Rösta vänster eller höger?

Medlem

nått alla S-fans kan tänka på är att: dom har haft makten nästan "helatiden" och inte faan har det blivit det där landet dom alltid har pratat om.... Så varför forsätta lägga din röst på dom? byt, ge andra en chans att försöka.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Får nog ändå säga att det är ett av de bättre landen i världen

Medlem
Skrivet av IceMan:

nått alla S-fans kan tänka på är att: dom har haft makten nästan "helatiden" och inte faan har det blivit det där landet dom alltid har pratat om.... Så varför forsätta lägga din röst på dom? byt, ge andra en chans att försöka.

Why fix something that isnt broken?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av blajban:

Det är uppenbart att du inte har en aning om vad du pratar om.
Att det finns olika teorier om hur en ekonomi ska skötas är uppenbart, exempelvis monetarism och keynesianism. Keynes menade att staten skulle balansera konjunktursvängningar genom att SPENDERA under lågkonjunktur, medan Friedman menade att staten inte skulle försöka balansera alls.

Att spara sig igenom en lågkonjunktur?
Näe du Båtsman, släng inte ur dig dina politiska åsikter som om de vore sanningar - för det är de helt enkelt inte.

Punkt.

Keyn ville inte bara att staten skulle spendera utan också låna till sina spenderingar något som fungerade i USA och Sverige på 30-talet, men inte på 2000-talet eftersom vi lever i en global värld där pengarna staten ger ut även kan gå till t.ex. Kina i mycket hög utsträckning.
Friedman tänker jag inte ta i försvar, så det är ingen idé att du angriper honom om du besvara mitt inlägg.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av blajban:

Får nog ändå säga att det är ett av de bättre landen i världen

Det är ingen anledning att "släppa på tyglarna" - vi må fortfarande vara bra men det blir sämre och sämre.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

precis Castor.

btw folk som säger "det är ju bra?" men _läs_ vad S politik går ut på, och sen kolla hur det ser ut, det är inte samma värld..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det där går att säga om alla partier Ice, man kommer aldrig kunna nå till sitt slutmål (utopi) men man kan alltid använda det som riktlinje och göra det bästa av situationen, och där har ju S lyckats, vi är ju som sagt ett av de bättre länderna i världen.

Men såklart så har sossarna blivit för bekväma i sin makt och där var det faktiskt riktigt bra att moderaterna kunde hoppa in, jag är dock lite tveksam till hur dom hanterar situationen :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av IceMan:

precis Castor.

btw folk som säger "det är ju bra?" men _läs_ vad S politik går ut på, och sen kolla hur det ser ut, det är inte samma värld..

Inte? Jag tycker deras partiprogram är lika flummigt som deras verklighet


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Båtsman... Tack för att du tar en kula för mig.

S3ng - från mig är det en komplimang om du vill kalla dig vänster.

Jag vill helst inte sätta mig i ett fack men om skulle analysera mina åsikter så blir det väl någonstans på vänsterkanten, dock inte Socialdemokraterna.

En annan sak, jag tycker det är skrämmande och förvirrande hur många unga män/pojkar det är som faller för Sverigedemokraternas teater. Skulle man höja åldern för att rösta till t.ex 21 så skulle nog halva deras väljarkrets försvinna, resten är väl 50+ med skygglappar.

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av CastorFiber:

Båtsman... Tack för att du tar en kula för mig.

S3ng - från mig är det en komplimang om du vill kalla dig vänster.

Jag vill helst inte sätta mig i ett fack men om skulle analysera mina åsikter så blir det väl någonstans på vänsterkanten, dock inte Socialdemokraterna.

En annan sak, jag tycker det är skrämmande och förvirrande hur många unga män/pojkar det är som faller för Sverigedemokraternas teater. Skulle man höja åldern för att rösta till t.ex 21 så skulle nog halva deras väljarkrets försvinna, resten är väl 50+ med skygglappar.

