Days Gone-studion gör live service-spel av AAA-snitt
"Live service" har ta mig tusan börjat bli ett trigger-begrepp för mig.
Blir kanske inte upprörd, men väldigt, väldigt trött.
Jag hade nog blivit upprörd om det inte var för att det släpps så otroligt mycket spel ändå så ett mer eller mindre gör ingen skillnad.
"Live service" har ta mig tusan börjat bli ett trigger-begrepp för mig.
Blir kanske inte upprörd, men väldigt, väldigt trött.
Jag skrek ut "helvete" när jag läste rubriken.
Satfläsk.
Jag skrek ut "helvete" när jag läste rubriken.
Satfläsk.
Verkar vara en högljudd minoritet som är emot det som vanligt. De populäraste spelen verkar de flesta vara live service? Helldivers 2 tex.
Verkar vara en högljudd minoritet som är emot det som vanligt. De populäraste spelen verkar de flesta vara live service? Helldivers 2 tex.
Inget fel på liveservice när det görs rätt, som i Helldivers 2. Min upplevelse är att det ofta blir skräp och med tanke på hur mycket jag personligen gillade Days Gone så hade jag föredragit att se ett singleplayer-lir ifrån dem istället.
Inget fel på liveservice när det görs rätt, som i Helldivers 2. Min upplevelse är att det ofta blir skräp och med tanke på hur mycket jag personligen gillade Days Gone så hade jag föredragit att se ett singleplayer-lir ifrån dem istället.
Ja då handlar det om bra eller dåliga spel, jag föredrar också bra spel 😉
Förstår fans av första spelet helt klart.
Jag hade nog blivit upprörd om det inte var för att det släpps så otroligt mycket spel ändå så ett mer eller mindre gör ingen skillnad.
Lite så. Man har nötts ner.
En Bamseponny av folket
Kom ihåg att det är det här spelet som Sony la ner Days Gone 2 för. Hoppas det var värt det.
Det var inte Sony som la ner Days Gone 2. Internt inom Bend Studio så ville man göra ett annat spel. Men det andra spelkonceptet de hade var det redan under utveckling av en annan Playstation studio. Vi vet inte vad som hände efter det; antingen så startade Bend Studio ett nytt tredje projekt, eller så gick de tillbaka till att utveckla Days Gone 2.
Verkar vara en högljudd minoritet som är emot det som vanligt. De populäraste spelen verkar de flesta vara live service? Helldivers 2 tex.
Vad är ett live-service spel egenligen.
Är det ett multiplayer-spel som får löpande uppdateringar? Då borde rätt många vara i den kategorin.
För mig är ett live-service spel ett spel där man typ delar in perioder i "säsonger" och när man fullföljt säsongen så får man nån form av bonus. Kanske i bästa fall ett enbart kosmetiskt eller i värsta fall nån form av "P2W fördel".
För att fullfölja "säsongen" så måste man spela aktivt, eller betala för att utmärka sig lite extra och "bli klar" snabbare.
Sen olika spel mer eller mindre försöker locka en att betala under säsongen.
Det finns singleplayer spel som också använder sig av "säsonger" i namnet men det känns som bara ett imo dåligt ordval ist för expansion etc.
Men min uppfattning vad Live-service är kanske är helt fel. Hur är det i tex Helldivers?
Har inte spelat Helldivers 2
De lägger kontinuerligt till saker som tex nya fiender, mechar, det kommer komma en tredje ras att kriga mot, etc, etc. Allt detta utan att mjölka pengar. Det enda du kan köpa för riktiga pengar är en valuta som du kan få via spelet. Den valutan används för att köpa vapen och rustningar som du absolut INTE behöver utan är mer en extra krydda pga utseende. Dina standardvapen du kan låsa upp räcker för alla dina behov.
I drank what?
Kändes lite luddigt. Med i stora hela, ett mp-spel som får löpande uppdateringar oavsett om det är gratis eller ej lät det ju som. Vilket låter som ganska många MP-spel.
Då kanske "industrin" snart ändrar sig och slutar kalla spel "Live-service" helt enkelt, om det ger negativ klang. Tror tidigare frasen "Games as a service" användes, och det hånades en del minns jag.
Jo, eller så lär sig den här högljudda minoriteten till slut att det inte behöver vara till ondo.
Men generellt tar ju SP-spel stryk av såna spel. Det finns mer pengar i live service om det går bra. Tror det finns plats för bägge.
Verkar vara en högljudd minoritet som är emot det som vanligt. De populäraste spelen verkar de flesta vara live service? Helldivers 2 tex.
Så är det dock om allt nu för tiden!
Så vad har man pysslat med i snart 5 år sedan Days Gone förutom att fastställa att inte ge fansen det dom vill ha?
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Jo, eller så lär sig den här högljudda minoriteten till slut att det inte behöver vara till ondo.
Men generellt tar ju SP-spel stryk av såna spel. Det finns mer pengar i live service om det går bra. Tror det finns plats för bägge.
Jag tänker att det beror på hur man närmar sig konceptet. Är det ett Live-service-spel eller ett spel med live-service?
Är en viss skillnad om man går i med att i första hand skapa live-service spel där man långsiktigt kan mjölka pengar och sen blir själva spelet sekundärt.
I stället för att börja med ett bra koncept runt ett spel och live-service blir sekundärt och ett sätt att förlänga ett redan bra spel.
"Writer and Fighter"
Så är det dock om allt nu för tiden!
Jo, håller med!
Jag tänker att det beror på hur man närmar sig konceptet. Är det ett Live-service-spel eller ett spel med live-service?
Är en viss skillnad om man går i med att i första hand skapa live-service spel där man långsiktigt kan mjölka pengar och sen blir själva spelet sekundärt.
I stället för att börja med ett bra koncept runt ett spel och live-service blir sekundärt och ett sätt att förlänga ett redan bra spel.
Jag tror inte att någon uttryckligen gör ett spel för att mjölka pengar. Men jag kan ha fel, du kanske har exempel? Det kan säkert kännas så dock.
Jag tröttnade på live-service spel ganska så direkt när jag förstod vad som var på g. Bettal eller gratis spelar ingen roll, live service spel funkar verkligen inte för oss periodare.
Saker som bara kan låsas upp en under en viss tid eller spellägen som tas bort en månad efter att de lagts till, för att aldrig mer återvända. Jag avstår hellre från att spela tills att spelet är helt färdigt.
"Live service" har ta mig tusan börjat bli ett trigger-begrepp för mig.
Blir kanske inte upprörd, men väldigt, väldigt trött.
Bra beskrivet, man blir bara trött. Här är live-reaktionen från mitt skrivbord när jag läste nyheten.
Jo, håller med!
Jag tror inte att någon uttryckligen gör ett spel för att mjölka pengar. Men jag kan ha fel, du kanske har exempel? Det kan säkert kännas så dock.
Nu drog jag det till en spets. Men jo, jag är ganska säker på att "kostymerna" längst uppe sätter pengarna före själva spelet många gånger.
"Writer and Fighter"
Nu drog jag det till en spets. Men jo, jag är ganska säker på att "kostymerna" längst uppe sätter pengarna före själva spelet många gånger.
Säkert är det deras önskan i de flesta fall, och aktieägarnas förhoppning.
Tragiskt när de gör ett så bra spel som singel player titeln Days Gone.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||