Medlem

Utvecklarna tror att det tar minst 150h för att klara ut sista fasen.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Releasehästryttare
Skrivet av LancelotSwe:

Utvecklarna tror att det tar minst 150h för att klara ut sista fasen.

Jaså, kollar på streamen nu och tyckte de sa att spelet tar "on avarage 150h to finish"

Så från fräsh start till slutet, låter mer troligt än att tier 9 skulle ta 150h.

Vanilj Factorio to ju under 100 timmar att klara i jämförelse.

Edit: tror jag läste ditt inlägg fel och trodde att du bara menade tier 9 ^^

Medlem
Skrivet av Devan:

Jaså, kollar på streamen nu och tyckte de sa att spelet tar "on avarage 150h to finish"

Så från fräsh start till slutet, låter mer troligt än att tier 9 skulle ta 150h.

Vanilj Factorio to ju under 100 timmar att klara i jämförelse.

Edit: tror jag läste ditt inlägg fel och trodde att du bara menade tier 9 ^^

Går självklart att läsa ut det så men menade hela spelet är du taggad att börja idag? Börjar du om helt?

signatur

fp
Medlem
Skrivet av Phyrino:

Är det någon som vet om man hanterar dedikerade servrar på ett annat sätt i 1.0?
Eller är det bara att använda steamcmd som innan?
hittar ingen info.

Tidigare har jag bara behövt starta om min docker container så kommer updateringen "automagiskt".

Det har varit ganska tyst kring dedikerade servrar, det enda de har sagt är att de har fått lite fixar, samt att man ska kunna ladda ner savefiler och blueprints från server (så nu slipper man köra med nginx för att ladda ner savefiler/blueprints).

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Skrivet av Devan:

Ojdå, låter som det kommer ta väldigt lång tid innan ni klarar spelet om ni bara kan köra ett par timmar per vecka.

-

Spelet har haft 34,145 spelare samtidigt, tror ni att det kommer bräcka 100 tusen i veckan?
https://steamcharts.com/app/526870

Jag är försiktigt hoppfull!

Hade rätt!

103k spelare inne nu

https://steamcharts.com/app/526870

Medlem

Loggade in och kollade min gamla saves, helt sjuka byggen jag gjorde, med helautoatiserad tillverkning och lagring.

Blir nästan rädd att börja om från 0, men det finns inte en möjlighet att fortsätta med dom befintiga då jag helt har tappat kontrollen.

signatur

Butt!

Medlem

Hade sådana problem igår när jag skulle sätta igång min dedikerade server.
jag kom in men ingen annan..
efter en timmas strulande blev jag förbannad och började skriva ett argt inlägg på steam....
Sen insåg jag att min vpn va på.

yeah... I'm an idiot.

signatur

Well I ain't evil. I'm just good looking.

Releasehästryttare

Ok!

Låste upp fas 4 nu så är nästan i samma läge som jag va i EA

SAM är så sjukt bra, lås upp det så fort ni kan!

Stötte på en ny krabat:

Behöver äta men det är så otroligt roligt att det är svårt att slita sig!

Medlem
Skrivet av Devan:

Ok!

Låste upp fas 4 nu så är nästan i samma läge som jag va i EA

SAM är så sjukt bra, lås upp det så fort ni kan!

Stötte på en ny krabat:

<Uppladdad bildlänk>

Behöver äta men det är så otroligt roligt att det är svårt att slita sig!

Jag har svårt sug just nu… Haha. Det jag har sett så verkar dimensionsstorage riktigt bra. Finns det tillräckligt många mercer-sfärer för att bygga lagom många såna?

signatur

Medlem

Starta när jag kom hem från jobbet tisdag kväll 21.30. Sen var jag ledig onsdag/ torsdag.
Blev 36 timmar spel på dom tre dagarna
Hann upp till tier 6 på den tiden. Precis byggt min första plastfabrik, 900/min.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Starta när jag kom hem från jobbet tisdag kväll 21.30. Sen var jag ledig onsdag/ torsdag.
Blev 36 timmar spel på dom tre dagarna
Hann upp till tier 6 på den tiden. Precis byggt min första plastfabrik, 900/min.

Låter som du är betydligt mer strikt när du spelar än vad jag är, blev precis klar med att sätta upp rocket fuel brännare, dubblade min energi produktion från 6k till 12k.. sen ser min bas ut som spagetti också!

Skall se om jag kan ta en överskådlig bild på huvud fabriken!

Releasehästryttare

I'm not proud of my spagett!

(hittade inte var spelet sparar bilder tagna med spelets photo mode så blev en F12 i Steam)

Näst skall jag bygga min första partikel accelerator och jag måste dubble min bauxit utvinning.

Medlem
Skrivet av Devan:

I'm not proud of my spagett!

<Uppladdad bildlänk>

(hittade inte var spelet sparar bilder tagna med spelets photo mode så blev en F12 i Steam)

Näst skall jag bygga min första partikel accelerator och jag måste dubble min bauxit utvinning.

Vilken härlig spaghetti

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av LancelotSwe:

Vilken härlig spaghetti

Jao, borde låsa upp tier 9 under dagen om inte sista biten man behöver "nuklear pasta" är för svår att få bog på.

Har på tapeten att jag skall testa drönare idag också då jag blev klar med min batteri fabrik igår.

Tycker ändå du borde hoppa in och köra själv, men även spela med din familjemedlem när han får!

