SteamWorld Build uppnådde inte förväntningarna
Jag har bara testat lite snabbt på game pass och gillade det lilla jag körde men det stack ju samtidigt inte riktigt ut för att man skulle fastna. Genrebytet kändes lite märkligt.
Förutom Dig 1 och 2 så är de andra i olika genres så det är väl inget udda? det enda gemensamma har varit de gulliga robotarna och stilen.
Jag har bara testat lite snabbt på game pass och gillade det lilla jag körde men det stack ju samtidigt inte riktigt ut för att man skulle fastna. Genrebytet kändes lite märkligt.
Nu har väl Steamworld hoppat rätt mycket mellan genres. Första spelet var ju ett Tower defense-spel och spelet innan Build var ju ett kortspel. Sen två metroidvania spel där mitt i.
"Writer and Fighter"
Nu har väl Steamworld hoppat rätt mycket mellan genres. Första spelet var ju ett Tower defense-spel och spelet innan Build var ju ett kortspel. Sen två metroidvania spel där mitt i.
Glöm inte strategispelet Steamworld Heist. Det var riktigt kul 😊
Glöm inte strategispelet Steamworld Heist. Det var riktigt kul 😊
Ja! Jag recenserade faktiskt det spelet för Loading och gav det bra betyg. Skämmes ta-me-fan på mig för att jag glömde det.
"Writer and Fighter"
Varför görs fler spel? Det finns ju redan miljontals.

Aha, erkänner att det var jag som hade dålig koll. Sorry.
Ja! Jag recenserade faktiskt det spelet för Loading och gav det bra betyg. Skämmes ta-me-fan på mig för att jag glömde det.
Hade inte haft något emot ett nytt Heist faktiskt 😁
Kanske dags för ett dig 3 eller heist 2?
https://www.fz.se/recension/298169-steamworld-heist-2
Vilket för övrigt IMO är ett riktigt roligt spel. Dock skulle jag gärna se ett Dig 3 i 2d.