Switch 2024
Paper Mario räcker för sommaren, hoppas nu på nått riktigt brakspel i höst också, sedan börjar det bli dags för Switch 2.
De har ändå stora förväntningar på att sälja Switch-konsoler detta FY ut så de lär ha en hel del gott att se fram emot! Men ja, ser ju mest fram emot nya konsolen såklart men är ju kul om det finns lite att döda tiden med under året först!
Jag hoppas framförallt på att de gör pokemon home support för pokemon go till switch 2, om det är så att Game Freak gör gen 10 spelen och om de gör de bättre än vad gen 9 var så jag kan föra över några av mina shiny från pokemon go
Till de 😇
Jag hoppas framförallt på att de gör pokemon home support för pokemon go till switch 2, om det är så att Game Freak gör gen 10 spelen och om de gör de bättre än vad gen 9 var så jag kan föra över några av mina shiny från pokemon go
Till de 😇
Ja, att de fortsätter supporta det systemet även på nästa konsol tror/hoppas jag också är en del av deras arbete i att "bära över" digitala system mellan konsolerna
Vad sägs om "Hollow Knight Silksong", "Hi-Fi Rush" och "Mario VS Sonic Olympics" på uppkommande Direkten? Och DLC till Super Mario Wonders, Pikmin 4 och Tears of the Kingdom (trots att de pratat om att de är "färdiga" med det spelet, vilket diskuterats i Switch 2-ryktestråden, men kanske säger de så för att köpa sig tid?)... så vad tror ni? Har han en realistisk bild av vad som kan presenteras i nästa vecka - eller när det nu blir av?
Ja, att de fortsätter supporta det systemet även på nästa konsol tror/hoppas jag också är en del av deras arbete i att "bära över" digitala system mellan konsolerna
Vad sägs om "Hollow Knight Silksong", "Hi-Fi Rush" och "Mario VS Sonic Olympics" på uppkommande Direkten? Och DLC till Super Mario Wonders, Pikmin 4 och Tears of the Kingdom (trots att de pratat om att de är "färdiga" med det spelet, vilket diskuterats i Switch 2-ryktestråden, men kanske säger de så för att köpa sig tid?)... så vad tror ni? Har han en realistisk bild av vad som kan presenteras i nästa vecka - eller när det nu blir av?
Jag har spelat super Mario wonder och det var ett av de bästa spelen i 2,5D som man kunde spela, även om den specialvärlden hade banor som man fick tänka i flera timmar hur man skulle komma vidare 😍
Vi har tillexempelt ett exempel på dlc som egentligen inte kom till det vanliga spelet, Mario kart 8, men några år efter att deluxevarianten kom till switchen så kom booster course pass så, om det kommer extra dlc till deluxe varianten så kan det komma till tears of The kingdom, man kan alltid drömma 😍 Nintendo har i smyg utvecklat dlc till ett 8 år gammal remake av MK8
Jag är typ 70 timmar in i Zelda Tears of the kingdom nu. Har fantastiskt skoj, just låst upp hela kartan i övervärlden.
Sen var jag tvungen att testa bara då jag såg lite grejor på youtube och drog hem en mod till Yuzu för 60fps och 8K osv. Shit... Tänk om det ser så här snyggt ut på Switch 2, det vore ju grymt. Så varför spelar jag inte det på datorn? Well.. känns lite bakvänt nu att spela om från början på datorn. xD Nä. Ska klara ut det på Switch och hoppas på att köra det en gång till i framtiden på Switch 2, om det nu får den där 4K+60fps patchen, annars blir det kanske att lira på datorn någon dag.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vi har tillexempelt ett exempel på dlc som egentligen inte kom till det vanliga spelet, Mario kart 8, men några år efter att deluxevarianten kom till switchen så kom booster course pass så, om det kommer extra dlc till deluxe varianten så kan det komma till tears of The kingdom, man kan alltid drömma 😍 Nintendo har i smyg utvecklat dlc till ett 8 år gammal remake av MK8
Fast med skillnaden att Wii U sålde undermåligt (minst sagt) och ingen förväntade sig att få DLC-erna där utan Switch-publiken är ju enormt mycket större och mer levande. Visst kanske det fanns två pers eller så som blev besviken på att det inte var spelbart på Wii U men de kan nog skaffa det igen om de inte redan gjort det Enorm skillnad i publik och förväntningar. Men visst, det kan ju fortfarande hända!
Jag är typ 70 timmar in i Zelda Tears of the kingdom nu. Har fantastiskt skoj, just låst upp hela kartan i övervärlden.
