Slipknot-All hope is gone

Medlem
Skrivet av Kresko:
Skrivet av QRT:
Skrivet av Kresko:

Personligen så tycker jag att "nu-metal" band som korn, slipknot och mudvayne är bättre än de "rena och riktiga" metalbanden!

fail

Tack för att du fattar vad jag menar

Det jag försöker säga är att jag gillar musiken mer från dessa "moderna" band mer än de äldre metal banden och jag blir sur på folk som gillar metal och är as griniga för att det nu finns metalband (ni får gärna kalla det något annat om ni vill) som tex har en DJ i sig!

Medlem
Medlem

Är jag ensam om att tycka att den så kallade NU-metalgenren är helt befriad från variation? Har du hört en låt så har du hört alla (alla grupper inkluderade)

Edit: Stavfel


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

^^ Det svåra är väll att nu-metal är ett namn som för vissa betyder linkin park och för andra slipknot. Jag tycker iaf att det är stor skillnad mellan linkin park och slipknot så namnet "nu-metal" är väldigt missvisande med tanke på att det inte betyder något!

Medlem

Linkin Park trodde jag gick under kategorin pop så dom tänkte jag inte ens på:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Bra ::up::


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av Ariath:

Är jag ensam om att tycka att den så kallade NU-metalgenren är helt befriad från variation? Har du hört en låt så har du hört alla (alla grupper inkluderade)

Edit: Stavfel

Det beros helt enkelt på vilken grupp man snackar om. I fallet slipknot kan jag dock hålla med dig om, det finns tyvärr rätt så mycket repetition, deras musik är none the less bra i vilket fall som helst =)!

Inaktiv

*Snyft*

Som troget Slipknot-fan måste jag säga att plattan sög. Tråkigt att det går såhär för vissa band.. Vem fan köper Slipknots CD för balladerna?

Medlem
Skrivet av Famest:

Det beros helt enkelt på vilken grupp man snackar om. I fallet slipknot kan jag dock hålla med dig om, det finns tyvärr rätt så mycket repetition, deras musik är none the less bra i vilket fall som helst =)!

Det är tur att smaken är som baken. Jag hör mycket hellre Slipknot än pop på radio iaf:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Linkin Park trodde jag gick under kategorin pop så dom tänkte jag inte ens på:)

Som jag har uppfattat de så är nu-metal en blandning mellan metal/hårdrock och hiphop/funk (därför inte så populärt bland metalheads) och om du lyssnar på linkin parks första och andra album så kommer du höra en massa hiphop/metal grejer.

Antar att vissa har klassifierat Corey Taylors sångstil som snabb rap och att de använder sig av DJ gör väll att de platsar i nu-metal genren.

OBS: Många band som ligger i nu-metal genren kanske inte använder sig av rap men de har ofta funk/hiphop inspirerad bas/trummer (tex Korn).

Medlem
Skrivet av Kresko:
Skrivet av Ariath:

Linkin Park trodde jag gick under kategorin pop så dom tänkte jag inte ens på:)

Som jag har uppfattat de så är nu-metal en blandning mellan metal/hårdrock och hiphop/funk (därför inte så populärt bland metalheads) och om du lyssnar på linkin parks första och andra album så kommer du höra en massa hiphop/metal grejer.

Antar att vissa har klassifierat Corey Taylors sångstil som snabb rap och att de använder sig av DJ gör väll att de platsar i nu-metal genren.

OBS: Många band som ligger i nu-metal genren kanske inte använder sig av rap men de har ofta funk/hiphop inspirerad bas/trummer (tex Korn).

Du menar (c)Rap-metal?;) Ja, jag antar väl att jag gillar den melodiösa delen bra mycket mer bara. Nu ska jag inte ödsla mer tid på OT. Ni ska diskutera den nya plattan och den har jag ingen åsikt om:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

^^ Rap-metal eller rapcore är iaf ett bättre namn på det xD!

Men jag tyckte seriöst att albumet var ganska bra!

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Famest:

Det beros helt enkelt på vilken grupp man snackar om. I fallet slipknot kan jag dock hålla med dig om, det finns tyvärr rätt så mycket repetition, deras musik är none the less bra i vilket fall som helst =)!

Det är tur att smaken är som baken. Jag hör mycket hellre Slipknot än pop på radio iaf:)

Håller verkligen med. Slipknot må vara skrikigt och hårt, men det ligger fan mer passion i deras musik än [insert NRJ´s veckans top 10] :D.

Medlem

^^ verkligen sant! Finns inget mer ironiskt en folk som säger att slipknot (eller liknande) bara är skrik och inte har någon mening å sedan går de hem och lyssnar på Per Gessle som sjunger om segelbåtar!

Medlem
Skrivet av Kresko:

^^ verkligen sant! Finns inget mer ironiskt en folk som säger att slipknot (eller liknande) bara är skrik och inte har någon mening å sedan går de hem och lyssnar på Per Gessle som sjunger om segelbåtar!

höhö, true :D. Slipknot har t.o.m rätt så bra mening bakom deras låtar. Det är visserligen deprimerande texter, men poesi brukar väl vara bäst när den är tragisk ?

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Kresko:

^^ verkligen sant! Finns inget mer ironiskt en folk som säger att slipknot (eller liknande) bara är skrik och inte har någon mening å sedan går de hem och lyssnar på Per Gessle som sjunger om segelbåtar!

höhö, true :D. Slipknot har t.o.m rätt så bra mening bakom deras låtar. Det är visserligen deprimerande texter, men poesi brukar väl vara bäst när den är tragisk ?

Det finns säkert väldigt bra mening bakom slipknots musik....precis som det finns bra mening bakom korns och marilyn mansons musik!

12
Skriv svar