EA Sports WRC
Skaffar det när VR-stöd kommer.
Japp, det var så länge sen man körde Rally i VR så det blir samma här mest troligt ett köp senare
Tack tompa,
Blir att testa detta, schysst recension!
Tack själv!
Tänkte säga app app app svenska rallyt är flyttat till Umeå. Men dubbelkollade och det är värmlandssträckorna, Vargåsen <3.
Nu gick det från ett kanske köp på release till köpt på 10 sekunder
Ja, jag tänkte samma sak!
Lite konstigt att ge ett spel minus för VR-stöd saknas (kommer senare), när Forza Motorsport som aldrig kommer få VR-stöd inte fick minus för det.
Codies har ju lovat att spelet ska ha VR, då tycker jag det är bättre att det finns med från start. Varför hålla inne på funktioner? Turn 10 har ju aldrig lovat att Forza ska få VR.
Codies har ju lovat att spelet ska ha VR, då tycker jag det är bättre att det finns med från start. Varför hålla inne på funktioner? Turn 10 har ju aldrig lovat att Forza ska få VR.
Med tanke på hur uruselt optimerat det är just nu så känns det helt otänkbart att det ska fungera acceptabelt i VR, oavsett rigg. För har de lite att putsa på minst sagt.
Men fysiken och framförallt FFB känns utomordentligt bra tycker jag. Skönt att slippa småspy så fort det är asfalt denna gång 😄
Lite konstigt att ge ett spel minus för VR-stöd saknas (kommer senare), när Forza Motorsport som aldrig kommer få VR-stöd inte fick minus för det.
Med tanke på att VR stöd är utlovat och att föregångaren har det tycker jag faktiskt man kan förvänta sig det av det här spelet från start.
Bra recension som vanligt Tomas!
Det här blir definitivt ett köp av EA Sports WRC framöver!
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Codies har ju lovat att spelet ska ha VR, då tycker jag det är bättre att det finns med från start. Varför hålla inne på funktioner? Turn 10 har ju aldrig lovat att Forza ska få VR.
Fast det är väl tyvärr mer regel än undantag att utvecklare lovar mer än de kan hålla. Exempelvis bara ett år innan de släppte Forza Motorsport, visade Turn 10 Studios och Microsoft upp videos med grafik som inte var i närheten av vad de senare levererade. Där release-versionen hade betydligt sämre och nedbantade miljödetaljer och ray tracing.
Skillnaden där är väl att grafiken inte ser ut att uppdateras alls vid senare tillfälle, trots att det skulle fungerar till PC. Då är väl snarare det ett bra mycket större minus, att visa upp saker man aldrig kommer leverera.
Bra recension! kan bara hålla med faktiskt.
Dirt rally med plusmeny känns det som.
Men jag fattar fortfarande inte riktigt hur allt funkar i career mode. Tyckte det var smidigare med "potten" med pengar du hade i DR2. Vart svettigt om man hade haft lite oflyt och inte hade råd att betala rep. Sen underligt att min bil verkar kosta massa credits för att stå i garaget i en vecka. Måste ha dåligt försäkringsbolag..
Tycker det också är lite knepigt med svårighetsgraden när man kör dom där "event" där man kan få bildelar. Känner av en skillnad i AI motstånd där. Dom är mycket snabbare på dom där eventsen. Drog upp AI till 100 i WRC Junior och vann stort sett alla sträckor på dom 2 första riktiga rally. Men i eventen kändes dom supersnabba. Kan dock vara att det var grus på båda dessa till skillnad från snö och asfalt dom officiella rallyna kördes på, tänkte om någon annan upplevt samma, eller om jag behöver jobba på min grus skills..
Tänkte säga app app app svenska rallyt är flyttat till Umeå. Men dubbelkollade och det är värmlandssträckorna, Vargåsen <3.
Nu gick det från ett kanske köp på release till köpt på 10 sekunder
Det står för fasiken Umeå på portalerna när man kör i Sverige, det slog mig nu!
Vart är vi egentligen och kör nånstans? Har dom satt en "Umeå" sticker på värmländska skogar?
Spelar iofs mindre roll, för dom svenska sträckorna var riktigt mysiga, förutom när det var dimma..
Tack för det, Telverket (Tomas)! Ser ut att kunna bli en trevlig tid bakom den digitala ratten!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Fast det är väl tyvärr mer regel än undantag att utvecklare lovar mer än de kan hålla. Exempelvis bara ett år innan de släppte Forza Motorsport, visade Turn 10 Studios och Microsoft upp videos med grafik som inte var i närheten av vad de senare levererade. Där release-versionen hade betydligt sämre och nedbantade miljödetaljer och ray tracing.
https://youtu.be/oa5rOmwLLr0?si=HkcsWIrwsjhoyoPw
Skillnaden där är väl att grafiken inte ser ut att uppdateras alls vid senare tillfälle, trots att det skulle fungerar till PC. Då är väl snarare det ett bra mycket större minus, att visa upp saker man aldrig kommer leverera.
