Bredband! Vad betalar ni?
Bredband2, 349 kr för 100/100 via öppet stadsnät. Ska dock ringa o klaga då normalpriset på deras hemsida är 299 kr på min adress och 269 kr med rabatt. 😐 Men så gör Bredband2 alltid, höjer, sen får man ringa o klaga, så sänker dom.
Så du brukar få igenom en sänkning när du ringer?
Sitter på stadsnätet är är konstant sur över att jag betalar 429:- för 100/100 hos Bredband2. Vi behöver inte snabbare. Som någon skrev, det tar lite tid att ladda ner större spel (men det är nyttigt för karaktären säger jag till barnen). Jag vill ha billigare 100/100 men det finns inte.
Ja det är verkligen dyrt för ett 100/100, jag har samma.. Bodde för nått år sedan i ett mindre samhälle ute på landsbygden och hade bredband2/fiber och där är priset fortfarande typ halva priset så man kan ju undra varför det ska vara dubbelt så dyrt i "stor" stan där jag bor nu.
[quote postid="4593256" userid="329778" name="Hackers"]
Ja det är verkligen dyrt för ett 100/100, jag har samma.. Bodde för nått år sedan i ett mindre samhälle ute på landsbygden och hade bredband2/fiber och där är priset fortfarande typ halva priset så man kan ju undra varför det ska vara dubbelt så dyrt i "stor" stan där jag bor nu. Kollar upp min gamla adress och det kostar det 125 kronor/månaden.
Så du brukar få igenom en sänkning när du ringer?
Fick faktiskt igenom en rabatt på 12 månader, 10 % på 465 kr nu när jag ringde dem Bredband2
Fick mail om att de skulle höja mitt abonnemang med 60kr idag, så gick in på bredbandval igen och kollade och nu hade de ett billigare alternativ så går ner från 600:- till 400:-
Men hastigheten gick från 200/10 till 100-250/7-10 enligt avtalet
Körde dock en bredbandskoll och det är betydlig skillnad:
Fick häromdagen ett mail från min ISP tele2 att mitt bredband skulle uppgraderas till bredband premium för 599kr/mån
Inte en chans tänkte jag och ringde direkt, fick ner det till 399kr/mån, en besparing på 2400kr per år
Det jag gjorde, märkte du skillnad i din hastighet också? Se min post ovan.
Har man tele2 så borde man kolla upp detta, gick jätte smidigt att byta tog mindre än 5 minuter!
Bredband 2, 470kr 250/250
Vet att det är ockerpriser men billigare alternativ där jag bor är mobilt bredband som Comviq erbjuder för 250kr/mån, känns lockande.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
359:- för 250/250 med Telenor.
Men för några veckor sedan fick jag ett brev från dom som började med "vi är glada att ha dig som kund..." och då visste jag direkt att det var en prishöjning på gång😅 Annars är dom aldrig glada att ha mig som kund😂😏
Så nu i februari kommer det kosta 40kr mer, fast dom ändrar även då 250/250 till 500/500 så det var väl ändå ganska bra
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Fick detta härliga mail för ett litet tag sedan. Funderar på att ringa och bluffa och säga att jag överväger att byta till ett 5G-bredband eftersom vi fick 5G på min ort under 2024. Finns ju 5G-bredband via Tre för 399kr/mån så de kanske är villiga att matcha det priset, åtminstone under en period.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Har felenor fiber 500/500 för 479:-/mån. Försökte få BRF att byta till Bahnhof för nått år sen då det hade gett oss högre hastighet för mindre pengar, men men de är sega och "så nöjda med det vi har" och då kan man ju inte titta på om det finns bättre alternativ Att de även valt att köra med Tele2 via TV-uttaget kan man ju också funta varför de slösar pengar på.
Var ju BBB tidigare, vi drog in fiber för drygt 20 år sen redan nu, galet vad tiden går
Ja, BRF:en e ju för roliga. I juni 2024 snackade de om att fixa gruppavtal istället för enskilda vi har idag. SKulle bli mycket billigare (typ 200:- per månad för 500/500). Händer nada så klart. Men mail från Felesnor att de ska höja för "bättere service" och liknande BS. Så nu ska de ha 539:-. Blir samtal när jag är i sverige igen, börjar bli löjligt högt och de har ju fan slumpmässiga priser känns det som.
Ja, BRF:en e ju för roliga. I juni 2024 snackade de om att fixa gruppavtal istället för enskilda vi har idag. SKulle bli mycket billigare (typ 200:- per månad för 500/500). Händer nada så klart. Men mail från Felesnor att de ska höja för "bättere service" och liknande BS. Så nu ska de ha 539:-. Blir samtal när jag är i sverige igen, börjar bli löjligt högt och de har ju fan slumpmässiga priser känns det som.
Svarade du precis på ditt egna inlägg?
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Svarade du precis på ditt egna inlägg?
ja, det är lixom fortsättning och prisändring sedan början av förra året, vilket du hade lagt märke till om du läst inlägget
ja, det är lixom fortsättning och prisändring sedan början av förra året, vilket du hade lagt märke till om du läst inlägget
Det är klart jag läste inlägget, annars hade jag inte citerat det - jag tycker fortfarande att det är lite roligt att du svarade på ditt egna inlägg.
PC-spelare