Valve antyder att Counter-Strike 2 kan släppas nästa onsdag
Hur mycket kommer det kosta?
Vad jag förstått är det väl bara en uppdatering så fortsätter vara gratis och har du köpt CS:GO / diverse annat man kan handla så följer det med.
Så som spelet är just nu tvivlar jag på de eller så blir det en katastrof lansering.
Vad är det som är fel på det?
Vad jag förstått är det väl bara en uppdatering så fortsätter vara gratis och har du köpt CS:GO / diverse annat man kan handla så följer det med.
Om man inte har köpt CS:GO?
Om man inte har köpt CS:GO?
CSGO är redan gratis.
Jag är ingen expert på spelet men jag har för mig man kan köpa diverse saker (annat än skins) för att slippa trolls och annat. Typ bra status account och liknande.
CSGO är redan gratis.
Jag är ingen expert på spelet men jag har för mig man kan köpa diverse saker (annat än skins) för att slippa trolls och annat. Typ bra status account och liknande.
Måste man ha CS:GO för att spela CS2?
Vad är det som är fel på det?
Om man inte har köpt CS:GO?
Vad är det som inte är fel med det?
64 subtick är på papper bättre men helvete vad det suger i Premier (nya MM:ish). 128 tick är officiellt helt borta.
Movement känns mer clunky. Spray med AR's är sämre pga den nya tickraten.
Fler glitchar och buggar, exempelvis bunny-jump glitchen som praktiskt taget ger dig speedhack eller ett enkelt konsol kommando du kan binda till en lättåtkomlig tangent som tar bort smokes helt och hållet.
List goes on.
Vad jag förstått är det väl bara en uppdatering så fortsätter vara gratis och har du köpt CS:GO / diverse annat man kan handla så följer det med.
Måste man ha CS:GO för att spela CS2?
Läs detta inlägg jag skrev till dig
Måste man ha CS:GO för att spela CS2?
CSGO försvinner i samband med CS2 lanseringen. För att få tillgång till betan som folk spelar odag krävs ett Primekonto med aktiv MM-rank.
Primekonto får man när man levlar upp till level 22, vilket tar ett tag för man får rankbonus i början och sedan när man nått en viss mängd "poäng" under en vecka så får man betydligt mindre.
Tanken från Valve nu under CS:GO tiden är att man ska spela ca en level i veckan, för 40 är maxlevel som man sedan byter in mot en "service medal" som man kan visa upp i spelet. Hur det kommer fungera i CS2 är det ingen som vet än.
Blev lite off-topic i slutet, men hoppas du fick svar på din fråga. Finns det fler frågor så kör bara.
Vad är det som inte är fel med det?
64 subtick är på papper bättre men helvete vad det suger i Premier (nya MM:ish). 128 tick är officiellt helt borta.
Movement känns mer clunky. Spray med AR's är sämre pga den nya tickraten.
Fler glitchar och buggar, exempelvis bunny-jump glitchen som praktiskt taget ger dig speedhack eller ett enkelt konsol kommando du kan binda till en lättåtkomlig tangent som tar bort smokes helt och hållet.
List goes on.
Fast det som Valve kör med nu i MM är väl inte subticksystemet? Det är väl 64 tick rakt av? Verkar i alla fall som folk säger olika. Att Valve i det här läget yar bort 128 tick är helt rätt tycker jag. Det är en beta och de vill få inputs från alla som spelar.
Vidare vet vi inte vilken lista på ändringar de har samlat på sig. Lyssnar man på SPUNJ när han pratar om när de provade spelet på Valves kontor långt innan betan släpptes i mars så verkade det som allt gick väldigt enkelt att ändra för de som programmerar. Sedan kanske allt inte är menat att vara som det var i CS:GO heller? Däremot så med det sagt, tycker jag gott de kan hålla spelet i beta ett tag till och utvärdera samt finjustera mer för jag håller helt med om att sprayen känns off och det är skum movement.
CS:GO var rätt ruttet skick när det släpptes också ska man komma ihåg. Jag slutade spela i den vevan, hade hållit mig till 1.6 tills dess.
I slutändan så måste plåstret dras av någon gång och hur de än gör kommer vi spelare till största del bli missnöjda. Det intressanta blir ju om CS2 helt plötsligt ska spelas av proffsen i turneringar med flera hundra tusen dollar som prispengar, kan bli en rejäl cirkus första året.
CSGO försvinner i samband med CS2 lanseringen. För att få tillgång till betan som folk spelar odag krävs ett Primekonto med aktiv MM-rank.
Primekonto får man när man levlar upp till level 22, vilket tar ett tag för man får rankbonus i början och sedan när man nått en viss mängd "poäng" under en vecka så får man betydligt mindre.
