Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag krigar med mig själv dagligen för att inte sälja min, speciellt nu när bergvärmepumpen börjat krångla 😑
Väldigt svårt att säga nej till 15ish tusen för en annan färg, hur exklusiv den än är.

Ja jag va i valet o sälja min . Men nu är den uppackad o jag spelar för fullt .

Medlem
Skrivet av ths65:

Ja jag va i valet o sälja min . Men nu är den uppackad o jag spelar för fullt .

Min är också uppackad och jag har spelat några timmar Hunt på den. Älskar den, svinsnygg och Edge-kontrollen gjorde mycket mer än jag trodde.

Medlem

Ser att Slim 30th Anniversary nu finns 50+ i lager på Elgiganten, tror inte den är särskilt "limited".

Testpilot
Skrivet av Samus:

Ser att Slim 30th Anniversary nu finns 50+ i lager på Elgiganten, tror inte den är särskilt "limited".

Ja, antingen det eller så är det återköp/ej uthämtade produkter när de som bokat för att sälja ser att det inte ger så mycket och att det finns många annonser ute.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, antingen det eller så är det återköp/ej uthämtade produkter när de som bokat för att sälja ser att det inte ger så mycket och att det finns många annonser ute.

Samtidigt som Pron finns i lager vid release, och en Slim med skivläsare går loss på 6000:-

Vill nästan påstå att det är ett komiskt drag från Sony. Slim Digital går på 2000:- mindre än 30th Slim varianten som också är Digital.

Medlem
Skrivet av Samus:

Samtidigt som Pron finns i lager vid release, och en Slim med skivläsare går loss på 6000:-

Vill nästan påstå att det är ett komiskt drag från Sony. Slim Digital går på 2000:- mindre än 30th Slim varianten som också är Digital.

Måste erkänna att jag nästan avbokade min slim 30th anniversary när jag såg hur mycket billigare den vanliga är. Men vafan, den är ju så grå och fin. Man får ändå ett stativ och en mycket snyggare handkontroll för den extra pengen

Medlem
Skrivet av strangelove:

Måste erkänna att jag nästan avbokade min slim 30th anniversary när jag såg hur mycket billigare den vanliga är. Men vafan, den är ju så grå och fin. Man får ändå ett stativ och en mycket snyggare handkontroll för den extra pengen

Förstår det, hade avbokat den direkt. Man tjänar så otroligt mycket pengar på fysiska spel vs ockerpriserna digitalt med.

Medlem

Jag hade tänkt att skippa ps5 och vänta in att se vad PS6 blir men då ICA maxi säljer orginal ps5 med disc för 4999kr vilket känns som en bra deal så jag slog till.
PS5 pro känns ovärt för mig, vill jag lira pro så blir det att starta PCn.

Blackfriday rean har gett mig 8 skivspel, så jag kommer ha att göra ett tag framöver.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tips!
Spel och sånt har just nu i några få ps5 disc drive i lager!

https://www.spelochsant.se/produkt/playstation5/tillbehor/ovr...

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Tips!
Spel och sånt har just nu i några få ps5 disc drive i lager!

https://www.spelochsant.se/produkt/playstation5/tillbehor/ovr...

Det höll i mindre än en timme

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det höll i mindre än en timme

Förstod det. 😄
Dom hade fem i lager när jag beställde min och skrev här.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Var dum nog att avboka min 30th anniversary slim alldeles för sent och köpte en Pro istället. Fynda en bunt med spel som var på blackweekrea också men ni ser ju vad som fattas 😢

Nåja, har nog andra spel att spela så länge. Står i kö med en beställning. Tänker INTE köpa av scalpers och INTE köpa från Playstations svindyra store.

Medlem

Verkar som Resident Evil-spelen fått Pro-uppdateringar! Ray-tracing och 60fps eller 120fps utan. Detta med 4k-upplösning tack vare PSSR!

Medlem

Verkar som jag gör rätt i att spara Forbidden West till jag kan spela det på PS5 Pro! Och kommer väl spela om Zero Dawn i remastern där också för att värma upp även om jag ganska nyligen spelade igenom originalet.

Medlem

Vet någon om man kan använda en amerikansk discdrive på en europeisk ps5 pro?

Medlem
Skrivet av Qulla:

Mig veterligen är allt nuförtiden regionsfritt, så det ska bara vara att tuta och köra 👍🏻

Medlem
Skrivet av Qulla:

Ja, det ska gå bra! Det är ingen spärr så, men tydligen ska du behöva välja region som den kan spela upp blu-ray av (A, B eller C - Europa har B och USA A) men spel och 4K UHD-skivor är ju regionsfria och kommer inte påverkas av det valet. Du kan tydligen också byta mellan regionerna om du har blu-rays från olika delar av världen men bara 4 gånger sen låser den sig på det du valt sist om jag förstått det rätt.

