Fz Frukostvanor?
Vardagar, flingor, yoghurt eller en snabb kaviarmacka. Helg, bullar, mannagrynsgröt, havregrynsgröt eller kräm.
Frukost är den absolut tråkigaste måltiden. Speciellt på vardagar, då man har stressigt, man är trött, vill sova så länge som möjligt, barnen ska bli klara, fast de är trotsiga och sen ska man snabbt till jobbet. Frukost på helgen är mycket bättre.
Har i regel aldrig ätit frukost. Undantaget är på sommaren när jag är på mors lantställe. Har aldrig varit hungrig när jag vaknar, undantaget är väl om man var vaken sent och drack alkohol men brukar i regel inte äta förrän lunch då heller.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Äter i regel inte frukost då jag kör periodisk fasta, dvs under 16 timmar timmar av dygnet inklusive frukost äter jag ingenting.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Bilden nedan är typ standard. Nästan varje dag, om jag inte sover lite länge och har bråttom - då blir det bara en banan.
Med en sådan här frukost står jag mig hela dagen (1-2 frukter runt lunch) och sedan ett lagat mål mat på kvällen. När jag stressar iväg på morgonen blir det lagad-/utelunch istället.
Åt sällan frukost förut, men känner nu att jag har mer energi under dagen när jag äter en rejäl frukost och hoppar över lunchen istället. Funkar bra och håller/går ner i vikt istället för som förut att jag la på mig när det var stadig lunch och middag, så sötsuget sedan.
På bilden: 2-3 cl Ingefärsshot - Kung Markatta med 70% ingefära, ~2,5 dl Ananasjuice från Fontana, 180-190 gram fil med banan och en liten klick marmelad, hemgjorda scones (bakar ca en gång i veckan) med Philadelphia och marmelad samt kaffe. Äter rätt sakta så tar 20-30 min att sätta i mig allt.