Video – 12 spoilerfria Starfield-tips!
Snyggt! Tack @wakkaah
Bra tips! Några där jag hade missat.
Skönt att spelet fungerar bra offline då vi har strömavbrott idag. 😁
Asså "digipicks" låter ju som något helt annars XD
Mycket bra lista, flera saker här jag missat!
Kul att det kan vara till hjälp!
TLDR;
1. För att flytta skeppen till en annan plats i samma planet hoppa in i cockpiten flyg ut i rymden ( Take Off knappen )och landa på den platsen du egentligen vill ha skeppen.
2. Du når start skeppens (Frontier) bagageförvaring genom ett terminal vänster om cockpiten ska stå "Cargo Hold". Bild(https://imgur.com/a/PESztsJ)
Tips 1. Ett tips från en loot-horder. För att flytta skeppen inom samma planet, så måste man kliva in cockpiten och flyga ut till rymden för att senare landa på den nya platsen man vill att skeppen ska vara. Detta problem uppstår om du redan har landat på ett POI i planet och om du fast travela till ett annat POI i samma planet så kommer inte skeppen hänga med karaktären.
Hade den här problemet när jag skulle sälja av en massa grejer (Totalt 350 i mass) men jag blev tvungen att fast travela från skeppen till trader så jag kunde bara lasta 135massa i taget.
Tips 2. Start rymdskeppen (Frontier) har en "Cargo hold" Terminal vänster om förarsäten. Du förvara dina loot där (Maxlast 450 Mass)
Edit: Förtydliganden, mera tips
körs som skit på mitt 1660 super vill verkligen spela men går knappt
Har du FSR igång i inställningar?
Jag kör själv med en Rysen 5 1600 processor och det funkar förvånansvärt bra :D. Tack vare FSR då.
körs som skit på mitt 1660 super vill verkligen spela men går knappt
1660 super är ju en bit under minimum requirements, så rätt väntat att det inte fungerar så bra tyvärr. Om jag var du skulle jag uppgradera eller prova via streaming.
Någon som kör på en äldre CPU med 4 kärnor hur fungerar det? Har tyvärr bara tillgång till min laptop det närmsta Ryzen 7 3750h 4t8c ska väl prestera ca som en Core i7 3770k och RTX 2060.
Har du FSR igång i inställningar?
Jag kör själv med en Rysen 5 1600 processor och det funkar förvånansvärt bra :D. Tack vare FSR då.
1660 super är ett grafikkort och inte en AMD cpu :). Men ja FSR kan nog hjälpa.
Någon som kör på en äldre CPU med 4 kärnor hur fungerar det? Har tyvärr bara tillgång till min laptop det närmsta Ryzen 7 3750h 4t8c ska väl prestera ca som en Core i7 3770k och RTX 2060. 1660 super är ett grafikkort och inte en AMD cpu :). Men ja FSR kan nog hjälpa.
haha ja, det stämmer ^^.