Jim Ryan slutar som chef för Sony Interactive Entertainment nästa år
Och på samma sätt kan man man inte lägga all skuld på Jim Ryan att Microsoft la ett bud på Activision som Sony inte kunde svara på.
Med vilka pengar?
Med vilka pengar?
Tror du får läsa vad jag skrev igen.
Kan ju vara så enkelt att han vill passa på att lämna nu när PS5 är en sådan succé och han vill att någon tar över rodret innan nästa karusell sätter igång med ny hårdvara.
Att han skulle ha fått sparken låter ganska befängt när han gjort ett sånt bra jobb för företaget och dess investerare. Sen kanske han inte är någon favorit för oss konsumenter men han har fortfarande gjort ett väldigt bra jobb, det kan man inte förneka.
Har ingen koll på han, men han såg alltid rätt skum ut med sina båda händer halvknutna framför magen när han höll sina tal. Han var nog ingen ledare som ville synas utan snarare kanske en diktator som styrde i bakgrunden.
Jag gissar på en att en helt ny galen Playstation generation kommer med Hidei Kojima som efterträdare 👍
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Skönt att slippa "Lying Ryan".
Hoppas dom kan koncentrera sig på sig själva och inte bara mot att förstöra och snacka skit om andra märken.
Är trött på dessa mobbare som företagschefer som till vilket pris som helst ska förstöra för andra och promota konsolkrigande.
Scandinavian XBOX Network Gamers
Skönt att slippa "Lying Ryan".
Hoppas dom kan koncentrera sig på sig själva och inte bara mot att förstöra och snacka skit om andra märken.
Är trött på dessa mobbare som företagschefer som till vilket pris som helst ska förstöra för andra och promota konsolkrigande.
Jo MS är hemska
^
Dessa personer hittar på vad som helst för att få Sony att framstå som ett vettigt företag, men dom har aldrig behövt uppleva deras företagskultur.
När jag kontrakterades i början av 2000 så handlade allt redan då mer om att förstöra för konkurrenterna än att sköta sin egen marketing, samtidigt blev man som anställd blev riktigt dåligt bemött o hade så usla villkor att man inte tjänade pengar på arbetet.
Mitt sämsta jobb nånsin, jag sa upp mig direkt. Och då har jag jobbat för företaget som hade dom näst sämsta lönerna i hela mitt län.
^
Dessa personer hittar på vad som helst för att få Sony att framstå som ett vettigt företag, men dom har aldrig behövt uppleva deras företagskultur.
När jag kontrakterades i början av 2000 så handlade allt redan då mer om att förstöra för konkurrenterna än att sköta sin egen marketing, samtidigt blev man som anställd blev riktigt dåligt bemött o hade så usla villkor att man inte tjänade pengar på arbetet.
Mitt sämsta jobb nånsin, jag sa upp mig direkt. Och då har jag jobbat för företaget som hade dom näst sämsta lönerna i hela mitt län.
Intressant. Kan du ge några exempel på hur dom förstörde för sina konkurrenter på den tiden? Vet inte vilket land du jobbade i, men tror du att företagskulturen var annorlunda för att det i grunden är ett japanskt företag?
^
Så vänta nu här. Du hatar på hela Sony bara för att du jobbade hos dem för över 20 år sedan, och tror inte företagskulturen/villkoren har förändrats sedan dess till det bättre? Du vet väl att mycket kan hända på 20 långa år, men med ditt hat, så agerar du som om detta hände förra året. Ja, det är trist för det du råkade ut för, men att ha ett personlig evigt agg mot ett företag är bara barnsligt. Idag jobbar över 100k personer hos Sony, hur kan så många vilja jobba hos dem om villkoren är så usla ännu idag, 20 år senare? I så fall skulle Sony haft ett jävligt dåligt rykte om sig, som hade spridit som en eld.
Jag tycker du ska växa upp, sluta älta, och gå vidare med ditt liv, istället för att hata på ett helt företag för något som hände för 20 år sedan, och använda det som en ursäkt bara för att kunna fjäska/fanboya för ett annat företag.
Intressant. Kan du ge några exempel på hur dom förstörde för sina konkurrenter på den tiden? Vet inte vilket land du jobbade i, men tror du att företagskulturen var annorlunda för att det i grunden är ett japanskt företag?
