Rise of the Rōnin
Om det är ditt argument kan du lika gärna ge honom en ljussabel och ett flygplan. Det är orealistiskt ändå?
Glidflyg fanns då liksom änterhake. Även katana fanns betyder ju inte att fightingen är realistisk. Fighting en är precis lika överdriven som änterhakens hävstångseffekt
Enda liret i genren jag kört som kan anses va nära simulation i någon form är kingdom come deliverance. Det liret hade vart intressant köra i vr. Det är måhända världens bästa 2D spel Combat där är långsamt i första person. Om än nog ändå rappare än man orkar med i full rustning men allt är relativt. Har måhända droger inblandat minns inte allt.
Glidflyg fanns då liksom änterhake. Även katana fanns betyder ju inte att fightingen är realistisk. Fighting en är precis lika överdriven som änterhakens hävstångseffekt
Enda liret i genren jag kört som kan anses va nära simulation i någon form är kingdom come deliverance. Det liret hade vart intressant köra i vr. Det är måhända världens bästa 2D spel Combat där är långsamt i första person. Om än nog ändå rappare än man orkar med i full rustning men allt är relativt. Har måhända droger inblandat minns inte allt.
Änterhake som du kastade på ett tak och magiskt flyger upp? Glidflyg som fälls ut från ingenstans på ryggen? Nej, ingen av de sakerna fanns. Glidflyg fanns först på 1900-talet.
Du får gärna tycka det är kul, men att säga det är realistiskt när det inte ens är i närheten av realism...
I drank what?
Änterhake som du kastade på ett tak och magiskt flyger upp? Glidflyg som fälls ut från ingenstans på ryggen? Nej, ingen av de sakerna fanns. Glidflyg fanns först på 1900-talet.
Du får gärna tycka det är kul, men att säga det är realistiskt när det inte ens är i närheten av realism...
Säger att det är lika realistiskt som andra aspekter i spelet. Hade det vart light sabres hade det vart mer orealistiskt
Säger att det är lika realistiskt som andra aspekter i spelet. Hade det vart light sabres hade det vart mer orealistiskt
Hela ditt argument var att glidflyg som magiskt dyker upp från ryggen (och som inte fanns på den tiden) samt magiska änterhakar var realistiska eftersom "de fanns".
I drank what?
Hela ditt argument var att glidflyg som magiskt dyker upp från ryggen (och som inte fanns på den tiden) samt magiska änterhakar var realistiska eftersom "de fanns".
Aldrig sagt det är realistiskt hur de appliceras. Det är dock inte mindre realistiskt än övriga aspekter i spelet och långt mer realistiskt än ljussabrar som inte existerar 2024 ens.
Änterhakar är inte magiska. Du har rep och en krok inte svårare än så. Men ja hur den används och med vilken styrka är lika orealistisk som katanastridandet.
Själv har jag inga vidare problem med phantasy även om kcd Henry är smått oslagbar i förmåga att identifiera sig med just för att han är så jordnära
Aldrig sagt det är realistiskt hur de appliceras. Det är dock inte mindre realistiskt än övriga aspekter i spelet och långt mer realistiskt än ljussabrar som inte existerar 2024 ens.
Änterhakar är inte magiska. Du har rep och en krok inte svårare än så. Men ja hur den används och med vilken styrka är lika orealistisk som katanastridandet.
Själv har jag inga vidare problem med phantasy även om kcd Henry är smått oslagbar i förmåga att identifiera sig med just för att han är så jordnära
Jag lägger ner nu. Antingen missar du poängen med flit eller så missar du den med flit.
I drank what?
Jag lägger ner nu. Antingen missar du poängen med flit eller så missar du den med flit.
Nja jag tror jag vet vad du är ute efter. Därav kingdom come tipset. Rise of the ronin har inga simulationsambitioner
Nöter fortfarande på. Är nog på sista kartan iaf men verkar finnas mycket att återse. Årstiden är en annan så liret håller fortfarande intresset trots man för första gången någonsin gjort all open world grind.
110 % valfritt du behöver verkligen inte grinda alls men drabbas hårt av uppgraditis för att maxa de underbara striderna. Mest de som tar tid allt är utmärkt på kartan och du transporterar dig snabbt då det är väl ett minus. Man upptäcker väldigt lite själv.
Storyn står aldrig i vägen för gameplay. Finns inget bättre sätt folk gilla dig än slåss. Du kan byta sida som en vindflöjel. Sen kan du resa i tid och göra om uppdrag också.
Ju mer jag spelar ju mer fattar jag av storyn. Men det är så sjukt många karaktärer det är svårt grepp om alla relationer och det finns ju inte tid för någon längre utveckling. Ryomi förvisso men blev fort allergisk mot hans heeeey och tillgjorda dialekt.
Jag har startat äktenskap med fem personer så här långt. Bigami är helt okay samt liberala homolagar. Allt för personlig vinnings skull
Värsta grinden man gjjort är att springa runt och ge presenter för att maximera bond. Återigen fullt valfritt men känns som team ninja kunde bara låta en ge fler presenter samtidigt eller bara låta ronin uppdrag levla upp det alt man kan betala.
Men visst man gör det ju...
Samma här! Tror grejen med detta och Ghost är att det är snabbare tempo! Alla pluppar och bandit camps har ett bra tempo i sig. I typ Assassin's Creed kan jag känna att det är jobbigt att göra vissa sides. (Jaga flygande papper till exempel zzZzZz) Ronin har inte alls det problemet! Alla pluppar känns på något sätt alltid att dem är nära och inte alls jobbiga att springa och göra. Sen är ju setting och combat magiskt I både Ghost of Tsushima och Rise of the Ronin 👌🏼
Aa, flygande papper... Katastrof.