Prince of Persia: The Lost Crown
Prince of Persia hittar en ny storhetstid genom att återgå till forna tider.
#prince-of-persia-the-lost-crown
Frågan är om det är värt den prislappen bara. Känns som ett 2-300kr spel
Jag går i samma tankebanor efter att ha spelat demot igår en hel del. Detta är ett 200 kr-spel rakt av och 1 månad ubisoft plus kan det vara värt.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Någon som vet hur det är på switch? Känns som ett sånt spel.
Inte hunnit kolla recensionen än själv men dessa killar brukar vara ärliga:
najs, kanske blir att testa
PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)
Någon som vet hur det är på switch? Känns som ett sånt spel.
Finns en demo att ladda ner om du är osäker. Testade det själv på Switchen igår kväll, flöt på fint. (Kom dock aldrig till någon bossfajt eller något annat potentiellt tekniskt krävande).
Ser kul ut. Synd att det är på EGS, då blev det inget
Finns väl även på Uplay?
Köp det via Ubisoft Store då
Vill ha det på Steam Deck men verkar inte komma på Steam så, blir att avvakta och kanske köpa på xbox vid senare tillfälle.
Går att köra EGS med lite meck.
Tack för recensionen! Jag hörde till tvivlarna men testade demot då i princip allt jag hört om spelet var positivt. Så kul och precist det är att röra sig och slåss! Ren spelglädje, även om design och miljöerna inte känns helt hundra för mig. Det blir helt klart en genomspelning på Ubisoft+ när det kommer!
Kommer kanske gratis på EGS om något halv-år/år.
Vill ha det på Steam Deck men verkar inte komma på Steam så, blir att avvakta och kanske köpa på xbox vid senare tillfälle.
Finns tydligen sätt att installera Ubisoft connect på Steam deck:en. Jag vet inte hur det funkar; är det så man kan spela uplay spel eller är det bara för dem?
Värt att titta på iaf...
Körde igenom demot på Steam Deck och det flöt perfekt. Riktigt bra demo.
Det är smidigt att installera Ubisoft-launchern med https://github.com/moraroy/NonSteamLaunchers-On-Steam-Deck