Sen var jag tvungen att testa bara då jag såg lite grejor på youtube och drog hem en mod till Yuzu för 60fps och 8K osv. Shit... Tänk om det ser så här snyggt ut på Switch 2, det vore ju grymt. Så varför spelar jag inte det på datorn? Well.. känns lite bakvänt nu att spela om från början på datorn. xD Nä. Ska klara ut det på Switch och hoppas på att köra det en gång till i framtiden på Switch 2, om det nu får den där 4K+60fps patchen, annars blir det kanske att lira på datorn någon dag.
Haha, 8k kanske vi inte ska förvänta oss av Switch 2 men kommer nog se bra ut med 4k kanske lite hdr och lätt ray-tracing så blir det nog magiskt nog!
Nintendo brukar ha ganska svaga sista år med sina konsoler, inte ens storsäljaren Wii hade speciellt starkt stöd i slutskedet, men kan Switch bli undantaget som bevisar regeln och ha fullkomligt briljant sista år? Kan mycket väl bli så om alla rykten stämmer!! En remake av Star Fox Assault skulle inte skada heller.
Rykte: Nintendo håller den utlovade Nintendo Directen i Juni den 11:e!
Rykte: Nintendo håller den utlovade Nintendo Directen i Juni den 11:e!
Utvecklarna av Gris (som jag älskade) nya spel är så vackert!
https://i.redd.it/vihqot1lwd5d1.png
Detta är vad som kommer enligt en läcka på reddit som heter r/yuzu
Direct 19 Juni. Min gissning är att det är fake, så ta med en nypa salt så länge
Ser ut att vara för bra för att vara sant. Brukar komma sånt här på reddit och alla brukar vara fake.
Ser ut att vara för bra för att vara sant. Brukar komma sånt här på reddit och alla brukar vara fake.
Ja, verkar ha samlat rykten men sen kryddat på lite väl mycket...
Man kan alltid hoppas, om ens lite av det sär stämmer så är det ju fortfarande bra.
Man kan alltid hoppas, om ens lite av det sär stämmer så är det ju fortfarande bra.
Absolut! Utifrån rykten och läckor verkar det spelas ut såhär:
* Fire Emblem-remake
* GTA V (stort tvek, men det har pratats om det - frågan är bara om det inte sparas till senare och Switch 2?)
* Mario Party
De två andra i det segmentet är ju bekräftade att släppas inom kort så behövs ingen kommentar på dem.
* Zelda: Crown of Destiny kan vara det beryktade Zelda-spelet där en faktiskt spelar som henne. Men om det utannonseras och ska släppas i år tror jag tyvärr inte WW+TP utannonseras nu utan sparas till eventuell Direct i September eller till och med Februari nästa år. Känns inte Nintendo att smälla av alla raketer på en gång så.
* Mass Effect kan hända, men inte hört indikationer på det? Känns också som spel som skulle släppas som haltande Cloud-versioner och istället sparas till Switch 2 om det ens händer. Så tror inte den kommer visas.
* Midori har läckt Dragon Quest HD-2D-remaken, men uppgifter verkar tyda på att det är hela trilogin och inte bara tredje spelet. Så blir nog bättre än väntat här
* Luigis Mansion (1) har det pratats om, men känns mer som önsketänkande än faktiskt läckor kring det. Å andra sidan skulle det vara logiskt att ha spelen samlade på Switch nu så kan mycket väl hända. En shadowdrop samma kväll vore ju något!
F-Zero GX Rechearged har jag skrivit i tråden om tidigare och tror den äntligen kan hända! Har varit sån som antagligen varit klar länge och inväntats rätt tillfälle för Nintendo att släppa och nu är det nog (snart) äntligen dags!
* Metroid Prime 4 tycks vara klart och redo för promotion, så hög chans att det äntligen visas. Men antagligen med vagt "2025" som datum. Tills dess får vi nog nöja oss med Prime 2+3 HD som ryktas släppas ihop med enklare port än Prime Remaster.
Kan hålla med när jag ser listan igen.
En del av det stämmer säkert. Men att man visar upp 3 Zelda spel, 3 Metroid spel och 1 Fire Emblem i en Direct låter helt absurt. Kommer man naturligvis inte göra.
Däremot kan datumet vara ganska korrekt och några av spelen annonseras. Förväntar mig Direct till veckan eller veckan efter i varje fall.
Såg inte detta komma, att Lego Horizon kommer till Switch!
Kändes åtminstone självklart i efterhand.
