Microsoft sägs vilja snabba på Fallout 5-utvecklingen
Även om dom skyndar på ett nytt Fallout spel så lär det var rent för sent att "rida på tåget" av tv-seriens lansering så känns inte så lönt att skynda på det. Speciellt inte om det innebär att det blir lite sämre spel för att dom skyndar på.
Och framför allt så tror jag Elder Scrolls 6 nog är ett större spel släpp än ett Fallout 5 är om inte Fallout 5 hade släppts nu lagom när serien är som störst.
Lite så som Sony missade tåget med att släppa ett nytt Last of Us Spel när serien kom och var som störst.
TV-serien blev så lyckad att all personal på Bethesda får jobba 25-timmarsdagar och åttadagarsveckor så man hinner få ut en produkt lagom till säsong 2.
Crunch. Crunch never changes.
TV-serien blev så lyckad att all personal på Bethesda får jobba 25-timmarsdagar och åttadagarsveckor så man hinner få ut en produkt lagom till säsong 2.
Crunch. Crunch never changes.
Blir Fallout76 all over again.
Kommer det inte ut nästa 2-3 år blir jag väldigt förvånad
Som skrevs i artikeln så verkar Bethesda vara väldigt ovilliga att "lämna över" Fallout till någon annan studio och Todd Howard har ju sagt att dom ska göra Elder Scrolls 6 innan Fallout 5 så det är nog mer troligt att det tar 10 år till
Om så klart inte Microsoft tvingar dom att släppa det till en annan studio, men känns ganska osannolikt också då det ändå tar typ 5 år att göra ett nytt AAA spel och om 5 år lär ju TV-seriens stora hype ha lagt sig rätt rejält.
Men man kan ju verkligen hoppas att dom släpper det till en annan studio så man slipper vänta 10 år
Gör dom Fallout/Starfield vill dom ha Elder Scrolls, gör dom Elder Scrolls vill dom ha Fallout.
Om dom vill att det här varumärket inte ska börja akut tappa sin kredibilitet så får dom helt enkelt lugna sig mellan spelen.
Sen känns det ifs som Bethesda (Game Studios) sjunger lite på sista värsen.
Dom må antingen förnya sig eller så är dom på vägen ut, eller iaf neråt.
Så inte vet jag, kanske ge Fallout till någon annan - Obsidian?
subterranean homesick alien
Borde inte vara några problem med Microsofts resurser. Släng pengar på projektet så kan de säkert ha ett Fallout redo till releasen av säsong 2 om drygt två år.
MS äger Bethesda, men de är fortfarande ett eget bolag med egna pengar. Tvivlar på att MS är sugna på att kasta pengar på dem.
Med det sagt, efter Starfield så känns Bethesda spel som något man inte köper längre.
Ja, ett Bethesda-spel som dessutom är framstressat låter ju som ett bra recept. Verkligen.
De blir inte bra ens med gott om tid längre...
I drank what?
Även om dom skyndar på ett nytt Fallout spel så lär det var rent för sent att "rida på tåget" av tv-seriens lansering så känns inte så lönt att skynda på det. Speciellt inte om det innebär att det blir lite sämre spel för att dom skyndar på.
Och framför allt så tror jag Elder Scrolls 6 nog är ett större spel släpp än ett Fallout 5 är om inte Fallout 5 hade släppts nu lagom när serien är som störst.
Lite så som Sony missade tåget med att släppa ett nytt Last of Us Spel när serien kom och var som störst.
Om man vill vara lite optimistisk så har de ju faktiskt inte gjort den sista säsongen av serien ännu. Om den fortsätter att vara lika poppis över de kommande säsongerna kan det ju faktiskt bli riktigt bra att "samsläppa" ett spel i framtiden, mot seriens final kanske?
Med det sagt så tror jag inte riktigt att det kommer att te sig just så, men den som lever får se.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Kommer det inte ut nästa 2-3 år blir jag väldigt förvånad
Jag skulle bli mer förvånad om det kommer ut under dom kommande 2-3 åren. Jag skulle till och med bli förvånad om Elder Scrolls 6 kommer ut inom 2-3 år.
PSN: OAKTHYR
Hoppas det blir med en grafikmotor som inte har låst fps.. däremot får den gärna vara egenutvecklad då jag kräks på unrealmotorn
Jag kräks på Creation Engine. Ska vi kräkas i kors?
Jag kräks på Creation Engine. Ska vi kräkas i kors?
Trots sina skavanker är den betydligt charmigare än Unreal
Efter hur det gick med Starfield är jag tveksam till att den faktiska utvecklartiden hos Bethesda spelar roll. Andra studios kan göra bättre spel på halva tiden så låna gärna ut IPt till någon annan att göra nästa Fallout istället. Det kanske inte blir bra ändå, men det kan knappast bli sämre så risk/reward är bra.