Kommer absolut spela om spelet när jag klarar det och då kommer jag ta tid på mig att bygga snyggare och inte bara köra en line till närmaste utlopp som jag gör nu.

Medlem

Jag har skapat min första blueprint.
Den finns sparad, när jag försöker bygga den ser jag bara guidepilen, men inte själva blueprinten.
Jag har försökt leta men hittar inget om denna buggen.
När jag trycker placera dras mina resurser, men jag ser inga byggnader

Releasehästryttare

Pust.. Låst upp Tier 9 nu, tvungen att dubbla min el produktion och aluminium produktion för att snabba på det lite.

Blev inget drönar test än. har heller inte get mig på uranet.

När jag byggde ut elen så försökte jag få det lyte snyggare denna gången:

Medlem
Skrivet av Johnhedlund:

Jag har skapat min första blueprint.
Den finns sparad, när jag försöker bygga den ser jag bara guidepilen, men inte själva blueprinten.
Jag har försökt leta men hittar inget om denna buggen.
När jag trycker placera dras mina resurser, men jag ser inga byggnader

Det händer ibland för mig att grafikminnet tar slut vilket oftast resulterar i extremt lågupplösta texturer på vissa saker (oftast foundations och splitters/mergers) men ibland händer det att den inte lyckas ladda texturerna alls och då blir byggnaden osynlig.
Kan vara ett liknande problem.

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Det händer ibland för mig att grafikminnet tar slut vilket oftast resulterar i extremt lågupplösta texturer på vissa saker (oftast foundations och splitters/mergers) men ibland händer det att den inte lyckas ladda texturerna alls och då blir byggnaden osynlig.
Kan vara ett liknande problem.

Tack så skulle det kunna vara, har du något förslag vad jag kan testa att sänka under inställningar?

Medlem
Skrivet av Devan:

Pust.. Låst upp Tier 9 nu, tvungen att dubbla min el produktion och aluminium produktion för att snabba på det lite.

Blev inget drönar test än. har heller inte get mig på uranet.

När jag byggde ut elen så försökte jag få det lyte snyggare denna gången:

<Uppladdad bildlänk>

Ser bra ut! Ska börja imorn äntligen!

signatur

Releasehästryttare

Så här "snyggt" blev slutbygget!

Nu behöver jag bara vänta ca 2 timmar så är jag klar!

Releasehästryttare

I won the video game!

Medlem

Jag tar det väldigt lugnt, om min fabrik inte är milimeterfin så är jag inte nöjd, jag kanske klarar ut spelet om ett halvår. Har inte bråttom, hela kartan ska vara cementfyllt. Verkar spela spelet lite annorlunda än vissa andra här (jag har en fetisch för mega factories).

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Devan:

I won the video game!

Snyggt!

Skrivet av mrFluffy:

Jag tar det väldigt lugnt, om min fabrik inte är milimeterfin så är jag inte nöjd, jag kanske klarar ut spelet om ett halvår. Har inte bråttom, hela kartan ska vara cementfyllt. Verkar spela spelet lite annorlunda än vissa andra här (jag har en fetisch för mega factories).

Jag gillar att ha olika fabriker runtomkring med tåg som förbinder det, får se hur vi gör med den här spelomgången.

Fick ordning på kolkraftverken idag! Tänker att det blir en våning till när jag byggt miner mark 2.

signatur

Inaktiv

Jag producerar mer el än jag förbrukar på mina kolkraftverk men ändå går säkringen, vad kan det bero på?

Medlem

Dags för mig att bygga en Rocket Fuel Power Plant.
Fan va mycket mer ström man får från Rocket Fuel. En 300/min olja Turbofuel setup ger ca 22kMW, med Nitro Rocket Fuel alt receptet får du ca 72kMW för samma mängd olja.

Jag planerar dock att köra en kombination av recept för att kunna återanvända Compacted Coal du får och minimera mängden Sulfur vilket kommer ge mig 88kMW från 600/min olja. Borde räcka ett tag

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Dubbel kolla så att alla kraftverk är kopplade till ditt nät, jag spelar om spelet nu och när jag gjorde mitt andra kolkraftverks park så missade jag att koppla upp det först!

Är det inte det så är det dags att leta upp mer kol och skapa fler kraftverk tills du låst upp olja!

Se till att spara 2 Hårddiskar så du kan låsa upp turbofuel i MAM!

Jag förstår inte vad du menar! För alla maskiner är kopplade till kraftverket, jag ser dem jobba innan säkringen går.

Inaktiv

Jag tror inte att du förstod vad jag menade, men skit samma.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Tydligen inte ...

Vet du att du kan kolla ström försörjningen på närmaste el påle?

Stäng av de maskiner som drar mest ström och dra igång säkringen efter det då, precis som en riktig elektriker så måste man ju felsöka vad problemet är och inte bara kasta upp händerna i luften och ge upp ...

Dina bio burners kanske har runnit ut av material till exempel så din totala el försörjning har gått ner ...

Om du inte klarar denna biten av spelet så är det nog bara att lägga ner då du senare kommer behöva göra matte och felsöka saker som är mer komplexa!

Du förstår fortfarande inte, läs min första post noga!

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Nu trollar du bara..

Jag sa att jag producerade mer el än jag förbrukade, vilket betyder att allt är kopplat på nätet, eller hur? Men ändå går säkringen! Varför skulle jag säga "jag producerar mer energi än jag förbrukar" om inte allt är uppkopplat?

Det vore bra om du förstod vad som frågas efter innan du försöker hjälpa.

Skriv svar