Larian är inte färdiga med Baldur’s Gate 3
Har någon nån aning om hur omfattande mod-support som menas? Hade Divinity: Original Sin-spelen mod-support?
Är ju enorm skillnad mellan mods till spel som Skyrim och Mount & Blade, som kan bli som nästan nya spel, jämfört med moddar till sånt som Dragon Age och Kingdom Come, som typ bara tweakar grafik och balansering men inte ger oss helt nya äventyr, storys och karaktärer.
Memento Mori
Hoppas på att moddstödet blir så pass omfattande att de kan lämna över skapandet av nytt content helt till moddare. Det finns redan mängder med moddar, men ett steg längre med nytt content hade varit najs.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Har någon nån aning om hur omfattande mod-support som menas? Hade Divinity: Original Sin-spelen mod-support?
Är ju enorm skillnad mellan mods till spel som Skyrim och Mount & Blade, som kan bli som nästan nya spel, jämfört med moddar till sånt som Dragon Age och Kingdom Come, som typ bara tweakar grafik och balansering men inte ger oss helt nya äventyr, storys och karaktärer.
De har tidigare sagt såhär:
"We're aiming to offer modding support for things like classes, UI, customisation, spells, and certain assets and game mechanics."
mer info än så tror jag inte det finns.
Ultima VII-remake i BG3, do it
Yes please!
"Writer and Fighter"
Tror inte Divinity hade något mod-support, så det återstår och se vad de tänkt sig. Men Larian känns som några som mycket väl skulle kunna öppna upp och låta folk driva arvet vidare när de själva går och göra andra saker. Förhoppningsvis i alla fall!
"Writer and Fighter"
Tror inte Divinity hade något mod-support, så det återstår och se vad de tänkt sig. Men Larian känns som några som mycket väl skulle kunna öppna upp och låta folk driva arvet vidare när de själva går och göra andra saker. Förhoppningsvis i alla fall!
Nu kommer jag låta väldigt negativ och spekulativ men undrar om WotC låter Larian öppna upp spelet så pass? Även om dom skulle vilja så tror jag inte att det ligger i intresset för ägaren av IP
Nu kommer jag låta väldigt negativ och spekulativ men undrar om WotC låter Larian öppna upp spelet så pass? Även om dom skulle vilja så tror jag inte att det ligger i intresset för ägaren av IP
Samtidigt hade de inget problem med Neverwinter Nights och låta alla där bygga egna moduler och världar. Gruden i DnD är ju att skapa äventyr för andra.
"Writer and Fighter"
Samtidigt hade de inget problem med Neverwinter Nights och låta alla där bygga egna moduler och världar. Gruden i DnD är ju att skapa äventyr för andra.
Absolut, som sagt extremt spekulativt från min sida.
Absolut, som sagt extremt spekulativt från min sida.
Ja vi får se hur det blir.
"Writer and Fighter"
Sanna mina ord, om Hasbro kunde hitta på ett sätta att hindra D&D-spelare att hitta på egna äventyr för att istället bara köpa deras moduler så hade de gjort det för länge sedan 😅