Ark: Survival Ascended early access-släpps i dag på pc
Hur kommer det sig att de jobbar på en remaster/remake av ARK 1, samtidigt som de jobbar på ARK 2 som ska släppas nästa år? Kommer det finnas någon anledning för folk att köra ettan istället för tvåan? Känns lite märkligt att lägga tid och resurser på ett spel som ändå kommer bli förlegat om ett år?
Hur kommer det sig att de jobbar på en remaster/remake av ARK 1, samtidigt som de jobbar på ARK 2 som ska släppas nästa år? Kommer det finnas någon anledning för folk att köra ettan istället för tvåan? Känns lite märkligt att lägga tid och resurser på ett spel som ändå kommer bli förlegat om ett år?
Håller med dig, lätt att bli konspiratorisk.
Har förstått det som att ark 2 blir ett rätt annorlunda spel. De förväntar sig nog att många kommer vilja fortsätta spela ark även när tvåan är ute.
Så som detta företaget beter sig så uppmanar jag folk till att vänta med att köpa tills spelet är klart.
Så ett spel som är i early access får nu en remake som är i early access, inför tvåan som lär vara early access. Underbart.
Vill bara poängtera att jag vet Ark: Survival Evolved inte är i Early Access, iallafall enligt uvecklarna men kan lugnt säga att det är knappt någon skillnad på spelet nu jämfört med när det släpptes, visst fler kartor, but that's it.
Kan även tilläga att kolla YouTube klipp, spelet är snarlikt det vi redan har. Så ha inte brottom med att köpa något från dessa utvecklare
Så som detta företaget beter sig så uppmanar jag folk till att vänta med att köpa tills spelet är klart.
Verkligen, gick från att vara aspepp till att starkt betvivla att jag köper spelet alls. Många turer fram och tillbaka men det känns tydligt att de sätter cashen först och fansen sist.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jag köpte Atlas. Sista gången jag köpte något från dessa skräpdevsen.
Men är Atlas från samma utvecklare? Har för mig att det var före detta anställda eller något liknande.
Oavsett så ska man nog vara återhållsam.