Rapport: Assassin's Creed Hexe är mer linjärt, du spelar som "häxan" Elsa
"Elsa är huvudpersonen. Man säger inte rakt ut att hon är häxa, men dylika krafter ska hon ha."
Det gjorde mig genast mindre intresserad tyvärr. Gillade Mirrage för det gick tillbaka till en kortare, tightare upplevelse och mer som spelen var förut men störde mig på hur Basim hade någon blink förmåga att skutta mellan fiender. Om nu huvudpersonen i Hexe ska ha diverse krafter känns som de vill ha in mer sådant. Hoppas givetvis på det bästa men förväntningarna sjönk en hel del.
Elsa är huvudpersonen. Man säger inte rakt ut att hon är häxa, men dylika krafter ska hon ha.
Låter som Elsa från frozen
100% att hennes "magi" är ISU-teknologi i någon form.
Fick googla men du tror alltså att skridsko tekniker kommer vara med i spelet. Skära halsen av fienden med skridskor? Kontra med en kvick piruett när de attackerar dig.
Fick googla men du tror alltså att skridsko tekniker kommer vara med i spelet. Skära halsen av fienden med skridskor? Kontra med en kvick piruett när de attackerar dig.
Hur kan man ens kalla detta Assassins Creed? - hur långt från "lönnmördarspåret" kan man glida och fortfarande luta sig mot varumärket?
När det gäller brand recognition finns det inga gränser när vi snackar poopysoft. Ska vi hårdra det hela så gör dom ju mest bara open world spel där man klättrar upp i ett torn för att låsa upp kartan, ta över en bas, döda en boss för att låsa upp ett vapen sen heter spelet antingen ”Assassins creed blahblahblah”, ”Far Cry blahblahblah”, ”The Divison 12345” eller ”Watch Dogs blahblahblah”.
Precis. Apple of Eden är ju tex en ISU artefakt, Oddysey är tjockt med ISU-grejer. En stor sektion av Valhalla.. ISU. Det är liksom en genomgående grej i spelen.
Kanske mer troligt.
Hur kan man ens kalla detta Assassins Creed? - hur långt från "lönnmördarspåret" kan man glida och fortfarande luta sig mot varumärket?
Ubisoft sätter Assassins Creed klisterlappen på alla sina tredje person spel snart, som dom har gjort med Far Cry.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
100% att hennes "magi" är ISU-teknologi i någon form.
Mycket troligt, men också mycket trist i min mening. Tycker att ISU storyn blivit lite av en krycka för dem, att allt kan lösas eller vara möjligt pga lite ISU inblandning. Sen känns hela den biten av storyn som något de mest håller sig kvar vid utan att riktigt veta vart de vill ta den eller vad de faktiskt var för några, i de första spelen fanns någon form av riktning där man fick små glimtar av dem. Men de finns säkert många som gillar den biten.