Det var Europa-baserat genom SCEE.
Det var ett drömjobb inom marketing för mig, man skulle få alla spel och konsoler som arbetsförmån.
Jag skulle få åka runt en massa i landet, med hela södra Sverige som arbetsområde.
Så jag skrev på ganska snabbt.
Ett par månader senare damp det ner instruktioner i brevlådan, men det mesta var hur jag skulle sköta mitt arbete och väldigt lite av hur dom skulle sköta det praktiska o hur jag skulle få betalt osv...
Jag ringde då upp chefen och hade förberett några frågor.
Nu minns jag inte lönenivån (den var dock låg), men fick höra saker som inte tagits upp tidigare.
Saker som jag trodde var självklara, dvs lön, hur jag skulle ta mig till butikerna jag skulle, hur jag skulle bo när jag var ute på vägarna.
Fick höra att jag..:
Inte får egen firmabil, utan ska använda min egen.
Får betala all bensin själv.
Betala hotell-boende själv.
Får betala all min mat själv.
Tiden på vägarna räknades inte som arbetstid.
Inga kostnader skulle kompenseras till mig senare, inte ens slitaget på min bil.
Chefen struntade i att ge mig konsoler och spel, kunde alltså inte prata om spelen o PS2 hårdvaran jag skulle marknadsföra.
Jag fick senare höra att han gett allting inkl. rättigheten att få alla spel till sin egen son som julklapp istället.
Fick skrivna instruktioner av SCEE att jag skulle förstöra för andra märken, dvs Nintendo och Sega som fanns då.
Jag skulle blockera deras displayer med Playstation displayer och vända bort deras så dom andra märkena blev mindre synliga.
Jag skulle också gömma deras populäraste spel + utrustning och ställa Playstation utrustning framför dom andra märkenas i den mån det gick. Önskar att jag hade behållit pappren, men "mitt topplock gick" rejält av allt detta så jag rev allting inklusive mitt kontrakt i bitar och gav tillbaka dom till den ansvariga.
Jag tycker du ska växa upp, sluta älta, och gå vidare med ditt liv, istället för att hata på ett helt företag för något som hände för 20 år sedan, och använda det som en ursäkt bara för att kunna fjäska/fanboya för ett annat företag.
Xbox fanns inte ens då, jag förbokade också en PS2 för 7500kr strax efter händelsen, så du kan sticka upp dina fanboy anklagelser nånstans. Jag har större rätt att ha en negativ åsikt för jag har min erfarenhet av dom och du har ingen.
Dessutom är det Sony's ledarskap, dess urkorkade "stans" och inte Playstation i sig jag har en beef emot.
Men det är ju så inom gamingkulturen idag att man måste gilla allt Sony gör, annars är man en fanboy och får skit på sociala medier.
Det var ett drömjobb inom marketing för mig, man skulle få alla spel och konsoler som arbetsförmån.
Jag skulle få åka runt en massa i landet, med hela södra Sverige som arbetsområde.
Ett par månader senare damp det ner instruktioner i brevlådan, men det mesta var hur jag skulle sköta mitt arbete och väldigt lite av hur dom skulle sköta det praktiska o hur jag skulle få betalt osv...
Nu minns jag inte lönenivån (den var dock låg), men fick höra saker som inte tagits upp tidigare.
Saker som jag trodde var självklara, dvs lön, hur jag skulle ta mig till butikerna jag skulle, hur jag skulle bo när jag var ute på vägarna.
Fick höra att jag..:
Inga kostnader skulle kompenseras till mig senare, inte ens slitaget på min bil.
Chefen struntade i att ge mig konsoler och spel, kunde alltså inte prata om spelen o PS2 hårdvaran jag skulle marknadsföra.
Jag fick senare höra att han gett allting inkl. rättigheten att få alla spel till sin egen son som julklapp istället.
Fick skrivna instruktioner av SCEE att jag skulle förstöra för andra märken, dvs Nintendo och Sega som fanns då.
Jag skulle blockera deras displayer med Playstation displayer och vända bort deras så dom andra märkena blev mindre synliga.
