Spider-Man 2 blir ungefär lika långt som föregångaren
"Vi vill inte att det blir ett spel på 80–100 timmar."
”Vi vill inte att blir ett spel på 80–20 timmar”
Google translate eller hjärnsläpp?
Skulle säkert stå "80 +- 20 timmar"
”Vi vill inte att blir ett spel på 80–20 timmar”
Google translate eller hjärnsläpp?
Woops, hjärnsläpp 👍
Kvalitet före kvantitet, precis som det ska vara.
Jag håller med, enda jag ser i argumentet de vill framföra behöver inte nödvändigtvis vara sant heller. Är man inte kapabel på skapa bra spel över fler timmar så är det bättre det görs kortare. Men det är inte nödvändigtvis att ett långt spel behöver vara dåligt. Kolla baldurs gate 3 t ex. När man ställer fram argument som detta så är det för berättiga varför man ej gör längre men samtidigt är det argumentet tomt eftersom det säger inget om spelet kommer bli bra om det är kortare heller. Detta är bara för att övertala läsarna men samtidigt är frågan om spelare efterfrågar mer innehåll först. Vi spelare är konsumenter trotts allt, vi betalde så oavsett hur det blir så avgör vi i slutändan.
Jag gillar när open world spel är långa som T.ex Witcher 3, RDR2, AC Valhalla etc. Men hur mycket jag än var otroligt fascinerad av Spider-man så kände jag att det räckte gott och väl där samt att Miles var helt perfekt spellängd på det. Då man "bara" är i en storstad så tror jag att man hade tappat intresset av att svinga förbi samma byggnader 511 gånger.