Visa dina 30 favoritspel (topsters.org)
Som trådtitlen säger Visa dina 30 favoritspel genom topsters (https://topsters.org/)
Inte helt lätt och jag skulle nog komma på mera ju längre jag tänker på det, men här är iaf 30 av mina absoluta favoriter:
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast
En riktigt snabb lista med spel som ploppa in i huvudet, i icke inbördes ordning då. Svårt det här med uppföljare och expansioner/DLC, dom borde räknas med i spelet man listar.
Skulle man verkligen sätta sig ned och tänka efter så skulle det säkerligen ändras och läggas till/tas bort en del. Att försöka rangordna skulle även det vara väldigt svårt.
The more I practice, the luckier I get.
Riktigt knepigt. Egentligen vill man ju spela om alla spel för att vara säker.
Som trådtitlen säger Visa dina 30 favoritspel genom topsters (https://topsters.org/)
Inte helt lätt och jag skulle nog komma på mera ju längre jag tänker på det, men här är iaf 30 av mina absoluta favoriter:
<Uppladdad bildlänk>
Åh, Realms of The Haunting! Det står fortfarande i hyllan. Kul kombination av genres. Svor länge och väl över labyrinten. Hört att han på omslaget var lättare att besegra i den Nordamerikanska utgåvan. Jag kan inte vara den enda som i stridens hetta råkade skjuta av det episka vapnet som hade ett skott och behövdes för att klara sista bossen.
Spelen jag har med på listan är inte placerade i någon speciell ordning. Det var svårt nog att hitta 30 bra spel att ha med.
Dom som är med faller in i en eller flera av kategorierna spel som jag har haft väldigt roligt med, spenderat mycket tid i eller som har skapat något nytt och fått mig att känna att jag upplever något för första gången.
PSN: OAKTHYR
Hua, ja det var svårt! Jag får nöja mig med tolv spel.
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index
Mina topp 30. Hade velat lägga till hela spelserier för jag gillar många av dem, men det skulle bli för mycket så valde att ta med en eller två från samma serie.
PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz
Herregud, detta var svårt och hade jag gjort samma lista om några månader så hade den nog sett lite annorlunda ut. Lyckades dock få ihop något hyfsat, ordningen på spelen har inget sammanhang egentligen utan de hamnade lite där de hamnade. Åren med World of Warcraft har dock haft stor inverkan, missade typ 15 år av andra spel där när jag nästan uteslutande lirade WOW.
Nu fick jag besluts-angst.
Du, Tomas och Daniel borde göra en varsin lista och visa till Fragzone-fredag. Kul och se om ni får något gemensamt spel eller två(eller inget?).
Behöver ju inte vara någon definitiv lista, bara ett gäng spel man verkligen håller kärt.
The more I practice, the luckier I get.
Åh, Realms of The Haunting! Det står fortfarande i hyllan. Kul kombination av genres. Svor länge och väl över labyrinten. Hört att han på omslaget var lättare att besegra i den Nordamerikanska utgåvan. Jag kan inte vara den enda som i stridens hetta råkade skjuta av det episka vapnet som hade ett skott och behövdes för att klara sista bossen.
ROTH är verkligen ett fantastiskt spel, det står inte kvar i hyllan utan är numera nedpackat i kartong och står i garderoben Jag kommer inte ihåg om jag slösade bort det enda skottet men tror inte det, men det jag definitivt kommer ihåg är att på slutet blev man jagad av någon typ av demonhund(?) och jag var så glad att jag sparat ammunition till av dom starkare vapnen (trollstav?).
Väldigt fin grafik som fick nedsättande kommentarer av många för det var ju inte "riktig" 3D som Quake Jag föredrog dock grafiken i ROTH betydligt mer än den tråkigt stela och bruna stilen Quake hade.
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast
Det var verkligen inte lätt men väldigt kul! Jag var tvungen att utelämna många bra titlar.
Listan innehåller mina favoriter från 80-talet och framåt till Atari 600, C64, Amiga, PC, Xbox och Playstation. En del titlar kanske inte är de högst rankade rent spelmässigt men desto högre nostalgifaktor och varma minnen.