Satisfactory
Är äntligen igång med spelet, har precis gjort färdigt uppgraderingen av kolkraftverket med en andra nivå, så har 2400MW stabilt, fick lite problem när jag bytte pipes till clean pipes, mycket slutade fungera då. Synd att det är buggigt fortfarande.
Har precis också automatiserat allting upp till motorer så är kan snart bygga riktiga fabriker.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Jag sa att jag producerade mer el än jag förbrukade, vilket betyder att allt är kopplat på nätet, eller hur? Men ändå går säkringen! Varför skulle jag säga "jag producerar mer energi än jag förbrukar" om inte allt är uppkopplat?
Det vore bra om du förstod vad som frågas efter innan du försöker hjälpa.
Är din maxförbrukning under vad dina kolkraftverk producerar?
Jag sa att jag producerade mer el än jag förbrukade, vilket betyder att allt är kopplat på nätet, eller hur? Men ändå går säkringen! Varför skulle jag säga "jag producerar mer energi än jag förbrukar" om inte allt är uppkopplat?
Det vore bra om du förstod vad som frågas efter innan du försöker hjälpa.
Koppla ifrån en fabrik från nätet och starta den med biomassfsbrik. När fabriken väl startar kopplar du den till resten av elnätet.så brukar jag göra när väl strömmen gått. Kolla först så att du får fram ordentligt med kol samt vatten så inte du går torrt där
Är din maxförbrukning under vad dina kolkraftverk producerar?
Långt under! Någonting stämmer inte. Kan det vara ett bugg som drabbat mig?
Långt under! Någonting stämmer inte. Kan det vara ett bugg som drabbat mig?
Fungerar alla kolkraftverk, ingen som stängts av på grund av felaktiga pipes?
Fungerar alla kolkraftverk, ingen som stängts av på grund av felaktiga pipes?
Alla mina kolkraftverk har egna vattenutvinningsa läggningar men de delar på en kolgruva, och får tillräckligt med kol ändå.
Jag producerar mer el än jag förbrukar på mina kolkraftverk men ändå går säkringen, vad kan det bero på?
Låter som att trycket går ner i din vattenförsörjning till dina kolkraftverk. Har du byggt en buffert mellan vattenpumpen och kraftverket?
IDKFA
Det enda jag kan komma på är att du inte har kopplat ihop allt så du har flera separata elnät och det är nått dom näten som har tillräckligt.
Låter som att trycket går ner i din vattenförsörjning till dina kolkraftverk. Har du byggt en buffert mellan vattenpumpen och kraftverket?
Jag ska undersöka saken ytterligare
Det här var problemet. Byggde om rören nu funkar det
Det här var problemet. Byggde om rören nu funkar det
De är tyvärr rätt buggiga ibland fortfarande, hade problem med mitt eget, fick bygga om flera delar innan det funkade.
Så här "snyggt" blev slutbygget!
Nu behöver jag bara vänta ca 2 timmar så är jag klar!
<Uppladdad bildlänk>
Då var jag klar också. 110 timmar tog det. Bara Golden Nut Achivement som saknas men det kommer ta ett tag (har 600 kuponger för närvarande.
Lite mer organiserat än ditt men inte överdrivet organiserat.
Har några mindre satellitfabriker också men princip allt ligger här på kusten. Jag började min startfabrik på platån i nordvästra Rocky Desert men övergav den och flyttade ner hit istället när det blev dags för oljeprodukter. Min stålfabrik ligger fortfarande där upp men resten står still.
Då var jag klar också. 110 timmar tog det. Bara Golden Nut Achivement som saknas men det kommer ta ett tag (har 600 kuponger för närvarande.
Lite mer organiserat än ditt men inte överdrivet organiserat.
Har några mindre satellitfabriker också men princip allt ligger här på kusten. Jag började min startfabrik på platån i nordvästra Rocky Desert men övergav den och flyttade ner hit istället när det blev dags för oljeprodukter. Min stålfabrik ligger fortfarande där upp men resten står still.
<Uppladdad bildlänk>
Jag ligger nu på en 116 timmar och är väl i slutet av mid game, har inte bråttom, allt måste se fint ut. Lägger minst lika mycket tid om inte mer på det estetiska som optimering av fabrikerna.
IDKFA
Ungefär 180 timmar tog det för oss att bli klara, var två spelare men jag var nog solo minst 100h av dem.
I Grassy fields byggde vi vår första bas, bakom mig har vi saker upp till motorer. Längst bort skymtar vi lite saker till fas 5 produktion.
Här har vi vår oljeproduktion. Maxar alla nodes ute vid havet samt den fracking-noden med olja också. Har byggt ut den allt eftersom, började med packaged diluted fuel, återvunnen plast och gummi, turbofuel, diluted fuel i blenders och slutligen rocket fuel. Hade man gjort om allt så hade det blivit mycket effektivare men fick ut sammanlagt ca 1500 plast och gummi/minut samt ca 90 000MW el. Till vänster heavy modular frames, ca 20/min, räckte oss hela vägen in till slutet.
I Rocky Desert byggde vi produkterna till fas 4 och 5, började utnyttja drönare för fullt också. Byggde runt 120 batterier/min och det var mer än tillräckligt. Fraktade mest in nitrogen, sulfur och uran. Nitrogen var väldigt smidigt att frakta med drönare om man packade i packagers innan drönarstationen och packade ur det precis efter. De tomma förpackningarna tillbaka in i drönarstationen och packades med nitrogen vid den andra. Fyllde den med runt 1000 containers så allt bara gick i en loop, väldigt smidigt.
Fick för mig att bygga lite kärnkraft, hade ganska blygsamma planer på 8 kraftverk men med lite alternativa recept utökades det till 18 200% kraftverk så fick ytterligare 90 000MW. Men behövdes en del saker så här är först delarna som behövdes för att skapa bränslestavarna.
Och här är resterande! Lite aluminiumproduktion till vänster, sedan framför kraftverken var bränslestavarna och till höger i bild är återvinningen till plutoniumstavar som sinkades. Sinkade ungefär 6,5 plutonium/min, det är tillräckligt för ungefär 26 250% kraftverk om jag så skulle vilja. I sista fasen kan man även återvinna plutonium men vi hade gott om el för att klara slutet.
Bra spel, trodde nog sista fasen skulle vara svårare. Hade bra produktion sen fasen innan så mycket av det gick bara vidare in i sista. Men nuclear-pasta skulle vi nog höjt oss till 2-2,5/min. Blev rätt så tungdraget i slutet på vissa ställen.
Kommer nog absolut bli någon mer genomspelning.