Fz Frukostvanor?
Jag är en mack-människa tycker om mackor
Det skålar vi för, mackor är livet!
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Äter vanlig lagad mat, vad jag nu har lagat för något. Vet inte varför just frukost måste bestå av flingor och andra saker diverse mega-corporations har bestämt är "frukost".
Intressant, det har själv hänt mig det senaste att man vaknat så sent att man tar och käkar tidig lunch i stället för "traditionell" frukost.
Olika, efter att käkat havregrynsgröt i ca 2 månader så tröttna jag på diska kastrullen så nu har jag börjat med yoghurt och mackor istället. Ibland hoppar man över frukost o kör lunch istället...
Kör micron istället så slipper du diska en kastrull, 1dl havre flingor 2 dl vatten i 2 minuter så blir det jätte bra!
Åt förr aldrig frukost mestadels bara en kopp kaffe och kanske ett par limpmackor, men efter att jag hade en hjärtinfarkt och fick en diabetesdiagnos för lite över ett år sedan, har jag börjat käka lite nyttigare frukost som är bra för blodsockret, fil + nyttiga flingor (havreringar utan socker) och ett kokt ägg + kaffe.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Intressant, det har själv hänt mig det senaste att man vaknat så sent att man tar och käkar tidig lunch i stället för "traditionell" frukost.
Kör micron istället så slipper du diska en kastrull, 1dl havre flingor 2 dl vatten i 2 minuter så blir det jätte bra!
Nja, äger inte ens en micro tycker inte micro lagar mat bra. Det går snabbt ja men ursh
Bröd är det bästa som finns men till frukost blir det havregroot med russin och antingen chiafrön, linfrön, kokosflingor eller psylliumfrön, ibland en skivad banan till. Ibland allt på en gång, micra 2min, sen en sked jordnötssmör och vaniljkvarg. Och en stor kopp kaffe så klart
7 råa ägg som mixas med 1,4kg kycklinglever och 5dl tabascogrädde. Sen hulkar jag i en halvtimma före det är dags att dra till jobbet. Funkar skitbra, har inget matsug på hela dagen.
Om det hade varit sant hade man behövt utrymma byggnaden om personen la sig
Kaffe.
Jag ska få iväg tre ungar på vardagsmornar så: macka och kaffe.
På helgen blir det pannkakor, omelett, macka, kanske yoghurt och självklart kaffe.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Några mackor och en kopp te (earl grey). Oftast pågenlimpa med antingen leverpastej eller salami, och om det är bröd jag rostar så blir det kaviar på mackorna
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Acorn Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, Sony PSP, Amstrad CPC
En skopa proteinpulver med vatten. Kaffe.
Äter mycket till båda lunch och middag och ofta kvällsmål. Tycker att det är en rimlig balans som gör att jag är viktstabil trots att jag äter så mycket övriga måltider.
Finner dessutom att man vänjer sig snabbt vid liten/ingen frukost utan att bli hungrig.
Äter frukost om jag ska styrketräna tidigt på dagen eller har innebandy samma dag. Då vill jag ha mackor.
Frugan brukar laga scones på helgerna ibland, då är det fest.
Rätt dålig när det gäller frukost, blir ofta knäckebröd med apelsinjos. Ibland Havrefras eller müesli också.
Pratade med en dietist för ett tag sedan som tyckte jag åt för lite protein till frukost, men vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Provade ägg ett tag och skinka på knäckebrödet men det var inget jag gillade.
Kaffe och snus.
Samma här och kanske en cigg ibland. Har extremt svårt att käka nått på morgonen
Allätare
Har aldrig haft mycket till aptit på morgonen, men de senaste åren har jag kört på en form av smoothie. Lite blandade bär, bana, äpple, spenat och typ morotsjuice. Det funkar bra då jag tycker all form av "fast" föda liksom växer i munnen på mig på morgonen.