Fable II: See the Future

Robot
Fable II: See the Future

Nu har du chansen att se in i Albions framtid. På köpet får du bland annat lite nya uppdrag, ett gäng nya hårfärger och chansen att byta hund till en riktig skrytjycke. En bra deal?


Inaktiv
Vi testar Fable II:s framtid

Har 700 poäng liggandes på Xbox live Köper detta

Medlem

Lär nog slå till på denna om man får antalet poäng till över inom viss framtid. Skulle behöva hunden för att ge spelet lite mer livslängd, då den ju försvann av någon anledning...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har en fråga; Måste man köpa points, och sen köpa, eller går det att köpa direkt med visa-kortet? Har inte använt Live än.

Medlem
Skrivet av zAjben:

Har en fråga; Måste man köpa points, och sen köpa, eller går det att köpa direkt med visa-kortet? Har inte använt Live än.

Du kan, med ditt visa-kort, lösa ut poäng via Live exempelvis. Du måste betala med låtsaspengarna. Sedan om du väljer att köpa poäng via live med ditt Visa (lådan kommer då spara dina uppgifter!) så kommer du därefter bara behöva bekräfta ny poängmängd nästa gång du ska köpa ett arcade-spel eller dylikt (förutsatt att du behöver fler poäng). Mina erfarenheter säger att det åtminstone för MS-poäng är billigare att ta de direkt via Live.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

När ni på redaktionen skriver recensioner på spel, använder ni exakt 300 ord?

recensionen har inget med saken att göra, undrar bara

Medlem

Suck, varför skulle jag bli så besviken på Fable 2?

Fable: The Lost Chapters är hundra gånger bättre och ett av de bästa spelen jag spelat.

Inaktiv

See the Future, små DLC gjorda med minimal ansträngning som kostar tveksamt mycket pengar att köpa. Men, det är förstås upp till var och en om de vill köpa dem.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Suck, varför skulle jag bli så besviken på Fable 2?

Fable: The Lost Chapters är hundra gånger bättre och ett av de bästa spelen jag spelat.

Fable 2 var bra i grunden, men failade något oerhört i interfacet och menyerna. Bah, låt Black Isle göra 3an istället.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fråga till FZ: När ni recenserar spel och speltillägg, tar ni hänsyn till priset när ni sätter betyget, eller får besökarna göra den bedömningen?

Redaktör

Kostanden för spel är ganska standardiserad så generellt behöver det inte nämnas. Men om priset är anmärkningsvärt högt eller lågt tas det förstås upp i recensionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Kostanden för spel är ganska standardiserad så generellt behöver det inte nämnas. Men om priset är anmärkningsvärt högt eller lågt tas det förstås upp i recensionen.

Tack för svaret Tompa. Jag undrar dock om ni justerar slutbetyget efter spelets pris. I just det här fallet t.ex. så ger ni ett ganska lågt betyg, och på minus skriver ni att spelet är kort.
Jag undrar om ni tycker att det är kort i förhållande till det låga priset (eller om läsaren förväntas göra bedömningen att det gör inte så mycket att det är kort då det är så billigt).

Tack.

Redaktör

Som jag sa: om spelet är anmärkningsvärt dyrt eller billigt står det i texten. Detsamma gäller speltid, prisvärde och annat sånt. Alla dessa faktorer är det som ligger till grund för betyget. Hur det är med speltiden i detta fall vet jag inte eftersom det inte är jag som spelat/recenserat.


signatur
Medlem

Ursäkta, men bilden i recensionen är från Knothole Island, inte See the future, liten miss? Dessutom har DLC'n en hel del hemligheter och pussel att upptäcka vilket ökar livslängden, det borde nämnts lite tydligare. T.ex. samla statyer, teddybjörnar och färger, lös gåtor och hitta hemliga rum med skatter. Sedan nämns inte heller Colosseum alls, där man får den största utmaningen hittills i spelet med en hel del saker att vinna.

