FZ på Moderskeppet 3 – kryssningen för dig som älskar spel, teknik och nördkultur

Medlem

Mycket trevlig kryssning! Extra kul att FZ har ett stort avtryck med er panel om kommande spel som började programmet, och att ni rockade quizet som kändes som kryssens huvudnummer (fullpackat!). Så grymt att det blir en spelinriktad kryssning den 22 maj! 🥳

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av gamern_86:

Jag ska först säga att jag var med Moderskeppet 2 och stort tack för ert arrangemang FZ.

Nu till smolket i bägaren...
Alla kom tyvärr inte med på denna episka kryssning. I alla fall inte jag. Jag hade istället en episkt förstörd dag. Delvis pga. Viking Lines ansvarige.

En väldigt lång saga hyfsat kort.

Min mormor gick bort för nån vecka sen och vi har fullt upp med begravning och arvs grejer.
Vi blev lite efter med tiden och skulle egentligen ha åkt senast kl.13. Nu blev den 13.45. Vi åker från Västerås.

När vi åker på E18 mot Stockholm så är totalt ösregn och det går trögt att köra i detta. Jag känner jag att motorn kämpar med att hålla farten och strax efter börjar motorlampan att lysa. Jag vet att det inte kommer att hålla i 10 mil så jag kör in på närmaste mack för att fixa detta.

Nu ser jag på GPS:en att den beräknar att vi ska vara framme till 16.00 och jag blir orolig att det ska dra iväg. Så ligger i 140-150 på vägen för att vi inte ska komma i trångmål eller missa båten för den ju bokat i April och jag har sett fram emot detta hela året. Det svajar i bilen pga. hjulspår i marken och mamma blir lite orolig bredvid men jag säger att jag har koll.

Men sen när vi är strax utanför Södermalm och klockan är nu 16.20 så är det två kraftiga trafikstockningar som vi inte såg skymten till förra året.

Så när vi kommer fram är kl. 17.10 så hoppar vi ur bilen och jag springer i förväg. Kommer in på terminalen och blev blånekad att följa med. Det fanns inget undantag med tanke på att jag är mitt emellan en anhörigs bortgång och begravning. Jag erbjöd till och med att betala 2000kr extra eftersom nästan 3000 kr försvann i samband med resan. Ansvarige sa kom tid "nästa" avgång. Då undrar jag om han visste att det inte var någon vanlig färja där man går iland och att det inte blir nån annan avgång den närmsta tiden? Han sa även att vi kunde simma efter båten. Trevlig personal

Det enda jag kunde göra va att se båten driva iväg 15 min senare efter en kraftig meningsväxling ifrån min mor.
Hon hade också sett fram emot att komma bort från allt även fast hon är helt ointresserad av spel.

Så vi satt in bilen till strax efter 22.00 pga. chocken och åkte sen hem i kolsvart natt.

Jag vill bara säga inget ont till er på FZ. Ni är grymma! Jag tycker särskilt du är grym Tomas i Fragzone Fredag.

Bara extremt besviken på nuvarande livssituationen och Viking Lines bemötande.

"Tråkiga saker"

1. 3000kr borta.

2. Semester dagar förstörda.

3. Ganska deppad både idag och igår efter detta.

4. Inget Fragzone Fredag.

Nu har jag en begravning att gå på Torsdag istället.

Hoppas verkligen att istället det blir en ny kryssning nästa år.

Jag beklagar verkligen sorgen!

Att de inte kunde släppa på dig är troligtvis regler de håller hårt vid så allt ska skötas rätt samma sak med kostnaden - men deras bemötande var fruktansvärt dåligt. "kom i tid nästa gång" och "simma efter båten" är allt annat än okej.
Jag hoppas verkligen de som har högre positioner får ditt klagomål och ger en varning till de du pratade med.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av gamern_86:

Jag ska först säga att jag var med Moderskeppet 2 och stort tack för ert arrangemang FZ.

Alla kom tyvärr inte med på denna episka kryssning. I alla fall inte jag. Jag hade istället en episkt förstörd dag. Delvis pga. Viking Lines ansvarige.

Min mormor gick bort för nån vecka sen och vi har fullt upp med begravning och arvs grejer.
Vi blev lite efter med tiden och skulle egentligen ha åkt senast kl.13. Nu blev den 13.45. Vi åker från Västerås.

