Lite renodlat hat

Medlem
Skrivet av s3ng:

Vem fan bryr sig? Ärligt talat.

Macho!

Medlem
Skrivet av Soulless:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3104549.ab

Släng in dem i ett mörkt rum med 200 hungriga vildkatter fullpumpade med ecstasy. Får se om det var värt att tortera ett stackars försvarslöst sällskapsdjur.

Ännu en grupp "människor" som förbrukat och förkastat sitt mänskliga värde och rättighet till ett liv i samhället.

Hahaha fullpumpade med E säger du? Låter fan underbart 200 katter som älskar en och vill bara bli klappade och bli berörda.

Tycker ett straff vore mer passande

Edit: Btw ni som "bryr" er. Va tänker ni göra? Eller tänker ni bara sitta framför datorn skriva ett inlägg i en tråd och kalla de för att bry sig?

Visst synd om katten men skulle inte kunna bry mig mindre. Skulle det varit min katt eller någon jag känners katt så skulle jag nog bry mig och bli ledsen.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Ragganof:

ahhaha....det behövs ett gulligt litet hårigt djur för att folk ska bry sig.
att man systematiskt klipper näbben av kycklingar, ellr kastrerar grisar utan badövning. det är inget man orkar bry sig om.

missförstå mig inte nu, visst är det synd om denna katt, men denna dubbelmoral får min kräkreflex att aktivera sig.

Vad snackar du om? Det ena tar väl inte ut det andra? Måste man innan man tycker i tråden, vidarelänka till alla sin åsikter och vad man tidigare engagerat sig i? Tänkte väl inte det. Nu handlar denna tråd om en katt, som någon med ren illvilja gjort illa och folk bryr sig om det.

Blir så trött på folk som skall spela duktiga och döma ut andra folk utan att veta ett skit.

Kräks nån annanstans....

äh, skit snack.
ingen jävel bryr sig om plågade djur om dom inte är gulliga ellr man kanske har en liknande hemma.

spelar inte duktig eftersom jag inte igentligen bryr mig om djurplågeri. men ska man hålla på och gnälla tycker jag att man får tamefan bry sig på riktigt inte storma för att aftonbladet ellr annan skit blaska lyckats hitta en plågad katt.

Jaså? Och vem har sagt "Åh så synd om katten. Önskar att det vore en älg eller en gris istället"?

har du någonsin sett en tråd här som handlar om hur man systematiskt plågar djur andra mindre gulliga djur? nix.....

men visst jag förstår att det är lättare att bli arg över att nån plågar ett djur man faktist har träffat ellr rent av har hemma.

de sonic skrev var ganska bra, de är lätt och sitta hemma å skriva på internet att man borde döda alal som plågar katter men sen inte göra ett skit för att djur i allmänhet ska få det bättre.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

FYFAN!!! Jag hatar sånna IDIOTER!!!
Hur fan tänker dom (INTE FÖR JAG VILL VETA MEN...)???
Läre vell finnas nått innanför pannbenet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FAN VAD FÖRBANNAD JAG ÄR!!!
Dom borde få livstidsfängelse eller elektriskastolen FAAAAN!!!
JAG ÄR SÅ ARG!!!!
Jag som är sånn djurvän <3


signatur

You can't win the game...

Medlem

Inga djur ÖHT ska behöva utsättas för tortyr och plågeri. Det hade varit fint att få tag i den jäveln som gjorde det här. Jag är kattälskare och flippar nästan när jag läser sånt här.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ragganof:

...........sen inte göra ett skit för att djur i allmänhet ska få det bättre.....

Jag fattar inte hur man kan vara så jävla oempatisk och inte ens lägga en tanke åt saken.
Såna som du borde bli inlåsta för livet eller hamna på rehabilitering.

du menar sånna som iallfall har slutat äta animaliska produkter. som faktist gör NÅTT åt djurplågeri oh liknande.
jaa fy fan för oss. hoppas vi brinner i helvetet.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Soulless:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3104549.ab

Släng in dem i ett mörkt rum med 200 hungriga vildkatter fullpumpade med ecstasy. Får se om det var värt att tortera ett stackars försvarslöst sällskapsdjur.

Ännu en grupp "människor" som förbrukat och förkastat sitt mänskliga värde och rättighet till ett liv i samhället.

Hahaha fullpumpade med E säger du? Låter fan underbart 200 katter som älskar en och vill bara bli klappade och bli berörda.

