Cities: Skylines 2-utvecklarna förklarar sig – patchar ska fixa prestandan
Sluta gnälla, uppgradera din skräphög istället, själv kör man allt på max med 140+ fps.
Oj det känns som ganska ovanligt.
Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/
Så vida utvecklaren hade intentionen att spelet skulle vara färdigt vid release när de fastställde release-datumet så tycker jag att utvecklaren egentligen inte har gjort något fel här. De sa till i förväg att tyvärr har vi inte hunnit optimera spelet till releasen. Förseningar inträffar inom alla yrken.
Det är ju självklart inte positivt men spelarna kan ju antingen vänta ett halvår med att köpa det och då få ett bättre spel, eller som nu då få tillgång till spelet i förväg men med vetskapen att det inte presterar bra än. Tycker man att de borde väntat med släppet så är de ju bara att vänta med att köpa.
Jag tycker att vi ska hylla dom för att de överhuvudtaget gick ut i förväg och larmade om dålig prestanda. De flesta stora utvecklare lurar oss spelare in i det sista och skulle ALDRIG medge att något är dåligt med spelet innan det släpps. I bästa fall får man ett förlåt-brev flera månader efter release att "det var inte detta vi ville" men det är enbart om spelet floppar totalt och får usla recensioner.
att pusha grafiken nuförtiden är inte samma sak som när man gjorde det för tom 5 år sen, priserna för en relativt modern ny pc är helt annorlunda, köpte min senaste PC för 4.5 år sedan, var då övre medelklass PC för 18 500kr, för att få en relativt samma nivå av teknik nu så ligger det nog närmre 35 000 kr. Förstår inte hur man kan utveckla ett spel och ha en potentiell 7% av alla gamers målgrupp, vad folk äger är öppen information via Steam survey.
Om jag ansvarade för att mitt spel skulle sälja så mycket som möjligt så skulle ideén att skapa ett som bara 7% av lirare ens kan köra vara en mardröm.
att pusha grafiken nuförtiden är inte samma sak som när man gjorde det för tom 5 år sen, priserna för en relativt modern ny pc är helt annorlunda, köpte min senaste PC för 4.5 år sedan, var då övre medelklass PC för 18 500kr, för att få en relativt samma nivå av teknik nu så ligger det nog närmre 35 000 kr. Förstår inte hur man kan utveckla ett spel och ha en potentiell 7% av alla gamers målgrupp, vad folk äger är öppen information via Steam survey.
Om jag ansvarade för att mitt spel skulle sälja så mycket som möjligt så skulle ideén att skapa ett som bara 7% av lirare ens kan köra vara en mardröm.
Ja man kan ju tycka att det är något de borde använda sig av. Säkert har gjort men att något har blivit fel eller inte klart på vägen.
Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/
Så vida utvecklaren hade intentionen att spelet skulle vara färdigt vid release när de fastställde release-datumet så tycker jag att utvecklaren egentligen inte har gjort något fel här. De sa till i förväg att tyvärr har vi inte hunnit optimera spelet till releasen. Förseningar inträffar inom alla yrken.
Det är ju självklart inte positivt men spelarna kan ju antingen vänta ett halvår med att köpa det och då få ett bättre spel, eller som nu då få tillgång till spelet i förväg men med vetskapen att det inte presterar bra än. Tycker man att de borde väntat med släppet så är de ju bara att vänta med att köpa.
Jag tycker att vi ska hylla dom för att de överhuvudtaget gick ut i förväg och larmade om dålig prestanda. De flesta stora utvecklare lurar oss spelare in i det sista och skulle ALDRIG medge att något är dåligt med spelet innan det släpps. I bästa fall får man ett förlåt-brev flera månader efter release att "det var inte detta vi ville" men det är enbart om spelet floppar totalt och får usla recensioner.
Förseningar inträffar ja, men i majoriteten av andra branscher så finns det regleringar eller helt enkelt att man ser efter sitt rykte som företag, affärer vägrar lägga osäkra/ofärdiga/farliga etc varor på sina hyllor, bilar kan ju inte säljas om de inte är klara, kläder där halva sömmen inte är gjord än, de kommer hem och syr klart den sen när de fått in mer tråd.
Men i spelbranschen är det rena vilda västern, det går långt längre än ofärdiga releaser, gambling till barn, oreglerat hur mycket som kan spenderas i ett spel är väl lite av de värre sakerna. Där casinon inte ens får släppa in en 17 åring på golvet så kan en 8 åring spendera 100 000 på 2 minuter med sina föräldrars kort helt utan spärrar eller regleringar.