Tanken från Valve nu under CS:GO tiden är att man ska spela ca en level i veckan, för 40 är maxlevel som man sedan byter in mot en "service medal" som man kan visa upp i spelet. Hur det kommer fungera i CS2 är det ingen som vet än.
Blev lite off-topic i slutet, men hoppas du fick svar på din fråga. Finns det fler frågor så kör bara.
Missade att det var betan du pratade om hur man fick tag på, trodde först det var hur man skulle få spela nya CS.
Har inte spelat CS på evigheter men kommer självklart testa det när detta släpps!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Missade att det var betan du pratade om hur man fick tag på, trodde först det var hur man skulle få spela nya CS.
Har inte spelat CS på evigheter men kommer självklart testa det när detta släpps!
Ja gör det. Ska bara vara hoppa in och lira när det släpps. Krävs 10 vinster för att få en rank, i alla fall i betan och det borde nog vara samma när det släpps på riktigt.
Läs detta inlägg jag skrev till dig
Vad är meningen med livet?
Vad är meningen med livet?
Du måste ha mycket att göra som orkar trolla så här tidigt på en Torsdag morgon
Fast det som Valve kör med nu i MM är väl inte subticksystemet? Det är väl 64 tick rakt av? Verkar i alla fall som folk säger olika. Att Valve i det här läget yar bort 128 tick är helt rätt tycker jag. Det är en beta och de vill få inputs från alla som spelar.
Vidare vet vi inte vilken lista på ändringar de har samlat på sig. Lyssnar man på SPUNJ när han pratar om när de provade spelet på Valves kontor långt innan betan släpptes i mars så verkade det som allt gick väldigt enkelt att ändra för de som programmerar. Sedan kanske allt inte är menat att vara som det var i CS:GO heller? Däremot så med det sagt, tycker jag gott de kan hålla spelet i beta ett tag till och utvärdera samt finjustera mer för jag håller helt med om att sprayen känns off och det är skum movement.
CS:GO var rätt ruttet skick när det släpptes också ska man komma ihåg. Jag slutade spela i den vevan, hade hållit mig till 1.6 tills dess.
I slutändan så måste plåstret dras av någon gång och hur de än gör kommer vi spelare till största del bli missnöjda. Det intressanta blir ju om CS2 helt plötsligt ska spelas av proffsen i turneringar med flera hundra tusen dollar som prispengar, kan bli en rejäl cirkus första året.
Hm.. det jag har läst och sett av proffsen är att 64 subtick-systemet är det Valve kör på nu i Betan och förklarar varför det känns "konstigt"(?) att pricka rätt jämfört med vanan man har från CSGO. Sprayen med AK & M4-varianterna är definitivt annorlunda jämfört med föregående iteration
Precis som du säger så är det ju inte menat att vara en 1:1 kopia av CSGO. Jag tycker personligen att förändringar mellan varje iteration är något uppfriskande och bör lyftas fram. Dock behöver dem polera Betan mer än vad de redan har gjort med tanke på att folk i Premier exploitar glitchar titt som tätt efter vad som dyker upp på TikTok tutorials och diverse forum.
Körde en match igår där en i motståndarlaget missbrukade "removal of smokes" genom att smoka sig själv och bara spraya ner vartenda en av oss som sprang upp för A-slopen på Mirran. I samma veva missbrukade hans duo "bunny-hop" glitchen som gav honom movement speed nog att han lyckades pusha upp på hela korta innan vi ens hann fram till window (på CT sidan).
CSGO var definitivt inte bättre när det släpptes heller. Minns så väl hur deagle:n vart spikrak i flera månader innan dem åtgärdade problemet. Också en anledning till varför jag stannade kvar på 1.6 länge innan CSGO blev det nya "vanliga".
Fast det som Valve kör med nu i MM är väl inte subticksystemet? Det är väl 64 tick rakt av? Verkar i alla fall som folk säger olika. Att Valve i det här läget yar bort 128 tick är helt rätt tycker jag. Det är en beta och de vill få inputs från alla som spelar.
Vidare vet vi inte vilken lista på ändringar de har samlat på sig. Lyssnar man på SPUNJ när han pratar om när de provade spelet på Valves kontor långt innan betan släpptes i mars så verkade det som allt gick väldigt enkelt att ändra för de som programmerar. Sedan kanske allt inte är menat att vara som det var i CS:GO heller? Däremot så med det sagt, tycker jag gott de kan hålla spelet i beta ett tag till och utvärdera samt finjustera mer för jag håller helt med om att sprayen känns off och det är skum movement.
CS:GO var rätt ruttet skick när det släpptes också ska man komma ihåg. Jag slutade spela i den vevan, hade hållit mig till 1.6 tills dess.