Jag skulle också gömma deras populäraste spel + utrustning och ställa Playstation utrustning framför dom andra märkenas i den mån det gick. Önskar att jag hade behållit pappren, men "mitt topplock gick" rejält av allt detta så jag rev allting inklusive mitt kontrakt i bitar och gav tillbaka dom till den ansvariga.
Xbox fanns inte ens då, jag förbokade också en PS2 för 7500kr strax efter händelsen, så du kan sticka upp dina fanboy anklagelser nånstans. Jag har större rätt att ha en negativ åsikt för jag har min erfarenhet av dom och du har ingen.
Dessutom är det Sony's ledarskap, dess urkorkade "stans" och inte Playstation i sig jag har en beef emot.
Men det är ju så inom gamingkulturen idag att man måste gilla allt Sony gör, annars är man en fanboy och får skit på sociala medier.
Återigen, tråkigt att detta hände dig, men som sagt så har det gått över 20 år och jag hade sagt exakt samma sak om du hade nämnt Microsoft eller annat företag. Det är heller inte första gången du nämner att du har jobbat hos Sony en gång i tiden, och vad det nu egentligen har för relevans till dagens Sony och Jim Ryan, som pensionerar sig efter 30 år?
Min kritik mot dig är inte att du kritiserar mot x företag, du får lov att kritisera, (själv har jag kritiserat både Sony och Microsoft flera gånger trots att jag äger båda konsolerna) men jag tycker bara det är löjligt att vara negativ så pass länge på ett företag, nästan som om du jobbade hos dem igår och inte 20 år sedan, ett jobb som du dessutom sa att du slutade direkt på. Vad Sony var för 20 år sedan, är inte nödvändigsvis samma Sony idag, då de har bytt lederskap säkerligen flera gånger och förmodligen förbättrats sig rejält sedan dess.
Men fortsätt du vara negativ i resten av ditt liv om det får dig att känna dig bättre.
Var/är det inte Nordisk Film som sköter allt kring dessa saker när det gäller PS i Sverige (och våra grannländer)?
Fick höra att jag..:
Tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet men, ursäkta om jag frågar, vad har Jim Ryan att göra med detta?
Sen kan det ju vara bra att läsa igenom exakt vad som förväntas av dig vid en anställning. Att ta saker för givet funkar inte riktigt.
Jobbade själv i en mindre spelbutik runt den tiden och när det kom Sony-säljare (Egmont) så var det inget snack om att förstöra för Sega (Brio) eller Nintendo (Bergsala). Vi satte själva upp all tänkbar promo. Men Sony var bra mycket bättre på marknadsföring.
Minns när Tomb Raider först släpptes på Sega Saturn. Inte ens en liten plansch. När spelet kort därefter lanserades på Playstation 1 så pushades det hårt av Sony. Och det var då folk fick upp ögonen för spelet. Sega var rätt duktiga på att fälla krokben för sig själva.
En andra fråga, betalade du 7500kr för en PS2 när vi andra betalade 4500kr?
betalade du 7500kr för en PS2 när vi andra betalade 4500kr?
Ja, det var en förbokning som skulle ge ett antal premier och garantera leverans på releasedagen.
Dock skippade dom att skicka allt annat än en PS2 tshirt som dessutom var i fel storlek, fast jag betalade ordern ett halvår innan i kontanter och inte fick konsolen förrän den 19 december.
Samma inom xbox som du bla själv bidragit med i dom senaste tidens trådar
Jag har blivigt attackerad mer eller mindre från alla fronter xbox, sony, nintendo fanboys för folk läser bara det senaste och tror man "krigar" bara för att man kommer med en åsikt.
vad har Jim Ryan att göra med detta?
Återigen, jag säger att företaget har haft dåligt ledarskap och jag skyller detta på "enablers" som honom som fortsatt i samma stil.
Jag fick speciellt avsmak för ledarskapet precis innan PS4 släpptes, då folk blev så triggade av hans uppmuntrande till konsolkrigande att jag som enbart rapporterar Xbox nyheter fick motta flera dödshot på sociala medier om jag skrev en positiv nyhet och även nu under ABK-rättegångarna där det framdagades att han själv sagt att han inte är orolig för Playstations tillgång till COD, utan ville bara förstöra dealen för Microsoft.