Warner Bros. vill gå från AAA-konsolspel till live service och mobil
Ok, då vet jag till 100% att jag inte behöver bry mig om deras spel nå mer.
Check ✅
Som Jonny påpekar i nyheten: Hej, tondövhet. Hogwarts blev en framgång, Suicide Squad blev tvärtemot.
Om någon bara kunde lägga ihop ett och ett...
Det är vad de gör, Eftersom Hogwarts var en succé så vill vi ha det som live service!
Förstår dem rent ekonomiskt. Visst var Suicide Squad inte någon succe men där verkade de ju göra någon form av AAA-variant av ett Live Service-spel istället för att istället släppa en rejält nedskalad variant för att doppa tårna litegranna. Och vem tror inte att de hade tjänat multum på en Live Service-variant av Hogwarts Legacy där man får köpa robes, kvastar, husdjur, etc etc med Hogbucks? En säsong blir ett läsår och det finns redan spikade händelser som tri wizard tournament där spelare kan röstas fram för att delta. Betala för Wizardspass för att få levla fortfare, få tillgång till bättre ingredienser för potions... möjligheterna är ju onändliga, och du riktar dig då dessutom mot en målgrupp som i deras ögon inte alls är lika krävande som den som ser fram ett spel baserat på DC eller Marvel.
Och sen en mobilvariant på det... kaaaching
https://twitter.com/DestinLegarie/status/1765085835945443538?...
Som Destin säger. Ursäkta?
Det kommer sluta dåligt för WB. Det är visst bara ett spel företag som kan lägga $300 miljoner dollar på AAA spel numera.
Det är inte så konstigt, i det långa loppet så finns nog pengarna i live service för dessa företag. Det man inte inser är att spel som hogwarts som säkert säljer asbra, som bg3 typ, är sjukt begränsade i sin modell och då måste man göra hogwarts 2 och 3 och 4, helt nya projekt om och om igen. Det bästa för warner är så klart om hogwarts hade varit ett live servicespel, det kan jag tänka mig att de anser.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Sålänge dom inte går till AAAA, det är 100% dåliga spel i den genren för tillfället
Än så länge släpper bara UBI sina AA-spel i det segmentet, så det verkar stanna vid 100%
Tills Rockstar släpper GTA6 och andra säger att det är ett AAAA.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tre år senare: "WB lägger ner spelsatsningar helt."
De kanske tappar oss gamla spelare men det finns ju yngre generationer som spelar på andra sätt. Mina söner och deras kompisar är vana vid Fortnite och skulle aldrig palla mina stora SP-spel. De är rätt ok att betala lite då och då när något ny turnering/skin är på väg in. skulle säga att de är mycket mottagliga för Live Service-spel.
Oavsett hur mycket vi gamla bojkottar det här ofoget så är det pengarna som talar.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Sålänge dom inte går till AAAA, det är 100% dåliga spel i den genren för tillfället
Än så länge släpper bara UBI sina AA-spel i det segmentet, så det verkar stanna vid 100%
Tills Rockstar släpper GTA6 och andra säger att det är ett AAAA.
Vad ska spel företagen kalla det för sen när dom förstör uttrycket "AAAA"? AAAA+? Eller kör som japanerna och kallar det för "S-rank"?
Som Jonny påpekar i nyheten: Hej, tondövhet. Hogwarts blev en framgång, Suicide Squad blev tvärtemot.
Om någon bara kunde lägga ihop ett och ett...
Undrar om dom någon insikt hur många live service spel failar... Ändåså kommer samma skit göras om hela tiden.
Mjo men dom spelar förmodligen på förhoppningen att tillslut lyckas, och då är dom klara.
Jag gissar att dom har kalkylen att det är (ekonomiskt) bättre att lyckas med ett liveservice-spel där dom sen kan sälja obscena mängder kosmetika och lootboxar än 100 st framgångsrika singelplayerspel.
Fortnite generated $4.4 billion revenue in 2022, about 85% of Epic Games total revenue
Hogwarts: As of May 5, 2023, its revenue reached $1 billion, and by the beginning of 2024, global sales totaled 24 million copies
Epic drog alltså i runda slängar 4x intäkterna på ett år i Fortnite mot hela försäljningen av Hogwarts..
Perkele satana... Utrota dessa satans verk från helvetet. Singel Player all the way baby.. Hoppas de blir begränsade åtminstone o inte tar över Singel Player äventyr för oss som dyrkar dessa fantastiska verk och världar...
Sålänge dom inte går till AAAA, det är 100% dåliga spel i den genren för tillfället
Vad menas med "AAAA" Spel. 4 stycken A alltså..?
Jag vet vad AA-Spel och Trippel-A spel är men inte när det stavas med 4st "AAAA". Måste vara fruktansvärt påkostade projekt. Men samtidigt är ju AAA-Spel det också... Så vad är skillnaden..?......
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Spel floppar ju vare sig det är live service spel eller ej. Helldivers 2 är ju live service spel och det är nog bästa spelet i år atm för egen del.
Skillnaden är väl att de kan tjäna grova pengar på live service - spel som Helldivers 2. Istället för några timmar SP som spelarna övergiver snabbt.
Perkele satana... Utrota dessa satans verk från helvetet. Singel Player all the way baby.. Hoppas de blir begränsade åtminstone o inte tar över Singel Player äventyr för oss som dyrkar dessa fantastiska verk och världar...
Vad menas med "AAAA" Spel. 4 stycken A alltså..?
Jag vet vad AA-Spel och Trippel-A spel är men inte när det stavas med 4st "AAAA". Måste vara fruktansvärt påkostade projekt. Men samtidigt är ju AAA-Spel det också... Så vad är skillnaden..?......
Höjdaren från Ubisoft påstod att Skull and Bones var ett AAAA spel. Och menade väl antagligen att de skulle vara bättre, mer påkostat osv än AAA spel. Påkostat kanske de är(dom höll ju på med det i en halv evighet, så inte så konstigt att de kostade mycket) men på dom andra punkterna kan nog dom flesta hålla med om att de snarare är ett AA spel
Det tragiska är att mobilspel säljer som fasen. Enligt mig verkar det som att de som inte är "gamers" spelar mycket på telefon och det är ju en stor publik..
Precis. epitetet gamers har förändrats. de nya mobil/live servicespelarna är kanske inte gamers som vi.. .men de spelar (fåniga penningslukande spel) och der ser utvecklarna.
Spel har varit mainstream så länge att det inte är en liten subkulturgrupp som spelar. Med det kommer också nya sätt förhålla sig till det. Jag mer mig tusan på att finns gott om folk därute som lagt mer på Candy Crush än de 700:- som GTA V kostade mig för en massa år sen. Men gamers definierar de sig inte som.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.