Jämfört med Knothole är denna DLC hästlängder bättre i alla avseenden tycker jag, dessutom billigare. För att inte nämna ett gäng nya achivements som inte bara gäller DLC:n. 4/5 från mig.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

Fan va nice har klarat ut fable 2 och 1 runt 5 gånger var för att dom ägde så hårt

Medlem
Skrivet av Tompa:

[...] speltid, prisvärde och annat sånt. Alla dessa faktorer är det som ligger till grund för betyget.

Ok, tack, det var det här jag var ute efter. Då tolkar jag minuset angående expansionens längd som att den var väldigt kort även i relation till att den kostar en knapp tiondel av fullpris.

Olika spelsiter verkar behandla detta på olika sätt, och det ställer till det lite när man läser recensioner på framförallt expansioner och XBL/PNS-spel.

Redaktör
Skrivet av FZ.Medlem:

Ok, tack, det var det här jag var ute efter. Då tolkar jag minuset angående expansionens längd som att den var väldigt kort även i relation till att den kostar en knapp tiondel av fullpris.

Olika spelsiter verkar behandla detta på olika sätt, och det ställer till det lite när man läser recensioner på framförallt expansioner och XBL/PNS-spel.

Plus/minus och betyg är extremt korta sammanfattningar av texten. Om nåt ska tolkas så är det texten, det är där vi skriver varför vi tycker som vi gör, resten är bara för att ge en snabb överblick.


signatur
Medlem

Billigt i alla fall, så det blir väl ett införskaffande

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av FZ.Medlem:

Då tolkar jag minuset angående expansionens längd som att den var väldigt kort även i relation till att den kostar en knapp tiondel av fullpris.

Om nåt ska tolkas så är det texten

Ok jag provar igen. Jag uppskattar verkligen svaren men har lite problem med att jag helt plötsligt inte ska tolka/läsa betyget.

Frågan är egentligen ganska enkel; Kommer spel X att få bättre betyg om det är billigt än om det är dyrt?

Ber om ursäkt om det står någonstans på siten redan, men jag har inte hittat någon info om det.
Mvh

Redaktör

Jag sa inte att du inte ska läsa/tolka betyget, utan att du inte ska lägga för stor vikt vid det. Läs recensionen, det är där vi berättar varför vi tycker det vi tycker.

Jag kan inte säga ett enkelt ja eller nej, det beror på flera faktorer. Men visst, ett fullprisspel med markant lägre riktpris än motsvarande konkurrenter har en klar fördel när det ska sättas betyg. Fast sen spelar ju en massa saker in, som att recensenten måste veta om det (skribenten köper sällan de spel han/hon skriver om), att olika skribenter lägger olika vikt vid priset, att det finns annat som skribenten tycker är viktigare att ta upp, etc.

Du hittar inte denna info på sajten. Det är ingen officiell linje, bara min tolkning av hur det funkar när vi sätter betyg. Kan för övrigt säga att väldigt många lägger väldigt mycket för mycket vikt vid betygen. Vi har ingen bibel som stipulerar exakt hur man ska göra när man sätter betyg. Åtminstone jag gör så att jag lägger energin på att skriva ner mina åsikter om spelet, att få det jag har att säga sagt. Efter det kikar jag på texten och utifrån den bestämmer jag vilket betyg som passar med den. Visst, ofta vet jag ganska snabbt vilket betyg det lutar åt men det är texten som är det viktigaste, inte vilken siffra jag vill sätta.


signatur
Medlem

Ok, tack.

Det uppskattas för övrigt verkligen att ni lägger fokus på texten, det är den som ger något att läsa. Däremot är det ibland svårt som läsare att vikta det som skrivs i texten. Jag t.ex. brukar alltid kolla betyget först och sedan läsa texten, då tycker jag mig ha en bättre bild av vad recensenten egentligen menar med sina ord. Förlåt.

1
Skriv svar