Strålande nyheter! Raytracing till Diablo 4 i mars
Detta hade jag helt glömt skulle komma.
Inte för att det spelar någon roll då spelsuget är nästintill noll för Diablo 4.
PoE 2 däremot 🤓
Det spelar nog ingen roll även om du hade haft sug på Diablo 4.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ser ju fortfarande förjävligt ut. Typ allt skulle behöva en massiv makeover, ta bort avloppsfiltret och lägg till ett nytt färgschema, med lite tydliga kontraster och nyanser. Och nu menar jag verkligen inte att det bör vara något tecknat plastigt skit likt D3. Man kan ha ett mörkt stämningsfullt spel och fortfarande ha färger och nyanser. Fan kan de inte bara kolla på Diablo 1 och 2 art direction, hur svårt kan det vara!?
Ser ju fortfarande förjävligt ut. Typ allt skulle behöva en massiv makeover, ta bort avloppsfiltret och lägg till ett nytt färgschema, med lite tydliga kontraster och nyanser. Och nu menar jag verkligen inte att det bör vara något tecknat plastigt skit likt D3. Man kan ha ett mörkt stämningsfullt spel och fortfarande ha färger och nyanser. Fan kan de inte bara kolla på Diablo 1 och 2 art direction, hur svårt kan det vara!?
Håller verkligen inte med, om det är något jag tycker Diablo 4 gjort jävligt bra så är det den grafiska fronten. Jag tycker vissa fiende-designs är lite oninspirerade, hade gärna sett lite mer vågliga designs. Kanske inte riktigt på PoE2 nivå, även om det vore välkommet, men en del designs känns lite väl oinspirerade bara, men det är nit-picking.
Men just hur spelet ser ut i sig tycker jag är svinsnyggt och behagligt med vissa undantag. Hade dock inte tackat nej till vissa "färggladare" zoner heller dock, bara det inte går till överdrift. Tycker inte Diablo 1 och 2 har gjort det bättre precis, haha.
Ser inte särskilt imponerande ut.. Åtminstone inte det de demonstrerar. Varför använder de inte abilities med mer ljus och skuggor? Skelett kastar smalast skuggor, så kanske använd något som kastar en större och mer tydlig skugga - typ en Druid i Werebear-form. Necromancers Reap är en Darkness-ability, så använd något ljusare istället - typ Fire Ball eller Lightning Storm.
Och om gameplay är för snabbt att man måste pausa för att visa raytracing kanske man skulle rida på en häst som sakta går förbi facklor och över vattenpölar? Eller är det för logiskt?
Bättre nyhet är att en ny säsong kommer nu på fredag till Diablo 3. Bästa "season themes" som vi haft under all 29 seasons implementeras och bra klass buffar + lite nerfs.
Riktigt prisvärt spel som efter 11 år lever till förväntan och uppdateras.
“Too weird to live, too rare to die”
Bättre nyhet är att en ny säsong kommer nu på fredag till Diablo 3. Bästa "season themes" som vi haft under all 29 seasons implementeras och bra klass buffar + lite nerfs.
Riktigt prisvärt spel som efter 11 år lever till förväntan och uppdateras.
Lol. Ja Blizzards strategi när det gäller diablo är lite förvirrande. När Overwatch2 lanserades slog de snabbt och lätt ihjäl Overwatch1. Men när det gäller diablo så är alltså Diablo2: Ressurected, Diablo3, Diablo Immortal OCH Diablo4 "levande" på en och samma gång. Återuppliva Diablo1 också när de ändå är igång?
Trodde inte jag skulle palla spela Diablo 4 igen efter att ha klarat kampanjer. Precis som andra säger så höll inte spelet måttet och levde absolut inte upp till de högs förväntningarna. Oavsett så kommer jag nog skapa en ny karaktär när spelet fått RTX för att se hur det ser ut.
Skeletten ser fortfarande ut som skit från början av millenieskiftet...
Grim Dawn gör det så mycket bättre
<Uppladdad bildlänk>
Men tänk inte på hur skeletten ser ut, tänk på hur fräna skins det finns att köpa! Oooooh, *kostymidé!* skelettskins kommer i nästa battle-pass!
DLSS/DLSS3 har väl funnits sen release?
Raytracing är jag normalt en fantast av.. men här känns det ovanligt "meh". Inte minst om det kommer halvera (eller värre) fps.
Tror inte d4 varit uppdaterad för dlss3 vilket är ett stort kliv, men är inte säker. Gissar det då d4 inte tidigare varit listat som ett spel som stött dlss3.
Tror inte d4 varit uppdaterad för dlss3 vilket är ett stort kliv, men är inte säker. Gissar det då d4 inte tidigare varit listat som ett spel som stött dlss3.
Kikar man i inställningarna finns ju iallafall såväl "NVIDIA DLSS Frame Generation". "Nvidia Reflex Low Latency" och "NVIDIA DLSS". Och de har funnits sen release vad jag kan minnas.
Däremot så tycker jag iof inte att dessa funktioner ger (alls) den prestandaboost de borde. Så kanske är det bugfixar som kommer?