När vi åker på E18 mot Stockholm så är totalt ösregn och det går trögt att köra i detta. Jag känner jag att motorn kämpar med att hålla farten och strax efter börjar motorlampan att lysa. Jag vet att det inte kommer att hålla i 10 mil så jag kör in på närmaste mack för att fixa detta.

Nu ser jag på GPS:en att den beräknar att vi ska vara framme till 16.00 och jag blir orolig att det ska dra iväg. Så ligger i 140-150 på vägen för att vi inte ska komma i trångmål eller missa båten för den ju bokat i April och jag har sett fram emot detta hela året. Det svajar i bilen pga. hjulspår i marken och mamma blir lite orolig bredvid men jag säger att jag har koll.

Men sen när vi är strax utanför Södermalm och klockan är nu 16.20 så är det två kraftiga trafikstockningar som vi inte såg skymten till förra året.

Så när vi kommer fram är kl. 17.10 så hoppar vi ur bilen och jag springer i förväg. Kommer in på terminalen och blev blånekad att följa med. Det fanns inget undantag med tanke på att jag är mitt emellan en anhörigs bortgång och begravning. Jag erbjöd till och med att betala 2000kr extra eftersom nästan 3000 kr försvann i samband med resan. Ansvarige sa kom tid "nästa" avgång. Då undrar jag om han visste att det inte var någon vanlig färja där man går iland och att det inte blir nån annan avgång den närmsta tiden? Han sa även att vi kunde simma efter båten. Trevlig personal

Det enda jag kunde göra va att se båten driva iväg 15 min senare efter en kraftig meningsväxling ifrån min mor.
Hon hade också sett fram emot att komma bort från allt även fast hon är helt ointresserad av spel.

Så vi satt in bilen till strax efter 22.00 pga. chocken och åkte sen hem i kolsvart natt.

Jag vill bara säga inget ont till er på FZ. Ni är grymma! Jag tycker särskilt du är grym Tomas i Fragzone Fredag.

"Tråkiga saker"

1. 3000kr borta.

Först och främst vill jag verkligen beklaga den tråkiga situationen. Det är tydligt att du sett fram emot kryssningen och vi förstår din besvikelse över hur dagen utvecklade sig.

Hanteringen av bokningar och sena ankomster ligger hos Viking Line, och vi rekommenderar att du tar direkt kontakt med deras kundtjänst för att framföra dina synpunkter om bemötandet i terminalen: https://www.vikingline.se/kontakt/

Hoppas att allt ordnar sig för dig framöver och att vi ses på nästa kryssning. Ta hand om dig!

Medlem
Skrivet av Ankh:

tack gör denna gången, jag och min sambo var lika asociala som sist lol!

ses nästa år!

Ankh! Jag tänkte på dig flera gånger! Hoppas du hade kul i alla fall. Utan vårat sprudlande sällskap 😁

Skrivet av gamern_86:

"Tråkiga saker"

1. 3000kr borta.

Så tråkigt att höra. All kärlek till dig och familjen 💜

Själv sitter vi på ett tåg upp mot norra delen av landet igen. Fantastisk kryssning och super kul att träffa alla igen. Undertecknad fick ju också figurera på scen och spela rollspel och jag hoppas att ni som tittade på det hade lika kul som vi som spelade 🤩

Bilder följer om jag kommer ihåg när jag har bättre nät än vad sj bjuder på 😜

Väldigt trevlig kryssning och många roliga aktiviteter överallt på båten. Jag är inte särskilt intresserad av att bygga datorer och allt runtomkring, men fick ändå ut mycket av besöket.

Den spelfokuserade kryssningen passar nog ännu bättre. Ska se om jag lyckas komma iväg även på den!

Medlem

Får tacka alla för en härlig kryssning, var kul att träffa så många från förra kryssningen, hade riktigt trevligt häng med bra spelsnack bra arrangerat också även om jag personligen gärna sett ett till panel liknande event med FZ gänget men man kan inte få allt!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Coffeeandrain:

Ankh! Jag tänkte på dig flera gånger! Hoppas du hade kul i alla fall. Utan vårat sprudlande sällskap 😁

Jadå, det var kanonbra - även om jag ytterliggare en gång missade hälften som visades upp

Nåja, kanske någon såg mig gå omkring. En gammal gubbe med C= tecken på halsen och spindel+text på huvudet med sin sambo

Men jag ska åka fler ggr!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket trevlig kryssning, super att träffa alla igen 😊

signatur

It´s a me

12
Skriv svar