Tycker ett straff vore mer passande

Edit: Btw ni som "bryr" er. Va tänker ni göra? Eller tänker ni bara sitta framför datorn skriva ett inlägg i en tråd och kalla de för att bry sig?

Visst synd om katten men skulle inte kunna bry mig mindre. Skulle det varit min katt eller någon jag känners katt så skulle jag nog bry mig och bli ledsen.

Hehe jo jag vet nog för lite om droger för att veta men misstänker att katter skulle reagera annorlunda mot för hur människor gör.

Men varför får man inte längre skapa en tråd här på forumet utan att någon kommer in och ifrågasätter varför man skrivit? Vad har vi forumet till egentligen?

Den stora skillnaden mellan dig och mig verkar vara att du saknar fantasi och sympati. Det krävs alltså att det är din egen katt eller någon du känner för att du ska känna avsky, för mig får det vara en katt på andra sidan planeten om det så vill, jag blir äcklad av att läsa sånt här endå.

Och nej, jag tänker inte sluta äta kött eller vidta någon liknande åtgärd eller dylikt bara för att jag avskyr att folk torterar djur (om det var det du menade med "vad ska ni göra"). Finns ju tyvärr inte så mycket man KAN göra för att skydda utomhuskatter men vore det min katt så skulle jag iaf göra vad som står i min makt för att få tag i den/de jävlarna och se till att de jävlar får ångra vad de gjort.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Ragganof:

...........sen inte göra ett skit för att djur i allmänhet ska få det bättre.....

Jag fattar inte hur man kan vara så jävla oempatisk och inte ens lägga en tanke åt saken.
Såna som du borde bli inlåsta för livet eller hamna på rehabilitering.

du menar sånna som iallfall har slutat äta animaliska produkter. som faktist gör NÅTT åt djurplågeri oh liknande.
jaa fy fan för oss. hoppas vi brinner i helvetet.

Jo jävlar vad du hjälper att djur får verktyg körda igenom huvudet när du slutar äta gris och får.

Vi äter djur för att överleva; inte för att tortera dom.. sen att folk torterar djur är en helt annan sak. Och att du väljer att inte se en ihjältorterad katt som en ond gärning.. det är också en helt annan sak.

nää, jag "hjälper" inget. man jag gör iallafall nått konkret, jag tar avstånd på riktigt från sådant.
Berätta för mig va DU gör för nått? förutom att sitter och gnäller på FZ?
Och orkar inte ge mig in i "måste äta djur för överlevnad" men om du förnekar att djur blir plågade för att du ska få kött är du bara naiv.

Du måste också läsa va jag skriver. jag sa aldrig att det inte var en ond gärning men jag har inte tänkt sitta och skrika att man borde döda mäniskor för att aftonbladet har sagt att nån har plågat en katt.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Avstängd

Alltså, visst är det sant att det finns värre saker att uppmärksamma, som svältande barn i Sudan, flyktingläger i Irak, jordbävningsoffer i Kina, fattiga gatubarn i Ryssland, misshandels- och våldtäktsoffer här hemma och så vidare, och så vidare.

Det som är så hemskt är, att just FÖR att det händer HELA TIDEN, (okej, inte allt jag nämnt ovan) så tänker vi inte på det. Varför? Det har väl lite med nyhetens behag att göra, skulle jag tro - fast tvärtom - och kanske lite med människans problem med att känna medlidande för de som man ändå inte kan hjälpa direkt och som befinner sig på andra sidan jorden.

För min egen del så stöder jag organisationer som hjälper människor i nöd ekonomiskt - något jag tycker att ALLA som har möjlighet - ska göra. "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något".

Idag tittade jag förresten lite på Cribs på MTV (ni vet, programmet där _rika_ kändisar i USA visar upp sina hus och hem). Jag tycker att det är jobbigt att se på det programmet, för jag undrar alltid: "Hur kan dessa människor fullkomligt vräka lyx över sig själva på ett sådant sätt, när de istället kunde använda sina pengar till att hjälpa de som behöver pengarna så OTROLIGT mycket mer?". Om jag hade ett sådant hus skulle jag verkligen få dåligt samvete.