I slutändan så måste plåstret dras av någon gång och hur de än gör kommer vi spelare till största del bli missnöjda. Det intressanta blir ju om CS2 helt plötsligt ska spelas av proffsen i turneringar med flera hundra tusen dollar som prispengar, kan bli en rejäl cirkus första året.
Om du menar mm i csgo så är det 64 tick, mm i cs2 betan är 64 med subticks.
Vad är meningen med livet?
42?
Hm.. det jag har läst och sett av proffsen är att 64 subtick-systemet är det Valve kör på nu i Betan och förklarar varför det känns "konstigt"(?) att pricka rätt jämfört med vanan man har från CSGO. Sprayen med AK & M4-varianterna är definitivt annorlunda jämfört med föregående iteration
Precis som du säger så är det ju inte menat att vara en 1:1 kopia av CSGO. Jag tycker personligen att förändringar mellan varje iteration är något uppfriskande och bör lyftas fram. Dock behöver dem polera Betan mer än vad de redan har gjort med tanke på att folk i Premier exploitar glitchar titt som tätt efter vad som dyker upp på TikTok tutorials och diverse forum.
Körde en match igår där en i motståndarlaget missbrukade "removal of smokes" genom att smoka sig själv och bara spraya ner vartenda en av oss som sprang upp för A-slopen på Mirran. I samma veva missbrukade hans duo "bunny-hop" glitchen som gav honom movement speed nog att han lyckades pusha upp på hela korta innan vi ens hann fram till window (på CT sidan).
CSGO var definitivt inte bättre när det släpptes heller. Minns så väl hur deagle:n vart spikrak i flera månader innan dem åtgärdade problemet. Också en anledning till varför jag stannade kvar på 1.6 länge innan CSGO blev det nya "vanliga".
Ok. Kanske misstolkat det jag läst och folk säger det är likt 64 tick just nu trots subtick. Med sprayen tycker jag det känns som man hinner justera siktet inman första skottet går iväg, så justerar man sen för att rädda upp sprayen och sen är man död. Har börjat bursta och "tappa" mycket mer sen CS2 släpptes.
Faktiskt inte stött på något av problemen som du nämner, eller någon fuskare så vitt jag vet. Ser ju på leaderboarden att de finns där. Asiat med 98% winrate på 200 matcher yeeeeaah right. 🙄
Om du menar mm i csgo så är det 64 tick, mm i cs2 betan är 64 med subticks.
Yes, som skrivet ovan så möjligt att jag misstolkat det jag läst.
Ok. Kanske misstolkat det jag läst och folk säger det är likt 64 tick just nu trots subtick. Med sprayen tycker jag det känns som man hinner justera siktet inman första skottet går iväg, så justerar man sen för att rädda upp sprayen och sen är man död. Har börjat bursta och "tappa" mycket mer sen CS2 släpptes.
Faktiskt inte stött på något av problemen som du nämner, eller någon fuskare så vitt jag vet. Ser ju på leaderboarden att de finns där. Asiat med 98% winrate på 200 matcher yeeeeaah right. 🙄
Yes, som skrivet ovan så möjligt att jag misstolkat det jag läst.
Ja ditt scenario verkar komma sig av att det endast är hitreg som reggas vid ett subtick, du måste sedan vänta på animationen. Så du kan skjuta (klicka m1), hitregg är direkt vid subtick, flytta siktet och vid nästa vanliga tick så animeras skottet. Det gör att det känns som man inte skjuter när man skjuter, man träffar dock där man sköt
Ok. Kanske misstolkat det jag läst och folk säger det är likt 64 tick just nu trots subtick. Med sprayen tycker jag det känns som man hinner justera siktet inman första skottet går iväg, så justerar man sen för att rädda upp sprayen och sen är man död. Har börjat bursta och "tappa" mycket mer sen CS2 släpptes.
Faktiskt inte stött på något av problemen som du nämner, eller någon fuskare så vitt jag vet. Ser ju på leaderboarden att de finns där. Asiat med 98% winrate på 200 matcher yeeeeaah right. 🙄
Yes, som skrivet ovan så möjligt att jag misstolkat det jag läst.
Menar du att "VeN0M" på de Asiatiska serverna som 5-stackar med rad olika fuskare och har själv blivit påkommen att ha fuskat inte är legit med sina 99% winrate och 250+ vunna matcher?
Finns inget annat CS förutom 1.6... Men roligt att folk är intresserade med nytt av detsamma som det gamla, känns som det är lite bättre än försök med Overwatch 2 i alla fall...
Star Citizen - Asgard, en svensk gemenskap!
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord, kom och spela med oss!
https://discord.com/invite/zs5humSzF7
Finns inget annat CS förutom 1.6... Men roligt att folk är intresserade med nytt av detsamma som det gamla, känns som det är lite bättre än försök med Overwatch 2 i alla fall...
CS 1.3.