Att sen komma med förklaringen att de förvarnade är också det bästa som finns för spelföretag, finns inget härligare än kunder som försvarar företags bristande självrespekt och respekten för ens kunder. Vi är inte något mer än vandrande plånböcker och fyfan om vi vågar säga något.
Spelmarknaden må fortfarande vara ung sett till andra branscher, och att majoriteten av kunderna är barn eller vuxna med bristande självrespekt hjälper inte. Så det lär inte det komma någon form utav förslag på hur detta ska kunna bli en seriös marknad i närtid då alla slänger sig efter det senaste helt utan tanke på vad det är eller om det ens är redo för släpp.
Klart man inte kan jämföra ett ofärdigt spel med en bil utan fungerande bromsar, men det är ju bara ur säkerhetssynpunkt, annars är det ju rätt så snarlikt. Bilen funkar, men du kanske får ett abrupt slut på färden ibland.
Jag spelade ett par timmar igår, har ett 1070 och en i7 6700k.
Jag har kul som tusan i det, har en stad med över 20k i, jag tycker det flyter tillräckligt bra för att ha skoj. Det är verkligen inte optimalt och spelet behövs optimeras. Men inte en krasch eller några direkta andra buggar stötte jag på under 5 timmar igår.
Rekommenderar de flesta att iaf testa spelet om man har Gamepass.
Nämen!
Nä, men försäljningspengarna går ju i första hand till Paradox.
Fast ändå inte? Om de har en dålig deal har de 50% och paradox 50% efter att steam tagit sina 30%.
Hade paradox ägt colossal så hade så klart paradox tagit "allt".
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Oj det känns som ganska ovanligt.
Fast det e ju bara lögn, säger sej själv när utvecklaren själva säger att det är dåligt optimerat så spelar det ingen roll att man har en super dator..
Bara personen i sej som vill skryta om att man har en bra dator och tror på fullaste allvar att folk på ett forum egentligen bryr sej om att någon har så bra dator.
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Fast ändå inte? Om de har en dålig deal har de 50% och paradox 50% efter att steam tagit sina 30%.
Hade paradox ägt colossal så hade så klart paradox tagit "allt".
Det borde rimligtvis vara så att Paradox tar allt till dess att de fått tillbaka sin investering. Därefter kan de börja dela upp pengarna utefter ingångna avtal.
Viam inveniam aut faciam
Förseningar inträffar ja, men i majoriteten av andra branscher så finns det regleringar eller helt enkelt att man ser efter sitt rykte som företag, affärer vägrar lägga osäkra/ofärdiga/farliga etc varor på sina hyllor, bilar kan ju inte säljas om de inte är klara, kläder där halva sömmen inte är gjord än, de kommer hem och syr klart den sen när de fått in mer tråd.
Men i spelbranschen är det rena vilda västern, det går långt längre än ofärdiga releaser, gambling till barn, oreglerat hur mycket som kan spenderas i ett spel är väl lite av de värre sakerna. Där casinon inte ens får släppa in en 17 åring på golvet så kan en 8 åring spendera 100 000 på 2 minuter med sina föräldrars kort helt utan spärrar eller regleringar.
Att sen komma med förklaringen att de förvarnade är också det bästa som finns för spelföretag, finns inget härligare än kunder som försvarar företags bristande självrespekt och respekten för ens kunder. Vi är inte något mer än vandrande plånböcker och fyfan om vi vågar säga något.
Spelmarknaden må fortfarande vara ung sett till andra branscher, och att majoriteten av kunderna är barn eller vuxna med bristande självrespekt hjälper inte. Så det lär inte det komma någon form utav förslag på hur detta ska kunna bli en seriös marknad i närtid då alla slänger sig efter det senaste helt utan tanke på vad det är eller om det ens är redo för släpp.
Klart man inte kan jämföra ett ofärdigt spel med en bil utan fungerande bromsar, men det är ju bara ur säkerhetssynpunkt, annars är det ju rätt så snarlikt. Bilen funkar, men du kanske får ett abrupt slut på färden ibland.
Förstår inte din ståndpunkt eller dina liknelser. Ingen tvingar dig att köpa spelet? Om man är dum nog att köpa en bil man vet har trasiga bromsar så får man ta mig f*n skylla sig själv när man krockar.
Det borde rimligtvis vara så att Paradox tar allt till dess att de fått tillbaka sin investering. Därefter kan de börja dela upp pengarna utefter ingångna avtal.
Inte alls, det är absolut inte så det måste vara. Även om det kan vara så ibland så klart.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.