Diskutera – Vilken spelstad är den bästa?
Novigrad i the Witcher 3 är den jag kommer på direkt!
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
För mig är det Rapture från Bioshock tycker verkligen om hur allt är uppbyggt, arkitekturen och all art deco inspirerad design, även inblicken man får i om hur allt var från början och känslan som infinner sig när man smyger runt där djupt under vattenytan.
Dunwall fattade jag också tycke för snabbt. Så misär är tydligen något som jag dras till.
Jag älskar fiktiva, historiska städer i spel. Att besöka Valentine i RDR2 känns precis som att rida in i ett avsnitt av Deadwood. Och både Lost Heaven och Empire Bay i Mafia I och II fångar 20- och 50-talens zeitgeist perfekt.
Vice City. Det första GTA jag köpte och vilken rolig stad att utforska. Precis lagom stor och vilken känsla det var att flyga med helikopter över staden (speciellt i ett mission) Jag minns när jag stod och tittade på palmerna som svajade i vinden, vilken grafik! Jag såg Miami Vice på TV på 80-talet så det blev extra coolt att spela ett sånt spel. Galnaste snutarna jag sett också
Cities: Skylines
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Kakariko Village i Ocarina of Time är också mysig.
Bara av att läsa ditt inlägg så blir det ett grönt gult skimmer i hjärnan och den där musiken börjar spelas.
Så det minnet sitter djupt även hos mig.