Det är klassiskt att extremist/kantpartier har en över representation bland yngre väljare. När man blir äldre inser man att de enkla lösningarna inte fungerar.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Omkring där jag bor är det många som har och kommer rösta på SD, och det är folk över 20 och 30 å 40 sov..
läs vad SD står för och vill göra, det är inte att bygga betong bungkrar och gasa judar..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Omkring där jag bor är det många som har och kommer rösta på SD, och det är folk över 20 och 30 å 40 sov..
läs vad SD står för och vill göra, det är inte att bygga betong bungkrar och gasa judar..

Nej, men de vill slänga ut bra arbetskraft ur landet p.g.a. deras ursprung.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

hehe, nja snarare dom som rånar dig och dina barn, men allt går att tolka


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Dom har inget som säger något om rånande svenskar, så därför är dom skit.
Hade _KANSKE_ varit okej om dom fört in sådant i det men nu när dom inte gör det och dömmer efter hudfärg så... nej.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av blajban:

Det är uppenbart att du inte har en aning om vad du pratar om.
Att det finns olika teorier om hur en ekonomi ska skötas är uppenbart, exempelvis monetarism och keynesianism. Keynes menade att staten skulle balansera konjunktursvängningar genom att SPENDERA under lågkonjunktur, medan Friedman menade att staten inte skulle försöka balansera alls.

Att spara sig igenom en lågkonjunktur?
Näe du Båtsman, släng inte ur dig dina politiska åsikter som om de vore sanningar - för det är de helt enkelt inte.

Punkt.

Keyn ville inte bara att staten skulle spendera utan också låna till sina spenderingar något som fungerade i USA och Sverige på 30-talet, men inte på 2000-talet eftersom vi lever i en global värld där pengarna staten ger ut även kan gå till t.ex. Kina i mycket hög utsträckning.
Friedman tänker jag inte ta i försvar, så det är ingen idé att du angriper honom om du besvara mitt inlägg.

Om någon av teorierna fungerar låter jag vara osagt - det enda jag ville säga var att det är få, om ens någon, förutom Båtsman som påstår att det är bra att spara sig igenom en lågkonjunktur. Och där tror jag nog att du och jag är överens.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Omkring där jag bor är det många som har och kommer rösta på SD, och det är folk över 20 och 30 å 40 sov..
läs vad SD står för och vill göra, det är inte att bygga betong bungkrar och gasa judar..

Men så bor du i six finger county också.:up:

Inaktiv
Skrivet av HollowMan:

Skulle vara kul att få en överblick hur ni kan tänka er att rösta,även omyndiga får gärna rösta:)

Och om jag vill rösta blankt ?

Medlem
Skrivet av IceMan:

Omkring där jag bor är det många som har och kommer rösta på SD, och det är folk över 20 och 30 å 40 sov..
läs vad SD står för och vill göra, det är inte att bygga betong bungkrar och gasa judar..

QFT

jag har kompisar som faktiskt tror att SD har som mål att kasta ut alla invandrare så bara är "vit"-hyade människor kvar

lite roligt också att vissa påstår att dem e nassar då de har både judar och muslimer i partiet.

Sen att dem är populistiska svin är en annan sak

Medlem
Skrivet av IceMan:

hehe, nja snarare dom som rånar dig och dina barn, men allt går att tolka

Jaså? Vilka är dessa tjuvar som jag aldrig sett röken av?

Skrivet av blajban:

Om någon av teorierna fungerar låter jag vara osagt - det enda jag ville säga var att det är få, om ens någon, förutom Båtsman som påstår att det är bra att spara sig igenom en lågkonjunktur. Och där tror jag nog att du och jag är överens.

Jo, det kan jag hålla med om.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av IceMan:

hehe, nja snarare dom som rånar dig och dina barn, men allt går att tolka

Jaså? Vilka är dessa tjuvar som jag aldrig sett röken av?

Antar att han menar kriminella invandrare?

Medlem
Skrivet av Greger:

Why fix something that isnt broken?