Hur som helst så betyder inte det faktum att vi borde prioritera dessa hemska saker högre, att vi helt ska strunta i mindre hemska saker.
Dessutom så hände det här hemma i trygga, fina Sverige. Jag tror inte att särskilt många hade brytt sig om det hänt i, låt säga, Tadzjikistan eller Lesotho. Om man dessutom tänker tanken att det här säkert var en vanlig svensson, kanske t.om. en kostymnisse, som inte hade några som helst motiv över huvudtaget så blir det inte bättre.

Jag tycker absolut att vi borde uppmärksamma hemska saker som händer i vår omvärld mer, och bry oss om och hjälpa dessa utsatta människor, men om vi ska sitta och tänka på allt hemskt så mycket som det förtjänar att tänkas på (dvs hela tiden) så skulle vi - åtminstone jag - bli knäppa.

Det är bra att ni, som påpekat detta, visar ert engagemang, men om ni verkligen är det så skulle jag vilja veta varför ni inte skriver några trådar om det. För övrigt så finns det bättre tillfällen att påpeka såna saker.

Medlem

Kul att läsa inlägg från "vem fan bryr sig" folket. Jag är säker på att ni är ett par riktiga superhjältar altså! Fyfan, all heder åt er alltså! Allt som ni inte gillar gör ni något åt! Starkt. Önskar jag vore som er.

Ser jag en nyhet om en pedofilvåldtäktsman på tv så kommer jag från och med idag direkt gå ut på gatan och stoppa pedofiler! Annars har jag ju ingen rätt att tycka att det pedofilen gör är fel! Hur kunde jag få för mig det?! Jag har haft så fel!

Shit, jag måste ut och spöa föräldrar som gifter bort sina barn, jag måste åka till vatikanstaten och snacka vett med påven, jag måste åka till afrika och laga mat åt alla barnen, jag måste utbilda mig till läkare för att sen återställa könsstympade personers kroppar! och återigen spöa dom som gjorde det! jag måste ta mig till kanal 4 och se till att Hey Baberiba inte visas på tv mer, jag måste fixa en batmandräkt och vara ute varje natt och stoppa brottslingar, sen måste jag fan snacka med deras föräldrar också! Sist men inte minst måste jag ju skapa en förening också! "Folk emot meningslös tortyr på djur" och aktivt vara utanför villaområden och protestera

Damn... jag som har skola på Onsdag. Jag får nog avsäga mig min rätt att ha känslor istället... fan.

Lycka till ni andra superhjältar! Jag litar på dig Ragganof!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Visst har jag empati och sympati och allt sådant, men att bli ledsen på riktigt för för något som detta är ju inte hälsosamt. Då måste man väll sitta och vara ledsen konstant med tanke på att det publiceras mycket värre saker i princip varje dag.

Förstår varför du skapade tråden, för att du ville skriva av dig lite. Ser inget fel med det men några här verkar reagera lite väl starkt.

Ni som blir ledsna och arga över denna artikeln hur länge håller känslorna? Bara en lite funderare, när jag ser något som får mig att reagera på internet så brukar det oftast gå över efter någon enstaka minut.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Djur plågeri är nog inte lika vanligt som du tror att det är i Sverige. Utom möjligt vis några millioner mördarsnigelavrättningar per dag när det är sommar. Men de förtjänarar att dö. Den här katten vart attackerad för att någon hade tråkit. Det är mycket värre


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Precis! Gör en tråd om att 200 miljoner afrikaner är konstant hungrande istället för att en katt har gjort illa sig.

Nu är det så att i många afrikanska länder förökar de sig som kaniner, inte konstigt att maten inte räcker till då.
Att djur föder "för många" ungar är det svårt att säga så mycket om, men människor som medvetet föder in stora mängder ungar i misär kan man tycka är lite koko...

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av mosoloa1:

Precis! Gör en tråd om att 200 miljoner afrikaner är konstant hungrande istället för att en katt har gjort illa sig.

Nu är det så att i många afrikanska länder förökar de sig som kaniner, inte konstigt att maten inte räcker till då.
Att djur föder "för många" ungar är det svårt att säga så mycket om, men människor som medvetet föder in stora mängder ungar i misär kan man tycka är lite koko...

De har många ungar just för att det är en stor barnadödlighet pga sjukdom etc, och de vill ha några som överlever och kan ta hand om dem och hjälpa dem med tex jordbruket Så är det i fattiga u-länder och så kommer det fortsätta vara tills de blir industrialiserade.

