Spel vi väntar 2024
2023 var ett sanslöst bra spelår. Ett spelår så bra att det kan tåla att jämföras med det bästa spelåret någonsin… 1997.
Men nu är det 2024…
Vilka spel ser ni fram mot i 2024?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Unforetold: Witchstone släpps som Early Access på Steam denna månad.
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes som släpps i april.
Suikoden I&II HD Remaster Gate Rune and Dunan Unification Wars som släpps i år.
Streets of Rogue 2 släpps som Early Access på Steam i år.
2024 är så höjt i dunkel än så länge. Men Stalker II är definitivt ett av dem, så även Replaced. Ser också fram emot att äntligen få packa upp samlarutgåvan av och spela Alone in the Dark. Samt Hellblade II, förstås, trots att jag inte gillade det första spelet särskilt mycket.
Själv väntar jag framförallt på:
Dragon's Dogma 2 (mars)
Black Myth: Wukong (augusti)
Sen är jag lite småintresserad av Suikoden remastern då många snackar om att spelen är sjukt bra. Dock saknar jag förtroende för Konami som släppte en så kass Remaster av Metal Gear Solid...
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Homeworld 3 och Dragons Dogma 2 blir nog kul! Sen kanske man kan hoppas på Age of Mythology Retold.
Kommer det ett nytt AOM! Det första är koncentrerad barndom för mig:)
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Kommer det ett nytt AOM! Det första är koncentrerad barndom för mig:)
De har bara utannonserats med en titel i stort sett, inget mer. Men det var några år sedan. Tror 100% att vi kommer få se något ifrån det i år, men tror egentligen inte att det släpps, det är bara jag som hoppas på det.
Samma här, första spelet jag blev medlem i en klan, NHAP - Northern heavily armed psychos. Namnet till trots en väldigt trevlig klan
En glad kalmarit boende på Gotland!