Death's Door - Memento mori

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Har du lirat Tunic? Det är i mitt tycke ännu bättre.

Bra tips, får bli wishlist

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Har du lirat Tunic? Det är i mitt tycke ännu bättre.

Hehe yes!
Men bara två gånger... kanske dags för en tredje?

Även Hollow knight och Ori and blind forest är för övrigt med i denna sorts spel för min del:)

Medlem
Skrivet av prozpect:

Hehe yes!
Men bara två gånger... kanske dags för en tredje?

Även Hollow knight och Ori and blind forest är för övrigt med i denna sorts spel för min del:)

Och Fez är också med i någon mening, åtminstone i form av världsbygge och pussellösande. Stort favoritspel med magisk musik.

Medlem

Oj, 5/5 för detta - tycker själv det är lite som definitionen av mellanmjölk. Ett spel som är finare att se på än vad det är intressant att spela. Världen kändes tom, nästan som en kuliss. Det fanns liksom inget där som var värt att utforska. Även vapensystemet och hur man uppgraderar förmågor fann jag underutvecklat. Sedan är det som att det försöker vara Soulsborne utan att behöva vara det.

Tunic, som någon tipsade om, lider av lite samma problem men om du älskade Death's Door så mycket är nog chansen stor att du kommer tycka mer om Tunic än vad jag gjorde. Annars tipsar jag om att kika närmare på bra Metroidvanias istället, som Hollow Knight. Alternativt Zelda: Link's Awakening-remaken.

Medlem
Skrivet av fanbot:

Oj, 5/5 för detta - tycker själv det är lite som definitionen av mellanmjölk. Ett spel som är finare att se på än vad det är intressant att spela. Världen kändes tom, nästan som en kuliss. Det fanns liksom inget där som var värt att utforska. Även vapensystemet och hur man uppgraderar förmågor fann jag underutvecklat. Sedan är det som att det försöker vara Soulsborne utan att behöva vara det.

Tunic, som någon tipsade om, lider av lite samma problem men om du älskade Death's Door så mycket är nog chansen stor att du kommer tycka mer om Tunic än vad jag gjorde. Annars tipsar jag om att kika närmare på bra Metroidvanias istället, som Hollow Knight. Alternativt Zelda: Link's Awakening-remaken.

Har lirat båda och de är också klockrena! Och i den kategorin måste man väl ändå nämna Dead Cells också

Medlem
Skrivet av prozpect:

Har lirat båda och de är också klockrena! Och i den kategorin måste man väl ändå nämna Dead Cells också

Det är väl ett roguelite, snarare än Metroidvania.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är väl ett roguelite, snarare än Metroidvania.

I stand corrected!
Det är min småbarnsförälders-hjärna som blandar ihop saker och ting. Du har helt rätt

Medlem
Skrivet av prozpect:

Varenda gång denna tråd ploppar upp i "nytt i forumet" så blir det en klick med förhoppningen om att någon tipsar om något mer liknande spel
Fantastiskt spel som har körts igenom 3-4 gånger vid det här laget!

Hej.

Jag förmodar att du spelat en liten serie som heter Zelda?
Death´s Door föregångare heter Titan´s Souls och har sina likheter.
Dark Souls tycker jag fyller samma utforskaranda som detta.
Hoa, Seasons after the fall och Retro Machina tycker jag ger lite liknande vibes även om jag inte kört dem.

Skrivet av fanbot:

Instämmer. Nu är det några år sedan jag spelade Death's Door men besvikelsen sitter kvar, förväntningarna var skyhöga efter alla lovord på nätet. Spelet saknade djup och det kändes mer som någons Unity-hobbyprojekt, visst - det var tjusigt och emellanåt charmigt men spelet föll pladask så snart man började skrapa på ytan av spelmekaniken och uppgraderingarna märkte man sällan av. Jag fick tvinga mig igenom sista halvan av spelet för att se om det hade något ytterligare att erbjuda som kanske kunde rädda upp dikeskörningen. Det gjorde det inte, men lyckligtvis var spelet kort.

Trevligt att andra kunde uppskatta det, men det föll inte mig i smaken tyvärr!

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Hej.

Jag förmodar att du spelat en liten serie som heter Zelda?
Death´s Door föregångare heter Titan´s Souls och har sina likheter.
Dark Souls tycker jag fyller samma utforskaranda som detta.
Hoa, Seasons after the fall och Retro Machina tycker jag ger lite liknande vibes även om jag inte kört dem.

Där drog du till med lite nya tips som jag inte har hört innan. Ska kolla på dessa, tack! (och då menar jag inte Zelda )

12
Skriv svar