Ontopic:
Kommer aldrig att förstå hur människor kan bete sig så mot medmänniskor och djur, de är psykopater och inga vanliga psykopater utan sådana som inte kan hålla sig till sunt förnuft och reson. De borde skickar till en psykolog som kan ta itu med deras problem.

Personer som vill se dem avrättade pga djurtortyr borde ta sig en tankeställare på hur mycket sorg och elände gärningsmannens släktingar skulle känna , är inte det värre tortyr för dem? Människor skall botas inte skrotas.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Medlem

[quote=nagash]

Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av mosoloa1:

Precis! ...

De har många ungar just för att det är en stor barnadödlighet pga sjukdom etc, och de vill ha några som överlever och kan ta hand om dem och hjälpa dem med tex jordbruket Så är det i fattiga u-länder och så kommer det fortsätta vara tills de blir industrialiserade.

Mjo, visst, ligger en del i det du säger men barnadödligheten där verkar ha minskat rejält de senaste femtio åren eller så..

"Afrikas befolkning har tredubblats sedan 1960 och fortsätter att växa snabbast. 1960 var Europas befolkning dubbelt så stor som Afrikas; 2050 beräknar man att Afrikas befolkning kommer att vara tre gånger större än Europas. ..."

http://www.un.dk/swedish/unfpa/unfpa.htm

Medlem
Skrivet av IceMan:

helt sjukt. En del människor är rena svin!

Men jag ska vara så tråkigt att skriva: En en gång får djur mera uppmerksamhet än alla dom som dör av svält varje dag här på våran jord.

Det beror på alla djurrättsaktivister vi har i det här landet. Och nej jag säger inte att det är dåligt med djurrättsaktivister, jag säger bara att det finns viktigare saker att kämpa för om man nu ska kämpa för nått.

Och ja det finns riktigt sjuka människor i världen, men jag blir aldrig förvånad längre, det händer för ofta för att man ska reagera speciellt mycket numer.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

som tidigare nämnts i tråden har det ingenting med saken att göra att folk svälter i afrika. att människor (och djur för den delen) svälter beror inte på någon annans sjuka böjelser, utan är bara ett exempel på naturens, högst naturliga, grymhet. när ett djur torteras är det inte bara synd om djuret, det är ett skrämmande bevis på en sjukdom i samhället. det är motbjudande att veta att man är en del av ett samhälle som fostrar sådana avarter.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Sånt här är ju helt sjukt. Har folk inga gränser?

Och ni som "inte bryr sig" och frågar oss andra varför vi inte gör något åt det istället för att sitta här och skriva - bara för att man inte gör (läs: kan) något åt saken måste det då betyda att man heller inte får gnälla över det? Jo, fan, alla som inte donerade pengar till offer för 11 september får/bör inte diskutera ämnet heller då dem inte gör något åt saken. Dem sitter bara där hemma och gnäller över att ett gäng terrorister körde in två plan i world trade center. Varför gjorde dem inget åt det istället?

Jo, visst, det är ju jävligt lätt att göra något åt saken.

Shit vad trött man blir på folk. "oww, jag är vegetarian, därför har endast jag rätt att prata om djurplågeri för jag är bättre än alla andra". Blir nästan lika trött på er som jag blir på människorna som gör sånt här mot djur. Och nej, inte bara söta djur.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av s3ng:

Vem fan bryr sig? Ärligt talat.

Idiot.

Blir rörd bara av att tänka på om det var någon av mina katter.

Exakt har du inga känslor
:evil:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Om man skulle 'bry' sig per definition att man lider för varje katt, hund, bäver, apa eller människa dör/skadas/plågas eller annat skäl så skulle man gråta konstant och vara ett nervvrak :\


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Visst är det förjävligt att det finns kids som hanterar sin impotens och sitt sängvätande genom att plåga oskyldiga djur, allt vi kan göra är att hoppas att det går riktigt illa för dessa äckliga snorgärs.

I övrigt så är svält och krig ingen anledning att blunda för andra problem, hur små de än må verka i det stora hela.
Det blir förmodligen bättre och bättre men om man känner för djur så man vill ha dödsstraff för någon som dödat en katt får man nog sluta äta kött eller komma till insikt kring vilken dubbelmoral man har - eller är katten mer värd än en ko, gris eller kyckling för att den sover i din säng?

Dessutom, att leva i relativ lyx och överflöd är ingenting man skall skämmas för om man har möjligheten, det är så tröttsamt att höra snack om "hur de kan ha så mycket när folk svälter i världen".

