Dummaste sätt ni skadat er på?
Kanske har svarat tidigare i den här tråden, kommer inte ihåg.
I alla fall, när jag var nyexad från högskolan och var ute på mitt första jobb som mätningsingenjör så skulle vi passera en arbetsplats där det grävdes och schaktades.
Utan att reflektera var jag gick någonstans, jag bara följde efter han jag arbetade med, så gick jag rakt in i grävskopa med snoken först. Det var en liten grävmaskim med eget flak och vi genade över kopplingen där grävmaskinen sitter ihop med flaket.
Blev en rejäl smäll och blev lite groggy samt att det började blöda. På sjukan sa de att jag var ungefär en cm upp eller ner från att bryta näsbenet, men hade haft tur.
Går att se på näsan att det finns någon skada där om man vet vad man letar efter, men i övrigt ingenting.
Vilken underbar tråd, jag får bidra med ett tillbud.
När jag var 11-12 så åt jag en piggelin och sög så hårt att hela glassen släppte från pinnen och satte sig i svalget så jag inte kunde andas. Jag sprang runt i en god 20-30 sekunder på baksidan av min kusins hus tills glassen slutligen smälte så pass att den gled ner i matstrupen.
Jag fick inget trauma eller PTSD. Jag älskar fortfarande glass!
Haha satan vilket sug!
Spände fast flytdynor runt vardera ben och hoppade i sjön.
Fötterna flöt upp mot ytan och huvudet sjönk ned mot botten. Tur att kompis såg som hoppade i och hjälpte mig av med dem. Inte riktigt skadat, men kunde blitt😅
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Bland er giganter på detta område har jag bara små-chimärer:
7-8 årsåldern. Fastnade med förhuden i gylfblixtlådet när jag hade kissat.
Gymnasietiden: Hade av någon anledning tagit bort dörrhandtaget till mitt rum och istället så öppnade/låste jag dörren med skaftet på ett bestick, oftast en sked. Men den här morgonen när jag hetsade in efter en dusch hade jag satt en gaffel däristället. Rispade upp sidan innan den satte sig. Tejpade ihop det. Har än idag ärrvävnad i sidfläsket.
20-årsåldern: Lät bli att knyta mina låga gettagrips (rätt klumpiga och tunga tuffa kängor) när jag skuttade ner för en trappa. Trampande så klart snett. Spricka på utsidan av foten. Kryckor ett par veckor.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.