"What man is a man who doesn't make the world better?"

Tycker den passar bra här, finns alltid rum för förbättringar, problemet är att politiker egentligen inte ens försöker hålla på sina löften efter dom kommit till makten.

I övrigt så gillar jag vad högern gjort det senaste året, arbetslösheten har gått ner(och kraftigt) eftersom den är mycket svårare att leva på välfärd vilket är den punkten som ligger varmast mitt eget hjärta iaf, och det säger jag som arbetslös utan bidrag.

Medlem
Skrivet av Puffin:
Skrivet av Greger:

Why fix something that isnt broken?

"What man is a man who doesn't make the world better?"

Tycker den passar bra här, finns alltid rum för förbättringar, problemet är att politiker egentligen inte ens försöker hålla på sina löften efter dom kommit till makten.

I övrigt så gillar jag vad högern gjort det senaste året, arbetslösheten har gått ner(och kraftigt) eftersom den är mycket svårare att leva på välfärd vilket är den punkten som ligger varmast mitt eget hjärta iaf, och det säger jag som arbetslös utan bidrag.

Det var dock lite menat som en pik, skrev lite mer seriöst senare ;

Skrivet av Greger:

Det där går att säga om alla partier Ice, man kommer aldrig kunna nå till sitt slutmål (utopi) men man kan alltid använda det som riktlinje och göra det bästa av situationen, och där har ju S lyckats, vi är ju som sagt ett av de bättre länderna i världen.

Men såklart så har sossarna blivit för bekväma i sin makt och där var det faktiskt riktigt bra att moderaterna kunde hoppa in, jag är dock lite tveksam till hur dom hanterar situationen :/

Självklart så går det alltid att förbättra sin situation, men att påstå att sossarna alltid förstör och moderaterna drar upp allt ur skiten är knappast någon sanning då vi har haft sossestyrelse väldigt mycket och länge, och jag tycker då knappast att vi är något fattigt land eller dåligt för den delen.

Vi är ju en av dom bättre länderna när det kommer till välfärd bl.a, vi har gratis sjukvård och en massa annat trevligt som är i grund och botten något vi fått just för att vi har socialdemokraterna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av IceMan:

hehe, nja snarare dom som rånar dig och dina barn, men allt går att tolka

Jaså? Vilka är dessa tjuvar som jag aldrig sett röken av?

Antar att han menar kriminella invandrare?

Det förstod jag också, det är bara jag som aldrig i verkliga livet upplevt invandrare som något större problem. Problemen som finns beror mestadels på får låga krav på svenskkunskaper och på att man inte spirder ut dem mellan olika orter.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Nu bor jag inte i sverige längre och kommer nog inte flytta tillbaka heller om det inte sker nått drastiskt med politiken.

Gillar inte högern, fast dom har vissa smarta ideer så väger deras nackdelar över ordentligt.
Är mer åt vänsterhållet men tycker att sossarna verkar så korupta och rent ut sagt dumma i huvudet så det är inte heller ett alternativ.
särsligt inte när dom har mona som partiledare, brinner i helvetet heldre än att rösta på den vidervärdiga mäniskan.

Om jag var tvungen att välja ett skulle jag nog säga Miljöpartiet, är nog de som verkar minst korupta och har många bra ideer.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av IceMan:

Omkring där jag bor är det många som har och kommer rösta på SD, och det är folk över 20 och 30 å 40 sov..
läs vad SD står för och vill göra, det är inte att bygga betong bungkrar och gasa judar..

Nej, men de vill slänga ut bra arbetskraft ur landet p.g.a. deras ursprung.

Bra arbetskraft? Pratar du om illegala invandrare nu eller? "Papperslösa" som media kallar dem av någon underlig anledning. De har ju bara råkat tappa sina papper på vägen hit till Sverige... Så synd om dem, att de inte får sjukvård och alla möjliga förmåner trots att de är utvisade. Ja herregud.