Medlem
Medlem

"Learn about the awesome PS5 Pro Enhanced features available in Horizon Forbidden West from the developers at Guerrilla"

Medlem

Tror detta är för svårt för att jag ska spela igenom det, men andra Pro-ägare kanske finner detta lockande!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/_gJRNkWymTo

"Learn about the awesome PS5 Pro Enhanced features available in Horizon Forbidden West from the developers at Guerrilla"

Har precis spelat igenom Horizon Zero Dawn Remastered på mitt PS5 PRO och är lite blown away! Vilket jäkla spel! 😍 Rätt taggad på att dra igång Forbidden West men har lite annat i backlogen jag ska ta tag i först tror jag. Men var en magisk spelupplevelse som jag tror tar sig in på min topp 3 över moderna spel.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Har precis spelat igenom Horizon Zero Dawn Remastered på mitt PS5 PRO och är lite blown away! Vilket jäkla spel! 😍 Rätt taggad på att dra igång Forbidden West men har lite annat i backlogen jag ska ta tag i först tror jag. Men var en magisk spelupplevelse som jag tror tar sig in på min topp 3 över moderna spel.

Oh, kul att höra! Ska spela om det när jag skaffar en Pro senare! Forbidden West har jag påbörjat men ska spara det också så har det på paus tills dess. Otroliga spel i alla fall!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/VAkyg8r3A_A

Tror detta är för svårt för att jag ska spela igenom det, men andra Pro-ägare kanske finner detta lockande!

Är glad att jag tog ett BF erbjudande och uppgraderade min PS plus till premium, för då kunde jag testa två timmars prov versionen av Wukong och så fick jag Synapse också. Det jag inte gillar med dessa Souls och Souls liknande spel är att det bara finns en svårighetsgrad.

Sparade mycket pengar på att testa innan köp, för spelet är alldeles på tok för svårt för mig.

Stellar Blade hade en del hårda bossar men dom var inte oslagbara om man väljer den lättare svårighetsgraden. Grymt spel och riktigt fint med 90fps.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Har precis börjat spela det och håller med om att det fortfarande är ett grymt bra spel som fått en riktigt sjysst remake som snurrar fint på PS5 PRO. 100kr för uppdateringen var det lätt värt.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Är glad att jag tog ett BF erbjudande och uppgraderade min PS plus till premium, för då kunde jag testa två timmars prov versionen av Wukong och så fick jag Synapse också. Det jag inte gillar med dessa Souls och Souls liknande spel är att det bara finns en svårighetsgrad.

Sparade mycket pengar på att testa innan köp, för spelet är alldeles på tok för svårt för mig.

Stellar Blade hade en del hårda bossar men dom var inte oslagbara om man väljer den lättare svårighetsgraden. Grymt spel och riktigt fint med 90fps.

Har samma problem, känns bara överjävligt för sakens skull så jag orkar inte igenom då behållningen är just det jag hatar. Att fastna och dö. Inte värt aggressionsproblemen det åsamkar mig lol för så lite progression. Stellar Blade kanske är mer lagom för mig då också då

Medlem

Ibland blir man så där oförskämt nöjd med småpillret man fixar med 🙂
Satte ett uttag bakom tvn genom att borra mig genom väggen till förrådet bakom och gjorde ett eget väggfäste för PS5 PRO:n. Avskyr synliga kablar så detta känns bra ända in i själen 🙂

Medlem

Kingdom Come Deliverance II ser ut att flyta på bra på PS5 Pro.

Medlem
Skrivet av V5er:

https://i.postimg.cc/X3pTqKXP/KCD2consoleperformance.jpg

Kingdom Come Deliverance II ser ut att flyta på bra på PS5 Pro.

Ser ur som en fin uppgradering på Pro med 60 fps.

Blir intressant att se hur kommande releaser blir när PRO versionen säkerligen optimeras i utvecklingsfasen. Många spel hittills har nog bara fått en Quick fix.

signatur

Medlem

Sitter och spelar Ratchet & Clank: Rift Apart just nu. Det är stundvis väldigt snyggt och gameplay mässigt fungerar det rätt bra men jag är så oerhört ointresserad av världen. Förstår att barnungar kanske är publiken här men Astro Bot trots sitt gullegull fångar mig. Ser absurd potential här i det här spelet men som inte tas på allvar.

Medlem

Snyggare design till PS5 pro ?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar