Fragzone-fredag – Om att lägga 1 000 timmar i ett spel
Är väl uppe i typ 2500 timmar i team fortress 2 och runt 1500 timmar i chivalry 2. Är nog svårt och komma upp i dom tiderna i singelplayerspel.
PUBG är det spel jag lagt ned mest tid på steam(800h).
Det är även det sista spelet hela kompiskretsen spelade tillsammans. Vilket är lite sad, för vi kommer nog aldrig mer klaffa på samma sätt längre.
Annars är League of Legends tveklöst nummer 1, vi snackar tusentals om inte upp mot tio eller mer.
Det singeplayer spel jag lagt ned mest tid på är nog Witcher 3 eller Elden Ring
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Dota 2 strax under 5.000 timmar.
Team fortress 2 strax under 2.500 då har jag inte spelat det aktivt på 8-10 år
Dark age of Camelot, World of Warcraft, Warhammer online :Age of Reckoning och Return of Reckoning, Lord of the rings online och Elder scrolls online alla åtskilliga 1.000-tals timmar i varje
Lineage 2 och Diablo II misstänker jag starkt ligger på 1000 timmar plus. Fast båda körde jag mest för 20 år sedan.
Jag har flera spel som känns som 1000 timmar. Exempelvis Counter Strike 1.5, Battlefield 2… men båda är sannolikt 200-400 timmar vardera.
Ett spel som jag spelat mer än 500 timmar är Phantasy Star Online till GameCube.
Edit:
Hittade mina gamla BF2 Stats
https://www.bf2hub.com/stats/47141404
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Finns för många spel för att man skall orka flytta in i vissa.
Japp, trots mina massivt antal timmar i spelen ovan så håller jag med fullständigt. Sedan jag skaffade min Steam Deck har jag vidgat vyerna rejält och spelar genom en massa olika spel jag missat genom åren. Upptäckt genres som jag helt hoppat över eller rent av inte ens vetat om. Finns så många fantastiska spel man.
Har inte kommit upp i 1000 timmar i nått spel i modern tid som har tidsräkning.
Mycket möjligt att jag kom upp i sådana siffror med spel som Quake, CS och Battlefield 1942.
Kollar jag Steam så visar SteamVR snart 3000 timmar och enskillt spel är ghosts of tabor med ca 220 timmar.
Snowrunner på Epic store visa ca 350 timmar.
3000+ timmar i Rimworld (vet inte exakt då jag körde den DRM-fria versionen utanför steam ett bra tag)
2000+ timmar i Crusader Kings 2 (Vet inte exakt här heller då jag mestadels kört utanför steam även här.)
Att få ihop det som ensamstående 2-barnsförälder på heltid är rätt bra tycker jag.
Nu vet jag inte timmarna. Men jag spelade Gears of war 5 horde multiplayer väääääldigt mycket längre bak i tiden. Var och varannan dag flera timmar om dagen upp emot ett och ett halvt år spelade jag horde multiplayer. Det kanske går att se timmarna på nätet på nått vis?
Kanske om man går in på sitt Microsoft konto eller nått?
För det går inte se spel timmarna i någon spel meny i gears of war 5.