Spelhelgen knackar på – den kommer med spel!
Är ju ändå Stalker dagen idag, 26 April så..i helgen blir det stalker.
Kvällen går i dykningarnas tecken; Helldivers 2 och Dave the Diver. Börjar väl med HD2 medans siktet är något så när ok för att gå över till djuphavsdykningen när promillen börjar checka in och polarna checkar ut.
Lördagen blir spelfri, Retromässa i Öjebjo.
For democracy!
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Jag lirar Another Crab’s Treasure, eller Darkbob Soulspants! Har precis dödat första bossen och kan konstatera att ett larvigt soulslike var precis vad jag behövde just nu.
Blir Kingdom Come för mig också. Började för en vecka sen och spelade hela förra helgen. Lyckades ta mig till förtexterna.
Så jäkla bra spel! Men tar ett tag att sätta sig in i det sävliga tempot. Men det kan nog va nyttigt att stressa av lite, om man inte som jag, blir stressad av att det är så styltigt.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Medans jag väntar på Ghost of tsushima på PC håller på att lära mig daytrading/ teknisk analys på börsen.
<Uppladdad bildlänk>
Jag hade Ghost men kom aldrig in i det. Nu är jag lite sugen på att ge det en chans igen. Och Horizon. Jag gillar spel som jag kan spela. Inte plågsamt svåra spel som Sekiro och Elden Ring.
Som flera andra fortsätter äventyret i Kingdom Come. Spelade igenom det för fyra år sedan men nu har tillräckligt mycket tid gått för att det ska kännas hyfsat fräscht igen.
I övrigt blir det en hel del flygteori då jag håller på och tar flygcert. Därför blir det säkert lite MSFS mellan varven också.
Jag hade Ghost men kom aldrig in i det. Nu är jag lite sugen på att ge det en chans igen. Och Horizon. Jag gillar spel som jag kan spela. Inte plågsamt svåra spel som Sekiro och Elden Ring.
Samma här, kul att vi har samma spelstil :).
Spel för mig är underhållning. Jag brukar dras till spel som t ex dead island 2, sitter med en bärs och bara slaktar zombier. Men det får inte vara för hjärtdött som diablo 4 där man sitter och trycker på samma 5 tangenter 😀.