Undrar om det finns det fler Legosoel som det förresten. Alla andra är mer som bara vanliga spel med lite Legostil, men i detta verkar allt verkligen gjort av bitar. Och rör sig som sådana också.
Absolut! Utifrån rykten och läckor verkar det spelas ut såhär:
* Fire Emblem-remake
* GTA V (stort tvek, men det har pratats om det - frågan är bara om det inte sparas till senare och Switch 2?)
* Mario Party
De två andra i det segmentet är ju bekräftade att släppas inom kort så behövs ingen kommentar på dem.
* Zelda: Crown of Destiny kan vara det beryktade Zelda-spelet där en faktiskt spelar som henne. Men om det utannonseras och ska släppas i år tror jag tyvärr inte WW+TP utannonseras nu utan sparas till eventuell Direct i September eller till och med Februari nästa år. Känns inte Nintendo att smälla av alla raketer på en gång så.
* Mass Effect kan hända, men inte hört indikationer på det? Känns också som spel som skulle släppas som haltande Cloud-versioner och istället sparas till Switch 2 om det ens händer. Så tror inte den kommer visas.
* Midori har läckt Dragon Quest HD-2D-remaken, men uppgifter verkar tyda på att det är hela trilogin och inte bara tredje spelet. Så blir nog bättre än väntat här
* Luigis Mansion (1) har det pratats om, men känns mer som önsketänkande än faktiskt läckor kring det. Å andra sidan skulle det vara logiskt att ha spelen samlade på Switch nu så kan mycket väl hända. En shadowdrop samma kväll vore ju något!
F-Zero GX Rechearged har jag skrivit i tråden om tidigare och tror den äntligen kan hända! Har varit sån som antagligen varit klar länge och inväntats rätt tillfälle för Nintendo att släppa och nu är det nog (snart) äntligen dags!
* Metroid Prime 4 tycks vara klart och redo för promotion, så hög chans att det äntligen visas. Men antagligen med vagt "2025" som datum. Tills dess får vi nog nöja oss med Prime 2+3 HD som ryktas släppas ihop med enklare port än Prime Remaster.
Ja spännande, tack för det. Väntar ivrigt!
Kan hålla med när jag ser listan igen.
En del av det stämmer säkert. Men att man visar upp 3 Zelda spel, 3 Metroid spel och 1 Fire Emblem i en Direct låter helt absurt. Kommer man naturligvis inte göra.
Däremot kan datumet vara ganska korrekt och några av spelen annonseras. Förväntar mig Direct till veckan eller veckan efter i varje fall.
I alla fall Zelda-spelen kommer de försöka strö ut då de vill ha i alla fall ett sådant släpp per år, men Metroid Prime-spelen kan jag se att de bombar på med - typ "Spela Metroid Prime 4 2025 och förbered dig genom att spela igenom de tidigare spelen som släpps i höst" eller något sådant. Fire Emlbem tror jag också stämmer då flera källor har hört om det. Tror de känner behov av att släppa lite bomber nu när de har gett sådan positiv prognos på Switch-försäljningen så det har pratats om att de kanske utannonserar prissänkning på konsolerna också samt introducerar Nintendo Selects-linjen för Switch-spel så de kan sälja fler spel om än billigare.
https://i.redd.it/vihqot1lwd5d1.png
Detta är vad som kommer enligt en läcka på reddit som heter r/yuzu
Direct 19 Juni. Min gissning är att det är fake, så ta med en nypa salt så länge
Hoppas på remaken av Fire Emblem då jag blev sjukt besviken på Engage.
Tror dock listan är fake, lite väl optimistiskt att Nintendo har så många relativt stora titlar färdiga för release inom typ 12 månader.
Trist nog så tror jag det är mer realistiskt att det blir en riktigt sån där trist show där farming-simulator-slice-of-life-shovelware presenterade med hälsningar från utvecklare med blåa kalufser och nosringar, tar upp 75% av tiden.
https://youtu.be/YLcAImCYHwo?t=100
Nintendo erbjuder nu en free trial av Hollow Night fram till den 12:e Juni. Kan det vara ett gott tecken på att Silksong visas upp under Nintendo Direct som ryktas gå av stapeln den 11:e? Kan mycket väl vara så!
Hoppas verkligen. Silksong är allt jag väntar på.
Det komiska är att de la till det som "to be annonced" just på 1a april.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hoppas verkligen. Silksong är allt jag väntar på.
Det komiska är att de la till det som "to be annonced" just på 1a april.
Ja nu när det inte dök upp på Xbox Showcase är Nintendo lite sista hoppet nu 🫠