Sverige hade arbetskraftsinvandring under 60- och 70-talet. Efter det har det till väldigt stor del varit "flyktinginvandring". Vi importerar människor som vi inte har något som helst behov av. Bara det är tillräckligt synd om dem så får de flesta stanna.

Skrivet av Mr. G:
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av IceMan:

hehe, nja snarare dom som rånar dig och dina barn, men allt går att tolka

Jaså? Vilka är dessa tjuvar som jag aldrig sett röken av?

Antar att han menar kriminella invandrare?

Det förstod jag också, det är bara jag som aldrig i verkliga livet upplevt invandrare som något större problem. Problemen som finns beror mestadels på får låga krav på svenskkunskaper och på att man inte spirder ut dem mellan olika orter.

Besök ett fängelse inskränkta människa. Om du inte får till ett studiebesök så kan du åka till någon lättare anstalt där de har vanligt gallernät runt området så man ser in på rastgård och fotbollsplan. Ta med en kikare så ser du även om internerna skulle befinna sig 100m bort.
Sen börjar invandrarna spridas ut nästan överallt, även på många håll i Norrland har de blivit berikade av massa nyanlända "flyktingar".

Skrivet av Greger:

Dom har inget som säger något om rånande svenskar, så därför är dom skit.
Hade _KANSKE_ varit okej om dom fört in sådant i det men nu när dom inte gör det och dömmer efter hudfärg så... nej.

Kriminella svenskar är vårt eget problem. De tillhör landet Sverige. Vad är problemet?

Nej, SD dömer inte efter hudfärg, de flesta politiker inom SD är tyvärr så naiva att de säger att även en afrikan kan bli helt svensk bara denne lär sig språket och sederna.

Medlem

Polish: Här önskas en Tactical Facepalm!! en sådan och lite avlossade rundor på den svenska politiska scenen skulle sitta klockrent!

Sverige's regering behöver nytt blod (inte nödvändigtvis bokstavligen)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:

Kriminella svenskar är vårt eget problem. De tillhör landet Sverige. Vad är problemet?

Nej, SD dömer inte efter hudfärg, de flesta politiker inom SD är tyvärr så naiva att de säger att även en afrikan kan bli helt svensk bara denne lär sig språket och sederna.

Det är det dom gör, lagen fungerar bara om du är av svenskt stolt nordiskt ursprung, annars så kan du lika gärna dra tillbaka till det krigsdrabbade land du kom ifrån och bli ihjälskjuten.
Eftersom dom tycker att det är så förbannat bra att utvisa invandrare istället för att ge dom ett 'lagligt' straff, varför kan dom då inte göra precis samma sak på kriminella svenskar?

Edit ; Werzion haha


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Eftersom dom tycker att det är så förbannat bra att utvisa invandrare istället för att ge dom ett 'lagligt' straff, varför kan dom då inte göra precis samma sak på kriminella svenskar?

Haha, snacka om att SAS och hela flygbranchen skulle ha lite positivare kvartalsrapporter om alla länder gick på SD's taktik, så fort någon gör något fel, skicka hem personen till sitt hemland - kommer personen ifrån samma land som brottet sker i.... skicka nissen till Grönland


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag tror många glömmer att SD fortfarande är samma parti som var ute och marscherade med boots och bomberjackor på gatorna, dom har bara bytt ut kläderna mot kostymer och lärt sig att skriva fint.

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Greger:

Eftersom dom tycker att det är så förbannat bra att utvisa invandrare istället för att ge dom ett 'lagligt' straff, varför kan dom då inte göra precis samma sak på kriminella svenskar?

Haha, snacka om att SAS och hela flygbranchen skulle ha lite positivare kvartalsrapporter om alla länder gick på SD's taktik, så fort någon gör något fel, skicka hem personen till sitt hemland - kommer personen ifrån samma land som brottet sker i.... skicka nissen till Grönland

Vad händer då med brottslingar på grönland?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skriv svar