Marvel Rivals ber om ursäkt för kontrakt som förbjöd negativ kritik
Varför får jag en känsla av att sånt här är väldigt vanligt i avtal med content creators? Ibland märker man att vissa nästan läser ur ett manus över exakt vilken information som ska vara med och lite positiva tankar om spelet i fråga.
Tyvärr är många content creators inte mer än ett sätt att få ut reklam nu för tiden
"Men oj, vad var det som var fel? Berätta gärna för oss, vi är öppna för feedback."
Ja. Precis. Det var ju sinnessjukt svårt att förstå vad som var fel från början. De har försökt kontrollera de som ska ta sig en titt på spelet. Exakt samma mentalitet sitter kvar som högsta höns.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Spelet ser sämst ut. Grafiken är ganska ful. Ljudet är ganska störigt. Effekterna ser ju rent av löjliga ut.
3rd person är ju rakt av en deal breaker.
Känns som de kopierat från OW och sedan gjort det sämre på alla punkter med inspiration från Valorant.
Jag kan säga detta eftersom jag inte skrivit under något.
Bojkott!
Varför får jag en känsla av att sånt här är väldigt vanligt i avtal med content creators? Ibland märker man att vissa nästan läser ur ett manus över exakt vilken information som ska vara med och lite positiva tankar om spelet i fråga.
Därför man försöker följa de som faktiskt påstår sig bara ta emot uppdrag om de inte får säga vad de vill om spelet.
Iallfall de jag följer är tydliga vad deras ståndpunkt är.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Tyvärr är många content creators inte mer än ett sätt att få ut reklam nu för tiden
Är ju samma med spelpressen. Är ju knappt en månad sedan en enad spelpress gick med på Capcoms NDA att inte nämna mikrotransaktionerna i Dragon’s Dogma 2. Bara att utgå från att alla positiva förhandsintryck är köpta.
Netese är ett kinesiskt företag va? Förklarar en hel del faktiskt.
yep. Dom och Blizzard hade ett samarbete i många många år, netease stod för Blizzards spel i Kina men deras samarbete bröts hyfsat nyligen, fz skrev en del kring dom olika turerna.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Beklämmande men föga chockerande.
De vill alltså att folk skall testa deras spel men tillåter inte någon som helst negativ eller satirisk feedback?
Och om någon här tror att kontraktet som skickades ut "bara var ett utkast" så har jag en 4:a med havsutsikt i Örebro till salu.
Tänk så uppfriskande det skulle vara om dessa utgivare någon gång skulle inse själva när de gjort ett misstag och be om ursäkt.
Tråkigt att de alltid finner Gud först när massorna rasar och stänger sina plånböcker.
Precis som alla förbaskade influencers.
Netese är ett kinesiskt företag va? Förklarar en hel del faktiskt.
Justde… tänkte inte ens på det😂 Kommunister i farten