trailern så är det ju ett fps? Blev förvånad! Denna trailern fick upp förhoppningar kring en väloptimerad PC-version iallafall.
Man undrar ju varför de inte kör på FSR 3 direkt, FSR 2 är inte speciellt bra.
För att spelet påbörjades för över 5 år sen och är mer än ett år försenat, så att slänga in FSR 3 istället har nog inte varit prio. Förhoppningsvis är det lätt att implementera senare.
Jag tar allt grafiskt Ubisoft visar upp i trailers med två lastbilar salt.
Jag förstår vad du menar men tycker ändå att Massive förtjänar förtroende. De är duktiga på att bygga världar.
27 likes, postat 3 dagar sen. 3.4 miljoner subs.
wow... vilken hype det är för detta AAA-spel ändå normalt sett brukar väl snygga game trailers ha många tusentals likes, speciellt efter 3 dagar.
Jag ser iaf fram emot det.
Det är en olistad video, så den dyker inte upp i flöden och så.
Hoppas min gamla relik till maskin kan driva spelet så jag slipper köpa det till PlayStation 5. Eftersom det är ett first person perspektiv så kräver jag mus & KB.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||
Jag tar allt grafiskt Ubisoft visar upp i trailers med två lastbilar salt.
Jag tar allt Ubisoft visar upp med en nypa salt. Gissningsvis kommer även detta bli Assassins creed/Ghost Recon osv i nytt skin.
Man undrar ju varför de inte kör på FSR 3 direkt, FSR 2 är inte speciellt bra.
Jag tänker mig att det här bli ganska likt Horizon Zero Dawn/Forbidden West. Men i Avatarland.
Får se om spelet blir bra. Massive är duktiga tycker jag. Spelet ser snyggt ut i alla fall.
Spelet kommer att få FSR 3, de är med på listan över de första spelen:
FSR 3 är ju precis som DLSS 3 en nyare uppskalningsdel och en helt ny frame generationdel. Själv är jag inte speciellt intresserad av uppskalningen, eftersom varken DLSS eller FSR ser bra ut i 1080p enligt mig, men AMD lägger nu iaf till det som Nvidia redan haft och kallar DLAA, dvs nu får AMD paritet i funktionaliteten. Deras ”Native AA-mode” samt ”Frame Generation” kan jag faktiskt tänka mig att använda i 1080p. Största användningsområdet för FSR 3 får väl sägas vara på konsolerna, som kör uppskalning till 4K, speciellt nu när krävande UE5-spel kommer, och det kommer en plug-in till den spelmotorn.
Enligt Digital Foundrys John Linnemann är Avatar som Far Cry i en fantasyvärld. Han sade det lite ironiskt såklart, men jag är intresserad ändå.