Även med DR2 lovades VR-stöd senare. Och så blev det, så jag ser inget skäl till att det inte kommer.
Jag kan inte gärna ge WRC minus för vad Forza inte gjort.
Någon mer som spelar på Series X och märker att bilden fryser till några hundradelar då och då?
Händer inte jätteofta men väldigt irriterande när det väl händer.
Låter som de minifrysningar jag haft på pc. Pratade med Sweclockers om det på lunchen, det är väldigt vanligt med Unreal Engine-spel (pga att utvecklarna inte sköter shader compolation rätt). Men de sa att det inte förekommer på konsol, så kanske är nåt annat som stökar.
Låter som de minifrysningar jag haft på pc. Pratade med Sweclockers om det på lunchen, det är väldigt vanligt med Unreal Engine-spel (pga att utvecklarna inte sköter shader compolation rätt). Men de sa att det inte förekommer på konsol, så kanske är nåt annat som stökar.
Detta!, jag har inte detta fel på konsol med unreal engine men de flesta spel jag lirar på min dator har microstutterings när man kommer till en ny zon och liknande. Kanske en liten grej men i det stora hela är det faktiskt irriterande. Riktigt irriterande.
Har alltid misstänkt något med shaders och nu fick jag svaret.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Jag blir lite sugen.
Jag har inte köpt ett rally-spel sedan RalliSport Challenge.
Det är dags!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Bra recension!
Hittills gillar jag spelet. Har dock bara hunnit spela 2.3h och enbart kört Time Trial. Det enda jag skulle kunna tänka ge spelet ett minus för är prestandaproblemen. Ska bli kul när FZ DZ drar igång igen, denna gång kommer jag spela första säsongen med kontroll för att se hur bra det blir (mest för jag inte orkar koppla upp G25:an på datorbordet).
Detta!, jag har inte detta fel på konsol med unreal engine men de flesta spel jag lirar på min dator har microstutterings när man kommer till en ny zon och liknande. Kanske en liten grej men i det stora hela är det faktiskt irriterande. Riktigt irriterande.
Har alltid misstänkt något med shaders och nu fick jag svaret.
Ja, tyvärr har något i stil med 80 procent av spelen med Unreal Engine 4 (och 5 för den delen) en obefintlig eller bristfällig kompilering av shaders på PC, vilket ger hack och småfrysningar när en ny shader laddas in första gången under spelsessionen.
Konsoler har inte samma problem då shaderbiten redan är förkompilerad för hårdvaran som sitter i exempelvis PS5 eller Xbox Series X/S medan för PC så måste shaders kompileras för just den datorns grafikhårdvara.
Ja, tyvärr har något i stil med 80 procent av spelen med Unreal Engine 4 (och 5 för den delen) en obefintlig eller bristfällig kompilering av shaders på PC, vilket ger hack och småfrysningar när en ny shader laddas in första gången under spelsessionen.
Konsoler har inte samma problem då shaderbiten redan är förkompilerad för hårdvaran som sitter i exempelvis PS5 eller Xbox Series X/S medan för PC så måste shaders kompileras för just den datorns grafikhårdvara.
Uppskattar förklaringen något enormt, tack för det
Om nu bara shaders hade kunnat pre-kompileras 1 gång så allt var färdigt istället för att ladda dom kontinuerligt så fort en ny pryl dyker upp hade det varit fint.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Ja, tyvärr har något i stil med 80 procent av spelen med Unreal Engine 4 (och 5 för den delen) en obefintlig eller bristfällig kompilering av shaders på PC, vilket ger hack och småfrysningar när en ny shader laddas in första gången under spelsessionen.
Konsoler har inte samma problem då shaderbiten redan är förkompilerad för hårdvaran som sitter i exempelvis PS5 eller Xbox Series X/S medan för PC så måste shaders kompileras för just den datorns grafikhårdvara.
”Det där var precis vad Swec-Jonas sa på lunchen!” tänkte jag när jag läste. Och… ja. Slut på storyn, Jonas.
Man blir lite sugen på att skaffa force feedback ratt och pedaler igen. Men man vet ju hur det blir. Kul en vecka sen kommer den utrustningen ligga i ett skåp någonstans i evigheter. Vet inte om det är värt det? En koppla in en controller i PC'n kanske är en ok kompromiss istället?
En koppla in en controller i PC'n kanske är en ok kompromiss istället?
På ett sånt här spel? Nää.