Personligen kommer jag aldrig att skänka något till "välgörenhet" då jag inte tror på det för fem öre - Pengar hamnar aldrig där de skall, speciellt inte på korruptionens förlovade kontinent, Afrika.

Jag tror på bistånd i form av kunskap och självhjälp, inte i penningform och definitivt inte i kristen regi.

"Här, ta lite mjöl, rent vatten och kläder... och en bibel..."

Påminner mig om pedofiler med hundvalp, godis och skåpbil brevid lekplatsen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Brain:

Vill man ha dödsstraff på sådana här typer så tror jag knappast att det är därför att dom har dödat en katt. Jag tror snarare man tänker på deras psykiska stabilitet om dom torterar katter utan anledning.

Så dödsstraff för psykisk instabilitet då? Det är ju inte särskilt... begåvat. Sedan vet vi ju ganska lite om vad psykot haft för motiv - impa på kompisar, djävulsdyrkare, misshandel i hemmet, psykisk sjukdom eller som jag sade... ett sängvätande impotent äckligt litet kryp. Ingen förtjänar dödsstraff, speciellt inte när vi pratar om djur - Jag älskar dem, har haft många själv i mina dar men det finns ingen situation då ett djurliv kan jämföras en människas. (talibaner och andra terrorister undanräknade förståss)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Brain: Somliga vill alltså, med hjälp av avrättningar, utrota vissa oönskade element i samhället, som kan bespara oss från sådana som Hitler?

....och du slås inte en sekund av ironin i det?

Vart är greger och polish tactical pacepalm-unit när man behöver den...

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av lave:

Brain: Somliga vill alltså, med hjälp av avrättningar, utrota vissa oönskade element i samhället, som kan bespara oss från sådana som Hitler?

....och du slås inte en sekund av ironin i det?

Vart är greger och polish tactical pacepalm-unit när man behöver den...

Jag menade att man med hjälp av avrättningar utrotar sådana som Hitler. Fast det kanske är en självklarhet?

Ugh, fight fire with fire?

Skrivet av Brain:

Hmm, vet inte om jag håller med. Tycker att vissa genetiska psyk-sjukdomar bör utrotas ur samhället så ett dödsstraff i vissa fall hade suttit fint så man sluppit en massa död och hemskheter i framtiden; såsom typ Hitler. Fast ifs så håller jag med dig.

Svåra frågor med många svar..

Utrota vissa egenskaper man inte tycker passar? Oh golly gee Goebbels, I thought you died!
Vem bestämmer då vad som anses vara bra och dåliga mänskliga egenskaper, ska vi börja jobba på den ultimata människan?

Nej tack, människor må vara helt jävla pantade ibland, människor må ta kål på varandra på dom mest absurda sätten men att hålla på och försöka utrota oönskade element i samhället säger jag VERKLIGEN nej till.

Är du verkligen seriös när du vill utrota vissa psykiska sjukdomar?
Det kommer inte gå om man nu inte vill börja använda nazisternas metoder att börja experimentera på människor som har dessa symptom (dom flesta psykiska sjukdomarna uppkommer efter chock eller stress föresten).

Jag tror jag håller på och tappar respekt för dig nu Brain :/

lave ; Here it comes!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

greger: high facepalm 5!

Inaktiv

Jävla as! Var så nära på att nita skärmen av ilska, fyfan vad lack man blir på såna där jävla idioter!


signatur

I'm a gamer, enjoy!

Medlem
Skrivet av Brain:

Ni fattade HELT fel. Jag menade att VISSA SUPER EXTREMISTER.. såsom Hitler bör avrättas.. inte folk med psykiska problem. Jag nämde bara att jag trodde att vissa ville det. Orkar inte skriver mer för jag ska sova nu; men välkommen med .. ja, svar.

Det roliga är att du resonerar på samma sätt som de "utvalda få" du vill rensa bort. "Världen blir bättre utan judar, polacker och zigenare" bor granne med "världen skulle se bättre ut utan psykstörda".

Det är enkelt att säga att de och dessa skall dö, speciellt när man anser sig ha en "ädel" baktanke som att skydda oskyldiga men... Det finns inga giltiga skäl att avrätta en människa i fredstid, vill man pyssla med sånt kan man flytta till Iran. Där resonerar de precis så - ta bort icke önskvärda.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar