Metroid-tober med ube.. rizefall!

Moderator | Testpilot
Metroid-tober med ube.. rizefall!

Hej allesammans,

Nu i oktober kommer jag på min egen Twitch-kanal att strömma massvis med Metroid. 2D-spelen är det som gäller och under hela månaden (runt 3-4 dagar i veckan) kommer alla streams ha ett Metroid-tema.

Spellista:
- Metroid: Zero Mission
- AM2R - Samus Returns
- Super Metroid
- Metroid Fusion
- Metroid Dread

Metroid-serien är lite av en outforskad skattkista för mig. Genom åren har jag testat de flesta spelen och verkligen tyckt om dem, men oftast har något annat viktigt tagit prioritet och därmed har spelen har lagts på hyllan.

De enda spelen jag blivit klar med är Fusion och Dread. Dessa två (och resten) har jag dock inte spelat på flera år så det ska bli riktigt kul att utforska Zebes, SR388, ZDR m fl nästintill helt blind!

Den 3 oktober 18:30 börjar denna månadslånga tillställning, och först ut är GBA-remaken av NES-originalet, Metroid: Zero Mission.

Häng med på en fartfylld resa med mig och Samus Aran när vi samlar på oss massvis med power ups, spränger fiender i småbitar och mot alla odds besegerar de fetaste bossarna under oktober.
---

Saker som kan vara bra att veta:

- Tider och dagar kommer att variera men jag skriver ett inlägg här i tråden i god tid innan det är dags.
- Min stream på Twitch är huvudsakligen på engelska, men det är helt okej att skriva på svenska också.
- Tvärtemot FZ Play så kör jag ingen webcam utan jag har min avatar jag använder mig av istället.

Vadå avatar?

Kort och gott har jag tyckt det varit drygt att behöva "fixa sig" inför varje stream. Fördelen med en avatar är att jag slipper piffa upp mig varje gång jag streamar och att potentiella tittare har någon figur att associera mig med.

Så här ser han (jag?) ut!

Avatarens mun rör på sig när jag pratar, ögonen blinkar emellanåt och den plockar även fram en kontroll som den trycker på. Jag har testat detta lite redan och är man sugen att se hur det ser ut kan ni kolla en av mina vods på min kanal.

Jag hoppas vi ses!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Nu är det snart dags hörrni! 18:30 kör jag igång. Ska bli superkul att få spela igenom alla dessa spelen och först ut är GBA-spelet, Metroid: Zero Mission.

Metroidvania-genren älskar jag men roligt nog har jag inte spelat så många av spelen som gav liv i den genren

Kom gärna in och säg hej : )

https://www.twitch.tv/rizefall

signatur

Testpilot & Twitter

Moderator | Testpilot

Då var det dags igen!

Metroid: Zero Mission är avklarat och härnäst ska jag spela den inofficiella Metroid II-remaken som så fint heter "AM2R" (Another Metroid 2 Remake).

Dagens stream kör igång 18:30 min kanal. Nedan följer också schemat för veckan.

signatur

Testpilot & Twitter

Moderator | Testpilot

Äntligen tillbaka efter en tid med Covid!

Idag kör jag igång med del 2 av min genomspelning av AM2R Return of Samus. Streamen kör igång 17:00

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Flyttat mitt inlägg till en egen tråd.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar